Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Okapi skrev:

Har nølt over et par sider nå, men planen var jo egentlig å ikke være for feig her, så greit, her er et bilde. :P

(Ååå, vi har nesten like langt hår, og vi er nesten like høye! Det var gøy). Håret ditt er forresten veldig fint, og ikke slik jeg så for meg. Det er så sjelden jeg ser en mann med langt hår og synes at det er fint, men det kledde deg. 

Jeg skjønner godt at du synes dating er vanskelig, for det er det. Man skal jo faktisk selge seg selv ved hjelp av det man sier, og det kan være utførende. Den brukeren som anbefaler aktivitetsdater har et godt poeng. Ved å velge en aktivitet man liker, kan man VISE hvem man er, det er enklere enn at alt skal sies. Du skriver at du ikke liker typisk "smalltalk", men at det kanskje kan bli litt mye med en dypere samtaler på første date. De beste datene jeg har vært på, er de der man faktisk kan snakke ordentlig sammen med en gang. Hvis jeg går på date med noen vil jeg vite hvem de ER, ikke hvor mange søsken de har og slikt. Jeg har avvist et par dater fordi vi aldri kom forbi det platte småsnakket. 

Jeg lurer forresten på en ting til; hvor har du funnet datene dine?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er problemet at du ikke får dater eller at det ikke går videre etter første date? Liker du jentene du dater, men ikke tør å ta det videre/vet ikke om de er interessert? 

Anonymkode: 3215c...151

• Liker 1
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Rosaboble15 skrev:

(Ååå, vi har nesten like langt hår, og vi er nesten like høye! Det var gøy). Håret ditt er forresten veldig fint, og ikke slik jeg så for meg. Det er så sjelden jeg ser en mann med langt hår og synes at det er fint, men det kledde deg. 

Jeg skjønner godt at du synes dating er vanskelig, for det er det. Man skal jo faktisk selge seg selv ved hjelp av det man sier, og det kan være utførende. Den brukeren som anbefaler aktivitetsdater har et godt poeng. Ved å velge en aktivitet man liker, kan man VISE hvem man er, det er enklere enn at alt skal sies. Du skriver at du ikke liker typisk "smalltalk", men at det kanskje kan bli litt mye med en dypere samtaler på første date. De beste datene jeg har vært på, er de der man faktisk kan snakke ordentlig sammen med en gang. Hvis jeg går på date med noen vil jeg vite hvem de ER, ikke hvor mange søsken de har og slikt. Jeg har avvist et par dater fordi vi aldri kom forbi det platte småsnakket. 

Jeg lurer forresten på en ting til; hvor har du funnet datene dine?

Takk. :) Men nå lurer jeg litt på hvordan du så det for deg. Vis gjerne med et bilde. :P

Ja, som sagt tror jeg de som har foreslått det er inne på noe. Igjen, det litt vanskelige er jo at jeg aldri gjør sånne datingaktiviteter ellers. Venner treffer jeg nesten bare hjemme hos dem (eller hos meg), og ellers går det i jobb og foreninger. Jeg kan liksom ikke "ta med meg" noen et sted når det er helt ukjent for meg. Ender stort sett opp på en tilfeldig kafé eller pub.

Har for det meste funnet dem på Tinder, et par på OkCupid og rundt halvannen på byen.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er problemet at du ikke får dater eller at det ikke går videre etter første date? Liker du jentene du dater, men ikke tør å ta det videre/vet ikke om de er interessert? 

Anonymkode: 3215c...151

Litt alt sammen. Først tør jeg ikke skrive til f.eks. matcher på Tinder, eller så tør jeg ikke svare når de skriver til meg, eller så dabber samtalen av og hun slutter å svare, eller så møtes vi et par ganger, før hun slutter å svare.

Endret av Okapi
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min på 31 er 180 høy og 61 kilo og har i mine øyne en helt spektakulær kropp. 

Anonymkode: fafe8...13c

Jenter på samme høyden som han samboeren din veier vel rundt 65kg men normalt rundt 70kg.

Men det er mange som liker metroseksuelle menn idag ..ikke noe galt i det.

Anonymkode: b9706...284

Skrevet
2 timer siden, Okapi skrev:

De andre forslagene er jo ikke så dumme, egentlig. Utfordringen der er at jeg aldri gjør noe av det der, ellers, og det føles litt merkelig å foreslå noe jeg selv ikke har peiling på. :P Tenker vel kanskje at det er ting man kan gjøre litt etterhvert.

