Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Minesveiper
Skrevet

Hvilke damer er det du vil ha ts? Vil du ha typiske rockedamer som liker menn med langt år? 

Jeg mener uansett at du må lære deg hvordan du kommuniserer med damer på den måten som gjør at de blir tiltrukket av deg. Det å være sjenert som mann funker generelt svært dårlig. Noen sjenerte menn er heldige og vinner i lotto (en dame de liker sjekker dem opp og blir sammen med dem), men hvor ofte skjer det? Jeg har kun blitt sjekket opp og blitt spurt ut av det som i mine øyne er en "drømmedame" en gang. Man må være aktiv selv, det er eneste måten å sikre egen suksee. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Minesveiper skrev:

Hvilke damer er det du vil ha ts? Vil du ha typiske rockedamer som liker menn med langt år? 

Jeg mener uansett at du må lære deg hvordan du kommuniserer med damer på den måten som gjør at de blir tiltrukket av deg. Det å være sjenert som mann funker generelt svært dårlig. Noen sjenerte menn er heldige og vinner i lotto (en dame de liker sjekker dem opp og blir sammen med dem), men hvor ofte skjer det? Jeg har kun blitt sjekket opp og blitt spurt ut av det som i mine øyne er en "drømmedame" en gang. Man må være aktiv selv, det er eneste måten å sikre egen suksee. 

Damer tar aldri initiativet ....så anse deg som svært heldig å ha opplevd det. Det er liksom noe av det  i livet man håper på at skal oppleve på lik linje med å f.eks vinne i lotto. Som regel bare på film :)

Anonymkode: b9706...284

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Damer tar aldri initiativet ....så anse deg som svært heldig å ha opplevd det. Det er liksom noe av det  i livet man håper på at skal oppleve på lik linje med å f.eks vinne i lotto. Som regel bare på film :)

Det er ikke helt sant. I fjor ble jeg sjekket opp i alle fall 8+ ganger, mistet tellingen til slutt. Det ironiske er at jeg aldri har jobbet så mye med skole som jeg gjorde i fjor. Jeg var ikke særlig sosial for å si det slik og jeg bruker verken tinder eller noe form for nettdating. Av de som sjekket meg opp var det en jeg var interessert i, men det viste seg at hun bare var ute etter en tjeneste jeg kan tilby. Å bli sjekket opp av drømmedamen hvor hun faktisk er intersesert i deg, er som å vinne i lotto. Damene jeg er interessert i må jeg sjekke opp selv. 

Endret av Minesveiper
Skrevet
10 minutter siden, Minesveiper skrev:

Når (drømme)damer virkelig vil ha noe, tar de initiativet.

Hilsen en sjenert en som tydeligvis har vunnet i lotto mange ganger, selv om bankkontoen sier noe helt annet.

Men sånn generelt sett er jeg enig, man er sin egen lykkes smed.

Kjenner et lignende tilfelle som ts. Intellektuell, sjenert,  rent fysisk er han også en tynn liten spjæling. Skallet er han også. Men jenter liker han, og han har draget. Hvorfor? Ut ifra det jeg observerer, så har han utstråling og han er morsom. Jenter koser seg når noen får dem til å dra på smilebåndet.

Skal jeg gi noen tips så er det at du bør observere litt mere hvordan de som 'lykkes' gjør det. Et annet stikkord er humor. Humor er gull verdt, og bryter gjennom enhver is. Nytter ikke om man er aldri så intellektuell, om man er en tørrpinne.

Sier for øvrig ikke at du (ts) er en tørrpinne. Bare snakker sånn generelt sett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Okapi skrev:

Jeg klarer egentlig samtaler på tomannshånd helt fint, iallefall så lenge de har et slags tema. Det er i grupper jeg blir melankolsk og fjern, og det er vel kanskje delvis derfor det aldri er noen som viser interesse bortsett fra på nett. Problemet er vel heller at det aldri blir noe mer enn overfladisk og platonisk. Sliter veldig med å ta det videre, siden jeg aldri skjønner at det er noe interesse fra hennes side. Havner liksom i en situasjon der intuisjonen er fraværende, og rasjonaliteten ikke funker fordi informasjonen mangler. Ender opp med å prøve meg når jeg ikke burde, eller la være når jeg (kanskje, kan jo ikke vite) burde, og hvis hun ikke er tydelig i kommunikasjonen, så bare dabber det hele av. Vet ikke helt hva jeg kan gjøre med dette.

