Gå til innhold

Valp - kattunge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg kjøpte meg en liten selskapshund for et par uker siden. Hun blir ensom når jeg er borte. Er aldri borte mer enn 4-6 timer om gangen, men jeg føler dette blir nesten slemt ovenfor henne. Hun trives godt med mine søsters katter, så jeg lurer på om jeg skal adoptere enn katt. Har selv lyst på katt, men jeg tror det blir litt vanskeligere å finne en leilighet om jeg anskaffer meg katt.

Hunden jeg har nå er allergivennelig, røyter ikke og kommer bare til å veie 4 kg. Dermed lett å få lov til å ta med seg når jeg flytter, noe som kommer til å skje til sommeren.

Burde jeg skaffe meg katt nå, eller blir det for vanskelig tror dere? Vil flere si nei til katt og hund, enn bare en røytefri hund? Klarer ikke å bestemme meg, så jeg vil gjerne høre fra noen som evt har dyr og flytter mye rundt.

Anonymkode: 68be8...460

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du eie eller leie når du flytter? Bare gjør oppmerksom på at mange ikke leier ut til personer med dyr. Katter må jo ha utemulighet også. Du begrenser deg selv på denne måten i tilfelle. Skal du kjøpe er det noe annet. Da bestemmer du jo selv (eller borettslaget). 

Lærer man ikke en hund å være alene?

Anonymkode: 5ab29...49d

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke noe enklere å få leie med en allergivennling hund kontra en som ikke er det? For utleier går det jo ikke på røyting, men på slitasjen ellers og faren for oppspiste dørkarmer o.l for å ikke snakke om bjeffing.

Husdyr er husdyr som regel, men har faktisk opplevd at det er lettere å få leid med katt, enn med hund. I allefall hvis man har katt som ikke bare er inne. Altså motsatt av det du sier TS.

Dessuten burde du ha tenkt på dette med gradvis tilvennlig/alene-hjemme-trening før du anskaffet deg hund. Et par uker er altfor lite tid. Og selv om hunden din går godt overens med kattene til søsteren din, er det ikke dermed sagt at det vil gå knirkefritt hvis du anskaffer deg din egen. Det er ikke sikkert katten vil like hunden, eller omvendt - og her vil det nok også kreves litt tilvenningstid.

Jeg synes du skal fokusere mere på alene-hjemme-treningen, evnt finne noen som kan se etter/passe hunden mens du er borte.

Anonymkode: 0f0cc...c93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...