Jo men det er jo egentlig da man kan komme litt ut av skallet. "Jeg har aldri spilt biljard, har du lyst å prøve?"
Jeg er selv ikke noe fan av sånn, men vet at når jeg har tråkket et steg ut av comfortsonen min med feks å gå å bowle, så har det vært OK. 

Ville du gjøre noe med singeltilværelesen sa du? Ta utfordringen! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Jo men det er jo egentlig da man kan komme litt ut av skallet. "Jeg har aldri spilt biljard, har du lyst å prøve?"
Jeg er selv ikke noe fan av sånn, men vet at når jeg har tråkket et steg ut av comfortsonen min med feks å gå å bowle, så har det vært OK. 

Hadde du signalisert et ubehag med at det ikke var mer som skulle til for å bryte din comfortsone så hadde nok det vært en dealbreaker. 

Enten det eller så hadde jeg foreslått at vi kunne se BreakingBad og sett om du ble inspirert til å gå ut av comfortsonen ved neste anledning. 

• Liker 1
Skrevet

Så på bildet og du hadde pene øyne og er i grunn en ganske fin mann, du hadde nok kledd å ha håret i hestehale, eller ha det kort,så hadde ansiktsfasongen kommet  mer frem. Men ser greia med at det er en del av identiteten :)  Enig med flere i at du var litt tynn men man får være som man er, ingen er vell perfekte heller  ;)

Som du selv sier er du litt sjenert og er redd for å bli avvist. Det er nok mange som er det. Du bør alikevell prøve for er sikker på det fins jenter som synes du er tiltrekkende, kansje til og med noen du selv ikke helt har fått øynene opp for ? Du sier selv du ikke er like sjenert på tomannshånd, det er jo en bra ting. Virker som du er en mann det går ann å ha litt dype samtaler med da du har en del gode interesser slik jeg ser det. Menn som leser bøker f.eks, er i min verden et pluss.

Ønsker deg masse lykke til :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekket ut bilde, synes du ser flott ut, men så langt hår med midtskill... ser for meg mange hårsveiser som virkelig hadde fått frem ansiktet ditt på en positiv måte. 

Anonymkode: d9450...a67

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånn objektivt fra en annen mann så tror jeg ikke du har så mye å frykte når det gjelder utseendet ditt om bildet var representativt, det finnes flere av de som ligger langt hår og skjegg. Har du vurdert kvinner innen metallmiljøet eller lignende, eller som er litt mer "rocka"?  For å være ærlig kan det hende høyden din er et problem for noen kvinner da en del av dem foretrekker at han er litt høyere enn hva de selv er, og således kan det tenkes at utvalget snevres noe inn på grunn av det. Men egen høyde må man jo bare forholde seg til uansett, så får man heller gå for de som ikke bryr seg så mye. 

Jeg vil tro det at du er for sjenert er et større problem. Kjenner folk som ser ut som en dass men likevel drar damer med ganske bra utseende og ålreit personlighet relativt lett. Det gjelder å tørre å hoppe i det og henge på flere arenaer der kvinner man liker oppholder seg. Så enkelt og så vanskelig...

Anonymkode: fd7df...5ff

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du signalisert et ubehag med at det ikke var mer som skulle til for å bryte din comfortsone så hadde nok det vært en dealbreaker. 

Enten det eller så hadde jeg foreslått at vi kunne se BreakingBad og sett om du ble inspirert til å gå ut av comfortsonen ved neste anledning. 

Nå er det vel TS som trenger datinghjelp, men siden jeg tok meg selv som eksempel så kan jeg jo svare likevel:

Ja, bowling er utenfor min comfortsone, mens kaffe/øl/topptur/kino/strikkhopp hadde vært helt ok! Uansett hadde jeg nok tatt utfordringen på strak arm og sagt "jeg tror ikke jeg er noe flink i bowling, for jeg gjør det så sjeldent, men jeg er med jeg!" 

Skrevet
1 time siden, OppNedPåAlt skrev:

For all del, jeg er med på det meste på invitasjon, men det er heller det med å ta initiativ til å gjøre noe jeg vet lite om selv som er utfordringen der. Normalen er vel heller å invitere med andre på ting man selv liker, men det spørs selvsagt på settingen. Går ikke så mye på komfort som på interesse og kunnskap.

Skrevet

Du avviser alle forslag alle kommer med. Hvis du vil ha en endring må du gjøre en endring. Det hjelper jo ikke å fortsette i samme sporet som du er i. Du må utfordre deg selv. 

OK, så viser du ikke din beste side i store grupper. Men om du går på gruppedates (f.eks singeltur med turistforening, Du Inviteres etc) 10 ganger, så har du virkelig fått øvd deg på det, og da kommer du også til å håndtere det bedre etterhvert. Og det er jo overvekt av kvinner på sånne arrangementer. De søker jo etter menn spesielt hele tiden, for det er så mange kvinner og få menn. 