Er du veldig var for tegn som kan bety avvisning og tolker det meste i negativ retning, eller føler du deg helt uvitende om hva jenter synes om deg? Hvis du klarer å se tegn på avvisning tror jeg også at du klarer å se tegn på interesse, men at du kanskje ikke aksepterer at det er det. Kanskje det hadde vært en idé å prøve å systematisere? Skriv en liste over tegn som kan bety interesse, for eksempel at hun tar på deg, holder øyenkontakt lenge, rødmer også videre. Når du kommer hjem og har møtet friskt i minne kan du krysse av på de tingene som har skjedd. På den måten får du gjort tegn du kanskje ikke har lagt merke til før veldig konkrete. For at det skal funke må du treffe damer som ikke er supersjenerte, men kanskje det kan hjelpe deg til å få den informasjonen du føler at du mangler.

Vet ikke om det kan være til nytte for deg, men jeg ser i hvert fall for meg at det kan hjelpe å filtrere litt for å se tydeligere hva som egentlig har skjedd.

Anonymkode: bbf26...246

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, Okapi skrev:

Siden jeg sa jeg skulle legge alle kortene på bordet: Har vært i gruppeterapi i årevis på grunn av det der. De konkluderte med at jeg var et håpløst tilfelle. :P Akkurat nå tenker jeg vel at det er bedre å akseptere dette handicappet, enn å sette livet på vent til det går over (for det er verken gitt eller i det hele tatt sannsynlig at det gjør det), om du skjønner.

Når det gjelder hobbyer er jeg aktiv innenfor diverse, både hjemme og ute, og vil vel heller måtte kutte ned på en del av det om jeg havner i et forhold. På den annen side er disse arenaene ganske håpløse når det gjelder å treffe jenter. Enten er det type "alle kjenner alle og nesten alle er opptatt", eller så er det overveldende flertall av menn der. Å be nerdegutter se etter jenter via hobbyer og på konserter blir litt som å be jenter lete etter drømmetypen på hestetreninga eller på Bieber-konserten. :P

Men ja, er vel litt sånne intervjudates, kaffe og/eller øl, av og til med litt trasking i byen. Er litt usikkert på hva annet jeg skulle foreslått. Egentlig er vel problemet at det liksom bare blir med det, man sitter liksom der ved siden av hverandre og spør om ymse, så gjør man det samme en gang til, og en gang til, og så gir vi begge opp og går hver til vårt. Jeg antar jeg trenger litt tid på å finne ut om jeg liker en annen person, og synes det er på kanten til umulig å skjønne om hun liker meg.

Okey, så hva med å bli frivillig i røde kors eller turistforeningen. Turistforeningen har forsåvidt flere singelturer. Du trenger ikke å være en hardbarka friluftsmann. 

Jeg skjønner veldig godt at du trenger tid til å bli kjent/om du liker en person. Hva med mer aktiviteter, som feks biljard, shuffelboard, bowling, og en påfølgende øl/kaffe. Da får man iallefall litt annerledes inntrykk av folk. Og hvis man merker at daten går dårlig og det er lite å snakke om, så blir det ilallefall litt "åh du var så mye bedre enn meg i bowling"-prat  likevel. 

• Liker 1
Skrevet

Syns du har fått en del gode svar, men som singel 25-årig jente som har vært på sin fair share av dates så kan jeg vel skyte inn.

Først av alt - jeg er 170 og høyden din er ikke en dealbreaker! Jeg har enkelte venninner på 160 som absolutt vil ha en mann over 180, men de fleste vektlegger ikke høyde når de faktisk treffer en de liker. Faktisk har jeg heller opplevd at mange gutter opplever meg som "for høy", selv når de kanskje er 7-8 cm høyere enn meg! Uansett tror jeg det er viktig at du legger den tanken vekk, for den forsterker nok at du utstråler dårlig selvtillit, og dårlig selvtillit er dessverre en dealbreaker for mange, meg selv inkludert. 

