Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Noen som vet om det går an å få positiv EL test, men egentlig ha hatt EL noen dager/en uke tidligere? 

Altså en falsk positiv test?

Anonymkode: e2edb...ee6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Neppe falsk positiv den veien. Det er mulig å få en falsk positiv, dvs at kroppen forsøker å slippe egget men ike lykkes. Hvor faktisk eggløsning skjer igjen ei stund etter. 

Men at man først har eggløsning og får positiv ei uke etter er ikke normalt. Da hadde du nok ikke el for ei uke sia likevel. 

Anonymkode: bf4d4...e23

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er til en viss grad mulig. Mange har positive el-tester i flere dager på rad, og lh-toppen (som skjer rett i forkant av eggløsningen) kan være i starten av disse dagene, slik at man har positiv test i flere dager etterpå. Testen vil sannsynligvis bli noe svakere som dagene går, men kan holde seg innenfor det som defineres som positiv.

Jeg feks hadde positiv el-test søndag - onsdag, med el-symptomer søndag og mandag (menssmerter og ømme brystvorter). Ut i fra hva jeg hadde lest tidligere ble egget sluppet når testene ble negative igjen, men hvis det var tilfelle for meg måtte jeg ha testet positivt med g-test 5 dpo. Hvis el var søndag/mandag når jeg faktisk hadde symptomer, testet jeg positivt på g-test 8-9 dpo, noe som er mer sannsynlig. Tidlig ultralyd bekreftet også at el skjedde søn-man og ikke ons-tors.

Jeg har i etterkant også lest meg frem til at lh-toppen kan komme før testene blir negative igjen.

Anonymkode: 52aa7...224

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg er ganske sikker på at jeg hadde el for noen dager siden altså, fikk veldig positiv test. Så er 4 dpo nå ca.

Men siden jeg er en gal testekjerring tok jeg en graviditetstest nå (4 dpo herregud gal) og den ble positiv :ohmy: rosa strek og greier. er på cd 25 idag så det går jo an, men fikk liksom superpositiv el test for 5 dager siden, haha. Litt forvirret

Tror ikke jeg er gravid altså, men måtte bare spørre :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Så ikke siste svaret her! Ganske likt det som skjedde meg det da? Ah stress! Får teste imorgen igjen :)

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ikke siste svaret her! Ganske likt det som skjedde meg det da? Ah stress! Får teste imorgen igjen :)

El-tester slår forøvrig ut på hcg også, men de slår gjerne ut senere en graviditetstester. Hvor sterk var forresten streken du fikk på graviditetstesten?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

El-tester slår forøvrig ut på hcg også, men de slår gjerne ut senere en graviditetstester. Hvor sterk var forresten streken du fikk på graviditetstesten?

Svak, men veldig tydelig! Helt klart rosa og positiv. Skjønner jo at det ikke går an å være gravid 4 dpo men det kan jo være jeg hadde el tidligere :) vi får se! Håper ingenting

Skrevet

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg er ganske sikker på at jeg hadde el for noen dager siden altså, fikk veldig positiv test. Så er 4 dpo nå ca.

Men siden jeg er en gal testekjerring tok jeg en graviditetstest nå (4 dpo herregud gal) og den ble positiv :ohmy: rosa strek og greier. er på cd 25 idag så det går jo an, men fikk liksom superpositiv el test for 5 dager siden, haha. Litt forvirret

Tror ikke jeg er gravid altså, men måtte bare spørre :fnise:

Hvis du har fått en positiv graviditetstest, hvorfor tror du at du ikke er gravid da? Den slår jo ikke ut for ingenting. LH -tester kan forøvrig slå ut på HCG også. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svak, men veldig tydelig! Helt klart rosa og positiv. Skjønner jo at det ikke går an å være gravid 4 dpo men det kan jo være jeg hadde el tidligere :) vi får se! Håper ingenting

Tipper du hadde el tidligere og at du er gravid. Svært uvanlig at g-tester med tydelig rosa strek viser feil :) Drister meg til å gratulere! 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Mayah skrev:

Hvis du har fått en positiv graviditetstest, hvorfor tror du at du ikke er gravid da? Den slår jo ikke ut for ingenting. LH -tester kan forøvrig slå ut på HCG også. 

Fordi jeg er liksom bare 4 dpo i hodet mitt! Leenge til testetid enda, liksom :plystre: pluss at jeg har hatt sykluser på 50 og 70 dager i det siste, hvis jeg er gravid er denne syklusen plutselig på 28 dager, føles så uvirkelig.

Ble jo kjempe glad for positiv eltest på dag 21, trodde syklusen her ble på ca 34 dager. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper du hadde el tidligere og at du er gravid. Svært uvanlig at g-tester med tydelig rosa strek viser feil :) Drister meg til å gratulere! 

Sier ikke takk enda!! For jeg tviler :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Testet noe mer TS? :) 

Skrevet
Den 6.1.2016 at 20.21, AnonymBruker skrev:

Sier ikke takk enda!! For jeg tviler :vetikke:

Om du ikke er gravid lenger så har du hvertfall vært gravid. Positiv test = gravid. Testen tuller ikke. 

Du har nok hatt EL tidligere enn du trodde. 

AnonymBruker
Skrevet

En dødssvak strek igår og blendahvit idag.. Sååå aner ikke hva som har skjedd, kjemisk sikkert :) 

Skal aldri teste tidlig igjen, haha. (joda)

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En dødssvak strek igår og blendahvit idag.. Sååå aner ikke hva som har skjedd, kjemisk sikkert :) 

Skal aldri teste tidlig igjen, haha. (joda)

Da er det kjemisk/tidlig SA. Så leit! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...