Og du trenger jo ikke være god i bowling, biljard eller noe sånt for å invitere på det - det er bare noe å gjøre mens man blir kjent, så det ikke blir så pinlig og keitete første møte. Man blir lettere konfortabel når man ikke føler man er på jobbintervju. 

Hvis du vil ha endring i livet må du aktivt gjøre en endring. Du kan ikke forvente at endring skjer uten innsats. 

• Liker 4
Skrevet
Den 6.1.2016 at 14.42, Okapi skrev:

synes generelt at dating, der man sitter og blir vurdert av et annet menneske, er ganske lite trivelig

Kanskje du burde endre innstilling, og heller se på dating som en måte å møte andre mennesker på og se om dere kommer overens? Du fokuserer veldig på en teknisk ting, men poenget er jo å ha det hyggelig sammen og se om det er grobunn for noe mer.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Okapi skrev:

Har nølt over et par sider nå, men planen var jo egentlig å ikke være for feig her, så greit, her er et bilde. :P

Min første reaksjon på bildet ditt: Å! En alv! :rolleyes: fint bilde..du må ikke finne på å høre på tullingene som mener håret må bort..

Når det gjelder høyde skjønner jeg ikke problemet til mine medkvinner; ja man ønsker at fyren er høyere men å ha krav om 180 når man er 160 er bare tull, man ønsker jo å rekke opp..tenker jeg..

Er du kanskje også introvert og ikke bare sjenert? Får litt den følelsen av det du skriver og det gjør ikke ting enklere (min erfaring). Men legger merke til at folk her er mest opptatt av utseende osv, men personlig ville jeg lurt mer på det med jobb, utdanning osv - det kan være en dealbreaker for mange.. også er det jo et spørsmål om felles interesser da; typ hvilke bøker man leser og felles referanserammer der (og boknerder er jo ofte i sin egen verden hvor det ikke er så mange andre), hva annet man gjør på fritida osv  (hvis du f eks er av de som henger på rock in e.l. er det kanskje få damer der men de har kanskje samme musikk- og stilsmak... men til syvende og sist handler det vel også om rett og slett flaks med hvem man møter :) 

En annen ting er jo hva du ønsker å gjøre i livet; leste noe et sted om at du ikke ønsket noen som var opptatt av familie, karriere osv. (Hvis jeg husker riktig så correct me if I'm wrong). Det er jo veldig bra å være bevisst på det men det kan også begrense "utvalget" noe...

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Mynona skrev:

Du avviser alle forslag alle kommer med. Hvis du vil ha en endring må du gjøre en endring. Det hjelper jo ikke å fortsette i samme sporet som du er i. Du må utfordre deg selv. 

OK, så viser du ikke din beste side i store grupper. Men om du går på gruppedates (f.eks singeltur med turistforening, Du Inviteres etc) 10 ganger, så har du virkelig fått øvd deg på det, og da kommer du også til å håndtere det bedre etterhvert. Og det er jo overvekt av kvinner på sånne arrangementer. De søker jo etter menn spesielt hele tiden, for det er så mange kvinner og få menn. 

Og du trenger jo ikke være god i bowling, biljard eller noe sånt for å invitere på det - det er bare noe å gjøre mens man blir kjent, så det ikke blir så pinlig og keitete første møte. Man blir lettere konfortabel når man ikke føler man er på jobbintervju. 

Hvis du vil ha endring i livet må du aktivt gjøre en endring. Du kan ikke forvente at endring skjer uten innsats. 

Omtrent alle innleggene i tråden har vært konstruktive frem til dette. Blir ærlig talt litt overrasket over at noe såpass nedlatende kan komme fra en moderator. Det siste avsnittet var virkelig på kanten.

Jeg avviser ingenting, jeg kommer med innvendinger. Det er jo ikke spesielt hensiktsmessig å bare akseptere alt uten å i det hele tatt vurdere det. Jeg skriver ikke "nei, det vil jeg ikke" til ting her, men prøver å forklare hvorfor det eventuelt ikke fungerer. Dette med grupper har jeg jo også prøvd på hele livet, og egentlig gjør daglig i jobbsammenheng, samt tilmed vært i terapi for, uten at det hjelper noe særlig. Enkelte er bare ikke så glad i enkelte situasjoner og gjøremål, og jeg tror det er sunnere for alle om man kan få rom til å akseptere dette, fremfor å fortsette å kjøre på med noe som så langt ikke har fungert. Det er jo ikke som om det mangler forskning på dette heller, og det er ikke akkurat overveldende konsensus om at dersom man putter introverte og sjenerte mennesker i grupper og holder dem der, så forsvinner disse personlighetstrekkene.

Og igjen, som jeg allerede har skrevet, to ganger, så er ikke dette med biljard en komfortsonegreie. Jeg har til og med sagt at det er et godt forslag.

• Liker 5
Skrevet
14 minutter siden, Okapi skrev:

Omtrent alle innleggene i tråden har vært konstruktive frem til dette. Blir ærlig talt litt overrasket over at noe såpass nedlatende kan komme fra en moderator. Det siste avsnittet var virkelig på kanten.

Jeg avviser ingenting, jeg kommer med innvendinger. Det er jo ikke spesielt hensiktsmessig å bare akseptere alt uten å i det hele tatt vurdere det. Jeg skriver ikke "nei, det vil jeg ikke" til ting her, men prøver å forklare hvorfor det eventuelt ikke fungerer. Dette med grupper har jeg jo også prøvd på hele livet, og egentlig gjør daglig i jobbsammenheng, samt tilmed vært i terapi for, uten at det hjelper noe særlig. Enkelte er bare ikke så glad i enkelte situasjoner og gjøremål, og jeg tror det er sunnere for alle om man kan få rom til å akseptere dette, fremfor å fortsette å kjøre på med noe som så langt ikke har fungert. Det er jo ikke som om det mangler forskning på dette heller, og det er ikke akkurat overveldende konsensus om at dersom man putter introverte og sjenerte mennesker i grupper og holder dem der, så forsvinner disse personlighetstrekkene.

Og igjen, som jeg allerede har skrevet, to ganger, så er ikke dette med biljard en komfortsonegreie. Jeg har til og med sagt at det er et godt forslag.

Det var på ingen måte meningen å være nedlatende. Men jeg mener at man må jo gå inn for å gjøre en endring om man ønsker en endring. Slikt skjer jo ikke av seg selv uten en innsats. 

Kanskje jeg leser deg feil, jeg har hvertfall oppfattet at du har vært negativ til de fleste forslagene, og tolker det som at du egentlig ikke har lyst til å gjøre noen endring. Kanskje leser jeg deg feil og du meg feil, for jeg mente det godt. 

• Liker 1
Skrevet
Den 6. januar 2016 at 14.42, Okapi skrev:

Jeg har jo kommentert i en hel masse andre tråder, men kanskje det er bedre å slutte å gå rundt grøten, og heller opprette en selv. Har ikke venner jeg kan snakke med slike ting om, og det er vel kanskje litt dette som er poenget med et forum som dette uansett. 

Jeg har kritisert mange andre her, som stiller lignende spørsmål, for å holde altfor mye tilbake. Man kan si "jeg er normalt pen" og "er ganske sosial" så mye man vil, men for andre blir det jo vanskelig å forholde seg til med mindre man er ganske konkret. Skal man løse et problem er det jo som regel hensiktsmessig å vite så mye som mulig om det først. Så, hvordan løser man dette problemet?

Egenpresentasjon er ganske fryktelig, men kan jo i det minste ta det rent faktuelle. Jeg er en 32 år gammel mann, 1,71 høy, veier 55 kilo, har kort skjegg og langt lyst hår. Ingen tatoveringer eller piercinger. Jobber ufrivillig deltid og søker jobber, så direkte velstående er jeg nok ikke. Bor alene i Oslo sentrum, og er egentlig ikke veldig flyttbar, iallefall ikke så lenge jobbsituasjonen er usikker.

Sånn bortsett fra at jeg har et utseende som appellerer til en forholdvis liten gruppe antar jeg at mitt største problem er at jeg er veldig lite selvsikker. Jeg er ikke kjempekomfortabel i grupper (med mindre man har noe konkret man gjør, type, jobb, sport, spill), og synes generelt at dating, der man sitter og blir vurdert av et annet menneske, er ganske lite trivelig. Er heller ikke så god på småprat, og hører jo at man ikke bør ta altfor inderlige diskusjoner såpass tidlig. Jeg tar avvisning veldig tungt, så det sitter langt inne å prøve seg på noen, både på nett og i virkeligheten. Jeg synes også det er ganske vanskelig å bli tiltrukket av noen kun på grunn av utseendet, så hvis jeg først sier noe er jeg jo mer enn bare litt interessert, og da blir fallhøyden desto større. Jeg er også ekstremt dårlig til å lese kroppspråk, og skjønner nesten aldri at den andre personen er interessert med mindre hun gjør det ekstremt tydelig.

Ellers vet jeg ikke helt hva jeg burde skrive, hva som er relevant informasjon. Kan sikkert legge ut et bilde om det hjelper. Men bare sånn at det er sagt: Dette er ikke ment som en kontakt annonse. Da hadde jeg sannsynligvis ikke nevnt alt det negative. :P Jeg lurer vel mest av alt på om det er noe jeg kan gjøre noe med. Både utseende og adferd kan man jo til en viss grad fikse på, selv om det åpenbart finnes grenser. Hvem vet, kanskje det er noe åpenbart der jeg ikke ser selv.

32? Da synes jeg du holder deg litt ung, for jeg trodde du var rundt midten av 20 åra :) 

Men jeg kjenner meg igjen i mye av det du sier, livet skal ikke alltid være enkelt :sukk: Når det kommer til utseende ditt så kan jeg ikke se noen grunn til at damer ikkr skal like det, det er jo ingenting uvanlig eller gale med det. Alle har sitt eget unike ansikt og alle er fin på sin måte 

Men utenom utseende så virker jo du som en hyggelig og kul fyr utifra det jeg har sett av deg her :) Skulle ønske det var noe jeg kunne si som tips eller hjelpe men jeg er dårlig på å gi råd /: Håper det ordner seg for deg til slutt

Skrevet
5 timer siden, Mynona skrev:

Det var på ingen måte meningen å være nedlatende. Men jeg mener at man må jo gå inn for å gjøre en endring om man ønsker en endring. Slikt skjer jo ikke av seg selv uten en innsats. 

Kanskje jeg leser deg feil, jeg har hvertfall oppfattet at du har vært negativ til de fleste forslagene, og tolker det som at du egentlig ikke har lyst til å gjøre noen endring. Kanskje leser jeg deg feil og du meg feil, for jeg mente det godt. 

Altså, det at du sier noe som er så hinsides selvfølgelig som at man må gjøre en innsats og at ingenting skjer av seg selv, er ganske nedlatende. Jeg håper virkelig ikke jeg fremstår som dum at jeg ikke skjønner det. Det du sier nå, at du tror jeg egentlig ikke vil, er også en fullstendig unødvendig og nedlatende ting å si. Hva tror du det er jeg vil da? Hvorfor tror du jeg lager denne tråden, svarer utfyllene på nesten all respons jeg får, og deler svært personlige ting? Hva mener du å oppnå ved å komme med disse beskyldningene; hva er den konstruktive essensen i en slik kommentar?

Men ja, jeg har vært negativ til de fleste forslagene. Det er alle, når man prøver å løse problemer, spesielt om den man prøver å hjelpe er en man ikke kjenner så godt. Folk har stort sett tenkt gjennom det helt åpenbare, og det skal mye frem og tilbake, samt gjerne litt tid til ettertanke, før man faktisk kommer frem til noe. Hvis du ber om hjelp til noe, og blir foreslått en løsning du vet ikke kommer til å fungere, er du ikke vanskelig hvis du påpeker det. Du er bare ærlig.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Geno skrev:

32? Da synes jeg du holder deg litt ung, for jeg trodde du var rundt midten av 20 åra :) 

Men jeg kjenner meg igjen i mye av det du sier, livet skal ikke alltid være enkelt :sukk: Når det kommer til utseende ditt så kan jeg ikke se noen grunn til at damer ikkr skal like det, det er jo ingenting uvanlig eller gale med det. Alle har sitt eget unike ansikt og alle er fin på sin måte 

Men utenom utseende så virker jo du som en hyggelig og kul fyr utifra det jeg har sett av deg her :) Skulle ønske det var noe jeg kunne si som tips eller hjelpe men jeg er dårlig på å gi råd /: Håper det ordner seg for deg til slutt

Ja, du er ikke den første som sier det. Faktisk pleier folk å bli litt overrasket når de finner ut alderen min, og har dessverre opplevd et par ganger å møte en som var (iallefall litt) interessert helt til hun spurte hvor gammel jeg var. Surt at det skal ha så mye å si, men sånn er livet. :P Blir stort sett matchet med og kontaktet av jenter på rundt 25 på nett, veldig få på min egen alder.

Skrevet
10 timer siden, Okapi skrev:

Du ser kjempekjekk ut! Vanligvis liker jeg ikke altfor langt hår på menn jeg synes du kledde det.

Hvordan du skal få deg kjæreste vet jeg ikke, eneste rådet jeg har er å tørre å ta litt sjanser hvis du tror at en jente du er med er interessert. Jenter liker gutter som tar initiativ. Begynn litt smått med kroppskontakt osv for eksempel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...