Gå til innhold

Rengjøring av kjøkken

Pandore

Anbefalte innlegg

Skal vaske kjøkkenet mitt i helga. Har vært en stund uten vifte over ovnen, så det er litt fett som har satt seg fast på overflatene. Hva er det beste å bruke til å rengjøre med? Hva løsner fettet best? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Salmiakk!

Pass deg nå! Snart får du kjeft av "salmiakk-er-farlig-Zalo-er-like-bra"-gjesten... :ler: (se vask av kjøleskap-tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass deg nå! Snart får du kjeft av "salmiakk-er-farlig-Zalo-er-like-bra"-gjesten... :ler: (se vask av kjøleskap-tråden)

:ler:

Støtter salmiakkforslaget forresten. Vanlig zalovann og en skvett salmiakk passer til nær sagt alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:ler:

Støtter salmiakkforslaget forresten. Vanlig zalovann og en skvett salmiakk passer til nær sagt alt.

og jeg stemmer i !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Skal vaske kjøkkenet mitt i helga. Har vært en stund uten vifte over ovnen, så det er litt fett som har satt seg fast på overflatene. Hva er det beste å bruke til å rengjøre med? Hva løsner fettet

best? :)

Det var vel meg en person siktet til ang salmiakken. Var faktisk ment som en advarsel fra min side. Som eg sa, eg er i storhusholdningen. Har masse kurser på området.

Ja, det er virkelig farlig stoff...Nok om det..

har du vert uten kjøkkenvifte en stund da er det naturligvis en del fett i tak og over komfyr.

Spray på vanlig kjøkkenspray og la det virke en stund.

vask gjerne over med zalovann.

NÅ KOMMER VEL SALMIAKKELSKEREN SOM IKKE VET BEDRE....BLÆ...JEG SPRINGER.

lYKKE TIL MED VASKINGEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

jeg kjefter ikke...om du mener det er så bra, så gi damen en GOD grunn for at den gjør jobben så bra. Det med fettløsig holder ikke......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et storkjøkken vasker man naturlig nok oftere enn i sitt eget hjem. Det er forskjell på oss vanlige mennesker som brukes en skvett salmiakk (og en skvett i en bøtte vann gir en ganske svak løsning, som ikke er farlig) til storrengjøringen 1-2 ganger i året, og det å skulle bruke det nesten hver dag. Det er ingen som påstår at det ikke er skadelig å bruke salmiakk hver eneste dag, men det er heller ikke det det er snakk om her. Salmiakk er helt i orden å bruke, nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde latt det gå så langt som at kjøkkenet regelrett måtte avfettes, brukte jeg salmiakk! Jeg skurte vifter og skap og gulv og bak komfyr og vinduer og karmer - alt med salmiakk!

Og så skrubbet jeg vasken med plumbo.

Hva andre måtte mene om dette, får være deres greie, jeg bruker det som funker og jeg kunne sikkert brukt zalo og bakepulver, men gjør altså ikke det. Jeg bruker dte som funker for meg. Mitt bidrag til verden er økologiske dyrkete matvarer og rettferdig-handel kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...