Ayesh Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Hei jeg skal ha mensen rundt 15 janauar. Men jeg har ennå ikke hatt eggløsning. Noen ganger kan det gå noen måneder uten eggløsning. Burde jeg da starte sprayen uten at jeg har hatt eggløsning?
Ayesh Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei Anonymkode: b9777...8da Hvorfor?
Ayesh Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2016 Alt ligger bra med eggstokkene mine og sånt. Jeg har hørt at ivf medisinene kan føre til eggløsning
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 Du må ikke ha hatt eggløsning, men man starter som regel etter mensen for da er kroppen "nullstilt". Mange som har IVF har ikke eggløsning i det hele tatt. Hele poenget med hormonstimuleringen er jo å modne frem egg, så dette ordner medisinene. Anonymkode: 46891...370
Gjest Sisti Skrevet 6. januar 2016 #6 Skrevet 6. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ikke ha hatt eggløsning, men man starter som regel etter mensen for da er kroppen "nullstilt". Mange som har IVF har ikke eggløsning i det hele tatt. Hele poenget med hormonstimuleringen er jo å modne frem egg, så dette ordner medisinene. Anonymkode: 46891...370 Skulle til å si det samme. IVF er jo for blant annet de som ikke har eggløsning. Hadde funket dårlig hvis da eggløsning var et krav... Ts, det er viktig at du forholder deg til instruksjonene fra klinikken. Hvis de ikke har sagt noe om eggløsning skal du ikke bry deg om det. Hvis du er usikker på hva du har fått beskjed om må du ringe.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #7 Skrevet 6. januar 2016 Gjør nøyaktig som klinikken har fortalt deg eller så forpurrer du hele forsøket ditt og hiver medisiner til tusenvis av kroner rett i søppla. Anonymkode: 9faf3...df1
Ayesh Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2016 Hei takk til alle som har svart meg. Siden september så har jeg ringt rikshospitalet hver mnd og fortalt om at jeg har fått mensen så denne gangen er det 9 dager til jeg skal ha mensen og da sa de at jeg kan begynne nesespray fra 7 jan. Sykehuset spurte bare om mensen de nevnte ingen ting om eggløsning. De sa bare at nesespray starter man ca en uke før forventet mens
Harlekin Skrevet 6. januar 2016 #9 Skrevet 6. januar 2016 TS, har du ikke fått behandlingsplan fra sykehuset? All nødvendig informasjon skal stå der. Og hvis du er i tvil om noe, ring klinikken. Jeg går på nesespray nå. Jeg ringte klinikken og fortalte om min siste mens, og de regnet seg da frem til at jeg skulle begynne på nesespray den 18. syklusdagen. Eggløsning har ingenting å si. Men du må huske å ringe dem og oppgi nøyaktig hvilken dag du får mensen, slik at de kan beregne riktig dag for start av nesespray.
Ayesh Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #10 Skrevet 6. januar 2016 49 minutter siden, Harlekin skrev: TS, har du ikke fått behandlingsplan fra sykehuset? All nødvendig informasjon skal stå der. Og hvis du er i tvil om noe, ring klinikken. Jeg går på nesespray nå. Jeg ringte klinikken og fortalte om min siste mens, og de regnet seg da frem til at jeg skulle begynne på nesespray den 18. syklusdagen. Eggløsning har ingenting å si. Men du må huske å ringe dem og oppgi nøyaktig hvilken dag du får mensen, slik at de kan beregne riktig dag for start av nesespray. Takk for at du skrev harlekin. Har ikke du også vært prøver ganske lenge? Hvor mange ganger har du hatt ivf? Nei jeg har ikke fått behandlingsplan fra sykehuset enda. Idag er jeg på dag 23. Rikshospitalet har bedt meg om å hente resept fra sykehuset i morgen. Jeg tror det er i morgen jeg vil få behandlingsplanen også. Og hun på telefonen sa at jeg kan begynne sprayen fra imorgen altså fra syklus dag 24. Blir det riktig? Eller burde jeg vente til jeg får mensen? ts
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #11 Skrevet 6. januar 2016 1 time siden, Ayesh skrev: Takk for at du skrev harlekin. Har ikke du også vært prøver ganske lenge? Hvor mange ganger har du hatt ivf? Nei jeg har ikke fått behandlingsplan fra sykehuset enda. Idag er jeg på dag 23. Rikshospitalet har bedt meg om å hente resept fra sykehuset i morgen. Jeg tror det er i morgen jeg vil få behandlingsplanen også. Og hun på telefonen sa at jeg kan begynne sprayen fra imorgen altså fra syklus dag 24. Blir det riktig? Eller burde jeg vente til jeg får mensen? ts Gjør som de forteller deg. Altså i morgen. Anonymkode: 9faf3...df1
Harlekin Skrevet 7. januar 2016 #12 Skrevet 7. januar 2016 14 timer siden, Ayesh skrev: Takk for at du skrev harlekin. Har ikke du også vært prøver ganske lenge? Hvor mange ganger har du hatt ivf? Nei jeg har ikke fått behandlingsplan fra sykehuset enda. Idag er jeg på dag 23. Rikshospitalet har bedt meg om å hente resept fra sykehuset i morgen. Jeg tror det er i morgen jeg vil få behandlingsplanen også. Og hun på telefonen sa at jeg kan begynne sprayen fra imorgen altså fra syklus dag 24. Blir det riktig? Eller burde jeg vente til jeg får mensen? ts Du må følge det de på sykehuset sier. Hvis ikke, kan det hende at medisinene ikke får den effekt de skal, og så kaster du vekk tusenvis av kroner. Jeg synes det er rart du ikke har fått behandlingsplan enda, be om den hvis de ikke gir deg den i dag. Det er forskjellig hvilken syklusdag man skal begynne på. Jeg har korte sykluser, og skulle derfor begynne på dag 18, i stedet for dag 21 som de vanligvis opererer med på Haukeland. Uansett, følg sykehuset! Ja, jeg har vært prøver lenge (altfor lenge, synes jeg). Har hatt 3 ICSI til sammen, og begynner på 4. nå.