En av datene jeg var på var med en fyr som kanskje kan sammenlignes litt med deg, han virket nervøs, ukomfortabel og var en litt nerdete type. Vi snakket bra sammen etter hvert og han slappet mer av, men jeg merket tiltrekningen dessverre var fraværende. Han nevnte en gang i løpet av daten at han ville spare håret lenger, og det gjorde meg enda mindre tiltrukket av han, da jeg allerede syns håret var for langt og altfor tynt til at han kledde å ha lengde på det. Videre gikk han i veldig store og hengslete klær. Det positive derimot var at han snakket om trening og at han hadde begynt ukentlig med en aktivitet. Da gav det et hint om at han brydde seg litt om hvordan han så ut. Likevel ikke nok til at jeg kunne føle noen tiltrekning, dessverre. Jeg vil si at jeg absolutt ikke er en som går veldig etter utseendet, men jeg orker ikke at fyren er kjempesjuskete og kler seg som et fugleskremsel. Nå aner jeg ikke hvordan du kler deg, men med noen fine rutete skjorter, et par sneakers og svarte bukser så burde man ha kommet langt i å gi et bra førsteinntrykk.

Videre er kanskje ikke nettdating din arena. Jeg har selv opplevd at det ikke er min arena, etter å ha truffet kanskje 20 stykker hvor de eneste jeg var interessert i ikke var det tilbake. Føler ikke selv at jeg er en superspesiell person, men jeg har ikke klart å treffe noen hvor kjemien er på plass. Én datet jeg i noen måneder, resten har kun vært 1-3 dates. Jeg har begynt å tenke på andre arenaer, og har vel ikke helt kommet frem til noe annet enn frivillg arbeid for f.eks Røde Kors, eller besøksvenn på et sykehjem. Vet ikke hvor mye tid du har, men jeg tenker å gjøre noen nye aktiviteter kan åpne noen dører. 

Til slutt så vil jeg anbefale en date hvor man ikke sitter stille. Nå som det er vinter er det kanskje mest aktuelt med f.eks shuffleboard, eller en tur ute. Å sitte stille rett ovenfor hverandre kan oppleves veldig trykkende, og gjør det kanskje vanskeligere å la samtalen gå naturlig.

Anonymkode: d4ea1...d53

Jeg trodde vet egentlig det var ganske klart, men la meg bare gjenta det en gang til, med fet skrift, sånn for sikkerhets skyld, i tilfelle flere misforstår. :P

Å erkjenne at høyden kan være en utfordring er ikke det samme som å ha dårlig selvtillit på grunn av den. Jeg har ikke noe behov for eller ønske om å være høyere, og høyden min påvirker selvbildet mitt i svært liten grad.

Jeg bryr meg om hvordan jeg kler meg, og tror få til ingen ville beskrive meg som sjuskete. Vel er håret mitt langt, men det er ikke tynt, og stort sett hver gang jeg er på byen er det en eller annen (for det meste kvinner, men iblant også menn) som påpeker at det er fint og begynner å spørre meg ut om hårpleie. :P At man ikke liker sånt på menn er en ærlig sak (jeg har jo egne preferanser om kvinner), men da går det på det, og ikke på hårkvaliteten.

Når det gjelder klær foretrekker jeg helt klart ting som passer skikkelig, og bruker heller en time ekstra på å lete etter noe enn å kjøpe noe som bare sitter halvbra. Vet ikke helt om jeg føler rutete skjorter og sneakers er forenlig med hvordan jeg kler meg (tenker umiddelbart skater eller hipster her), men er skjorter uten ruter innafor? Skinnsko, boots? Er ikke fryktelig opptatt av fottøy, men observerer at mine evig single bekjentskaper stort sett går med joggesko året rundt. :P Det har ikke jeg gjort siden ungdomsskolen.

Jeg har vel egentlig tenkt at nettdating er min eneste arena. Er som nevnt tidligere ikke veldig komfortabel i grupper, og viser meg aldri fra min beste side der. Den ser man stort sett bare på tomannshånd.

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
56 minutter siden, Rights skrev:

Når (drømme)damer virkelig vil ha noe, tar de initiativet.

Hilsen en sjenert en som tydeligvis har vunnet i lotto mange ganger, selv om bankkontoen sier noe helt annet.

Men sånn generelt sett er jeg enig, man er sin egen lykkes smed.

Kjenner et lignende tilfelle som ts. Intellektuell, sjenert,  rent fysisk er han også en tynn liten spjæling. Skallet er han også. Men jenter liker han, og han har draget. Hvorfor? Ut ifra det jeg observerer, så har han utstråling og han er morsom. Jenter koser seg når noen får dem til å dra på smilebåndet.

