Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har reist med Prampack - se hit :) vi kjøpte i dag og fikk beskjed om at kun vognen skal inn i den og ikke noe annet. Skulle en skade skje vil ikke forsikringen dekke dersom annet lå i. Men mitt spørsmål er da, hvordan kan forsikringen påpeke at det lå annet i ? De set vel ikke det ? 

Og - ble fortalt at de åpner Prampack og veier den på flyplassen. Stemmer dette ? Tenkte legge bleier og diverse inni den. 

Anonymkode: eebe5...221

Videoannonse
Annonse
Gjest morhjertegod
Skrevet

Det går vel på bagasjevekt, om det går under det. Om den er beregnet med i den vekten, ser jeg ikke problemet. Men om den ikke beregnes i bagasjevekt pr person, så kan du jo ikke fylle den med andre ting, da vil de jo sikkert sjekke vil jeg tro,

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Endret av Bokdamen
Glem det, jeg kan ikke lese
AnonymBruker
Skrevet

Pram Packen er vel kjøpt i en butikk? Der har de ikke full oversikt over alle kjøpernes forsikringsbetingelser, vil jeg påstå? I tillegg kommer dette an på flyselskapet og deres regler. 

Du anbefales derfor å sende en mail til både forsikringsselskapet ditt og flyselskapet du nå skal reise med, og spørre. Å ringe er bortkastet tid, og du har ingen dokumentasjon på hvilket svar du har fått, om noe blir skadet. 

Og ja, alt blir gjennomlyst av prampacker, kofferter m.m. Tenker du deg om, så ville ellers prampacker være en utmerket måte å få smuglet ting på, om de ikke ble scannet. 

Anonymkode: 8e78f...5cf

Skrevet (endret)

Vedr forsikring vet jeg ikke. Da jeg aldri har opplevd skader på barnevognen, nettopp fordi vi har brukt prampacken.

Men det jeg kan si er at de ikke har veid prampacken når vi har flydd. Iallefall ikke når vi har sett det. og hvis de veier så er det kun for at det skal fylle riktig mengde med drivstoff. Barnevogner veier jo så forskjellige, så  det er ingen vekt kvote på de.

Har selv tatt fylt opp resterende plass i den jeg, både med dyne, bleier og skittentøy. Ingen som har reagert.

Men hadde ikke sendt med kamera, eller andre verdifulle gjenstander i den. Men det er jo det man har håndbagasje til :)

Endret av jente_M
Skrevet

Har reist flere ganger med prampacken vår og pakket bleier og dyner oppi den samtidig. Har også fått ødelagt vognen i prampack. Reiste med Norwegian og fikk nytt understell kostnadsfritt på Barnas Hus dagen etter det skjedde (heldigvis på returreisen) - de hadde avtale med Norwegian og sendte regningen direkte til dem. De sjekket ikke om jeg hadde noe ekstra oppi den da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville dere tatt bilsete i den ? 

Skrevet (endret)

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man putter dyne eller vognposen oppi der, har nok ikke noe å si, men nei, bilstolen skal IKKE i prampacken! Det må enten sendes i kun plast eller tas med inn på flyet (om du har eget flysete til barnet). 

Jeg ville aldri sendt setet pga sjansen for innvendige skader på det.

Endret av Kicki_90
AnonymBruker
Skrevet

Mange flyselskap har gratis innsjekk av bilstol, tror jeg?

Anonymkode: 8d1bc...d7d

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt klart nei. Prampack blir sendt på bånd, kastet rundt og utsatt for støt og slag selv inni en prampack. Bilsetet vil da ikke rnegnes som trafikksikkert etterpå. (Tror dette også står i enkelte bruksanvisninger).

Anonymkode: 8e78f...5cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...