Ayesh Skrevet 7. januar 2016 Forfatter #13 Skrevet 7. januar 2016 (endret) 6 timer siden, Harlekin skrev: Du må følge det de på sykehuset sier. Hvis ikke, kan det hende at medisinene ikke får den effekt de skal, og så kaster du vekk tusenvis av kroner. Jeg synes det er rart du ikke har fått behandlingsplan enda, be om den hvis de ikke gir deg den i dag. Det er forskjellig hvilken syklusdag man skal begynne på. Jeg har korte sykluser, og skulle derfor begynne på dag 18, i stedet for dag 21 som de vanligvis opererer med på Haukeland. Uansett, følg sykehuset! Ja, jeg har vært prøver lenge (altfor lenge, synes jeg). Har hatt 3 ICSI til sammen, og begynner på 4. nå. Var på sykehuset i dag. Fikk en konvolutt med resept på nesespray og et gult ark med viktige tidspunkter. Er det den som er behandlingsplan som du snakker om? Sprayen kosta ca 1000kr. Hva vil sprøytene koste? Ja du har vært prøver kjempe lenge. Ønsker deg lykke til. Sender klem. Ts Endret 7. januar 2016 av Ayesh glemte bildet
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #14 Skrevet 7. januar 2016 43 minutter siden, Ayesh skrev: Var på sykehuset i dag. Fikk en konvolutt med resept på nesespray og et gult ark med viktige tidspunkter. Er det den som er behandlingsplan som du snakker om? Sprayen kosta ca 1000kr. Hva vil sprøytene koste? Ja du har vært prøver kjempe lenge. Ønsker deg lykke til. Sender klem. Ts Husk at du må bytte nesespray etter 14 dager (eller noe sånt) Anonymkode: 9faf3...df1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #15 Skrevet 7. januar 2016 Også blir det mere medisiner etter innsett. Og ja, det er behandlingsplanen. Anonymkode: 9faf3...df1
Harlekin Skrevet 7. januar 2016 #16 Skrevet 7. januar 2016 1 time siden, Ayesh skrev: Var på sykehuset i dag. Fikk en konvolutt med resept på nesespray og et gult ark med viktige tidspunkter. Er det den som er behandlingsplan som du snakker om? Sprayen kosta ca 1000kr. Hva vil sprøytene koste? Ja du har vært prøver kjempe lenge. Ønsker deg lykke til. Sender klem. Ts Ja, dette er behandlingsplan. Viktig at alle datoer/klokkeslett følges og slikt følges! Jeg kan jo si hva jeg betalte i går. 7600 ca. for 2 x 900ie med Puregon, 1 x 300ie Puregon og en flaske Synarela. Hvilken stimuleringsmedisin skal du bruke, og hvor store doser? 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at du må bytte nesespray etter 14 dager (eller noe sånt) Anonymkode: 9faf3...df1 Ikke nødvendigvis. Det kommer an på hvor mange doser man tar per dag. Jeg har 3 doser per dag, det er 60 doser i en Synarela-flaske = 20 dager (minus litt prøving og testing).
Ayesh Skrevet 7. januar 2016 Forfatter #17 Skrevet 7. januar 2016 (endret) 11 timer siden, Harlekin skrev: Ja, dette er behandlingsplan. Viktig at alle datoer/klokkeslett følges og slikt følges! Jeg kan jo si hva jeg betalte i går. 7600 ca. for 2 x 900ie med Puregon, 1 x 300ie Puregon og en flaske Synarela. Hvilken stimuleringsmedisin skal du bruke, og hvor store doser? Ikke nødvendigvis. Det kommer an på hvor mange doser man tar per dag. Jeg har 3 doser per dag, det er 60 doser i en Synarela-flaske = 20 dager (minus litt prøving og testing). Jeg vet ingen ting om hva slags medisiner jeg skal ha, hvor store doser jeg skal ta og hva medisnene heter. Foreløpig har sykehuset bare nevnt om nesespray og sprøyter. Sprayen skal jeg ta en dusj i hvert nesebor 2 ganger daglig. Det vil si 4 doser. Jeg tror jeg skal ta nesespray frem til jeg har time på sykehuset som er 3 feb. Så 3 feb får jeg mere informasjon. Vet du om det er lett å gå oppi vekt når man går på disse medisinene ??? Skal jeg ta sprayen før frokost eller etter frokost? Er det første gang du tar ivf? Har du bare hatt icsi før? Ts Endret 8. januar 2016 av Ayesh kom på noe mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå