Gå til innhold

Hva liker du å ha i woken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Både av grønnsaker, kjøtt, nudler og sauser osv....

Anonymkode: 48f49...bdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

pleier ofte å  marinere svinekjøtt i soyasaus, hvitløk, chilli, sitronsaft, ingefær, olje, (alt jeg finner egentlig) alt går jo an å wokke da! Gulrot, brokkoli, epler, løk, paprika, asparges, vårløk, blomkål etc. etc.

Har ofte eggenudler til, men det er bare fordi de har så dårlig utvalg på min nærbutikk, skulle likt å funnet noe grovere...

Endret av Puny
  • Liker 1
Skrevet

Jeg liker aller best strimlet biff, men svinekjøtt er ok også. Av grønnsaker er favorittene rosenkål/kål, brokkoli, paprika, purre, rødløk og masse hvitløk. Sopp kan være godt også. 

Nudler har jeg sjelden i, pleier nesten alltid å ha ris ved siden av.

• Liker 1
Skrevet

Siden jeg spiser kun sjømat og ikke kjøtt, så liker jeg laks i terninger, reker og fisk i woken. Sammen med nesten alle typer grønnsaker og en deilig sursøt chilisaus på. En kjempegod og enkel oppskrift jeg bruker er med rød paprika, sukkererter, hvitløk, reker, sursøt saus og forhåndskokte nudler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker best kylling- marinerer den gjerne i risvin, sherry, soyasaus osv. Scampi, strimlet biff og evt laks er også godt. Alt av sprø grønnsaker (sukkererter, brokkoli, blomkål, paprika, gulrot, bambusskudd, minimais, løk,), bladgrønnsaker- kål, bok choy, o.l., topper gjerne med vårløk, koriander, hakka cashew nøtter eller rista sesamfrø. Saus av: østerssaus, soyasaus, sweetchilisaus, sriracha, teriyakisaus osv....

Ris eller eggnudler til. Evt nudler som stekes i woken. 

Anonymkode: 6ce32...587

• Liker 1
Gjest morhjertegod
Skrevet

Mye av det samme som over her men bruker ofte Kikerter, metter, sunt og smaker godt!

Skrevet

Det meste er godt, men foretrekker kylling, løk, rødløk, sukkererter, gulrøtter og sinnakrydder (chili explotion). ☺

AnonymBruker
Skrevet

Fiskekaker,wokgrønnsaker(ferdigblanding),nudler,kormasaus og yoghurt naturell.

Anonymkode: 24b97...cde

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Rumle skrev:

Jeg liker aller best strimlet biff, men svinekjøtt er ok også. Av grønnsaker er favorittene rosenkål/kål, brokkoli, paprika, purre, rødløk og masse hvitløk. Sopp kan være godt også. 

Nudler har jeg sjelden i, pleier nesten alltid å ha ris ved siden av.

Omnomnom.  ☺ Det må prøves...med de grønnsakene jeg normalt ikke bruker i wok. Takk! 😀

Gjest Ennasus
Skrevet

Hvitløk, rødløk, sukkerert, gulrot, paprika, grønnkål, kinakål, soyasaus, kålrot, blomkål, pepperrot, chili, spinat, purre! :) 

Indrefilet av svin eller kylling.

har ris til, norn ganger nudler :)

AnonymBruker
Skrevet

Liker best biffstrimler av kjøtt og kyllingfilet.Av Grønnsaker pleier jeg å bruke paprika,løk,hvitløk,rødløk,ertepeser,vannkastanjer,gulrot,brokkoli,minimais,finsnittet kål i strimler.

sauser varierer mellom hjemmelaget chop suey saus eller ferdig posesaus.

bruker nudler eller ris til.

Anonymkode: 54130...237

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fiskekaker,wokgrønnsaker(ferdigblanding),nudler,kormasaus og yoghurt naturell.

Fiskekaker, faktisk. Må prøves. 

Skrevet

Kylling eller svin, gulrøtter, paprika, gul og rødløk, grønnkål, chashew nøtter  og spinat. Kan ha i babymais og sukkererter. Har jeg kålrot har jeg det oppi og. Bruker ofte sweet chili saus, men hende seg jeg bruker av de små posene man får kjøpt, den med karri er god. Bruker ris eller nudler til. Pleier å koke nudlene vanlig og så heller ut vannet og la de steke litt i kasserollen, da blir de så klissete og gode :rodmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Jerry Lee skrev:

Fiskekaker, faktisk. Må prøves. 

Ja det må du.Du vil ikke angre ;)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det må du.Du vil ikke angre ;)

Elsker gjeddekaker spesielt, men har aldri woka dem. Blir sulten av tanken, 😀

Skrevet

Litt off topic...men kan noen hjelpe meg med en oppskrift på gjeddekaker? Har ikke lagd det sjøl på mange år.  ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...