Skal jeg gi noen tips så er det at du bør observere litt mere hvordan de som 'lykkes' gjør det. Et annet stikkord er humor. Humor er gull verdt, og bryter gjennom enhver is. Nytter ikke om man er aldri så intellektuell, om man er en tørrpinne.

Sier for øvrig ikke at du (ts) er en tørrpinne. Bare snakker sånn generelt sett.

Enig i det første du skriver. Til det andre du skriver så virker det ikke for meg som om du beskriver en sjenert mann. De mest sjenerte mennene fryser opp. De sliter med å si noe i det hele tatt rundt damene de liker, og klarer ikke å kommunisere seksuell interesse. 

Endret av Minesveiper
Skrevet
1 time siden, Minesveiper skrev:

Har ikke så veldig konkrete krav. En som er sånn passelig intellektuell, mer motivert av læring og undring enn karriere, familie og eiendeler, og som jeg opplever en gjensidig tiltrekning med. Om hun hører på svartmetall, loungejazz eller barokk er mindre viktig, men er forsåvidt grenser for hvor mye listepop jeg orker. :P

De gjør jo det iblant. Skal ikke late som jeg vet hvor interesserte de er, men hender vel en gang eller to i måneden at en eller annen tar kontakt på Tinder eller en annen tjeneste. Blir som regel aldri noe mer enn litt småprat, men det er ikke som om alle bare sitter og venter på at menn skal ta jobben heller.

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du veldig var for tegn som kan bety avvisning og tolker det meste i negativ retning, eller føler du deg helt uvitende om hva jenter synes om deg? Hvis du klarer å se tegn på avvisning tror jeg også at du klarer å se tegn på interesse, men at du kanskje ikke aksepterer at det er det. Kanskje det hadde vært en idé å prøve å systematisere? Skriv en liste over tegn som kan bety interesse, for eksempel at hun tar på deg, holder øyenkontakt lenge, rødmer også videre. Når du kommer hjem og har møtet friskt i minne kan du krysse av på de tingene som har skjedd. På den måten får du gjort tegn du kanskje ikke har lagt merke til før veldig konkrete. For at det skal funke må du treffe damer som ikke er supersjenerte, men kanskje det kan hjelpe deg til å få den informasjonen du føler at du mangler.

Vet ikke om det kan være til nytte for deg, men jeg ser i hvert fall for meg at det kan hjelpe å filtrere litt for å se tydeligere hva som egentlig har skjedd.

Begge deler? Man kan vel si jeg er veldig var for avvisning og kanskje ser negative hint som ikke er der. På den annen side er jeg ikke helt rasjonelt overbevist om dette overveldende negativiteten (hvorfor tok de kontakt i utgangspunktet da, liksom?), så prøver å ikke stole for mye på magefølelsen der. Problemet er jo at de positive tegnene går meg hus forbi, og det har sikkert ødelagt en hel del. De tingene du tar opp har jeg tenkt en del på, men normalt er ingenting av det der, og jeg begynner å tenke "hva betyr det at hun ikke tar på meg? Er hun helt uinteressert?" :P

Skrevet
18 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Okey, så hva med å bli frivillig i røde kors eller turistforeningen. Turistforeningen har forsåvidt flere singelturer. Du trenger ikke å være en hardbarka friluftsmann. 

Jeg skjønner veldig godt at du trenger tid til å bli kjent/om du liker en person. Hva med mer aktiviteter, som feks biljard, shuffelboard, bowling, og en påfølgende øl/kaffe. Da får man iallefall litt annerledes inntrykk av folk. Og hvis man merker at daten går dårlig og det er lite å snakke om, så blir det ilallefall litt "åh du var så mye bedre enn meg i bowling"-prat  likevel. 

Generelt sett er det nok et godt råd, men jeg vet ikke helt om jeg er i målgruppen. Er forsåvidt en middels barka friluftsmann, men jeg drar som regel på tur alene eller med én annen person. Den typen grupper som du beskriver er for meg mer slitsomme enn de er givende, og jeg vet erfaringsmessig at det er i slike settinger jeg gir folk dårligst inntrykk av meg. Det er vel først og fremst derfor jeg faller tilbake til å bli kjent med folk via nett.

De andre forslagene er jo ikke så dumme, egentlig. Utfordringen der er at jeg aldri gjør noe av det der, ellers, og det føles litt merkelig å foreslå noe jeg selv ikke har peiling på. :P Tenker vel kanskje at det er ting man kan gjøre litt etterhvert.

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet
9 minutter siden, Okapi skrev:

Har ikke så veldig konkrete krav. En som er sånn passelig intellektuell, mer motivert av læring og undring enn karriere, familie og eiendeler, og som jeg opplever en gjensidig tiltrekning med. Om hun hører på svartmetall, loungejazz eller barokk er mindre viktig, men er forsåvidt grenser for hvor mye listepop jeg orker. :P

De gjør jo det iblant. Skal ikke late som jeg vet hvor interesserte de er, men hender vel en gang eller to i måneden at en eller annen tar kontakt på Tinder eller en annen tjeneste. Blir som regel aldri noe mer enn litt småprat, men det er ikke som om alle bare sitter og venter på at menn skal ta jobben heller.

Jeg tenker du burde være litt bevisst på hva du tiltrekker deg. Hvis du har en rockestil, så er det de damene som liker den type stil du vil tiltrekke deg. 

Skrevet
2 minutter siden, Minesveiper skrev:

Jeg tenker du burde være litt bevisst på hva du tiltrekker deg. Hvis du har en rockestil, så er det de damene som liker den type stil du vil tiltrekke deg. 

Helt greit det. Jeg er som sagt ikke så kravstor der. Kan fint leve med å ikke tiltrekke meg BI-alumni og hiphop-jenter. :P

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld at jeg sier det men du er sterkt undervektig og veier mindre enn ei jente jo som er 10cm lavere ..det hadde nok hjulpet sterkt om du hadde begynt å spise frokost\middag og kanskje noe innimellom samt bygget deg opp fysisk ?

Samboeren min på 31 er 180 høy og 61 kilo og har i mine øyne en helt spektakulær kropp. 

Anonymkode: fafe8...13c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Okapi skrev:

Begge deler? Man kan vel si jeg er veldig var for avvisning og kanskje ser negative hint som ikke er der. På den annen side er jeg ikke helt rasjonelt overbevist om dette overveldende negativiteten (hvorfor tok de kontakt i utgangspunktet da, liksom?), så prøver å ikke stole for mye på magefølelsen der. Problemet er jo at de positive tegnene går meg hus forbi, og det har sikkert ødelagt en hel del. De tingene du tar opp har jeg tenkt en del på, men normalt er ingenting av det der, og jeg begynner å tenke "hva betyr det at hun ikke tar på meg? Er hun helt uinteressert?" :P

Det at hun ikke gjør det handler nok også litt om deg og din utstråling. Jeg må helst ha fått litt positiv respons så jeg ikke føler at jeg invaderer hans intimsone helt uønsket. Så det kan hende at det bare betyr at hun tror at du helst ikke vil at du skal gjøre det. Prøver du å få til sånne små berøringer, forresten?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at hun ikke gjør det handler nok også litt om deg og din utstråling. Jeg må helst ha fått litt positiv respons så jeg ikke føler at jeg invaderer hans intimsone helt uønsket. Så det kan hende at det bare betyr at hun tror at du helst ikke vil at du skal gjøre det. Prøver du å få til sånne små berøringer, forresten?

Uten å virke altfor full av meg selv er jeg sikker på at det har vært situasjoner med gjensidig tiltrekning uten at noen part har gjort noe med det, helt klart. Men jo, jeg prøver det. Det som er vanskelig er å avgjøre når man gjør for lite og når man gjør for mye. Enkelte reagerer raskt på initiativ, mens andre vil at fyren skal gjøre absolutt hele jobben. Er ikke så lett å fysisk vise tydelig interesse og samtidig passe på at det man gjør er innafor om hun ikke egentlig er interessert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med vennekretsen din da, er det ingen aktuelle der? Eventuelt bekjente på facebook-listen? Kanskje du ikke trenger å lete lenger unna :) 

Anonymkode: 0de9f...9f7

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Okapi skrev:

Uten å virke altfor full av meg selv er jeg sikker på at det har vært situasjoner med gjensidig tiltrekning uten at noen part har gjort noe med det, helt klart. Men jo, jeg prøver det. Det som er vanskelig er å avgjøre når man gjør for lite og når man gjør for mye. Enkelte reagerer raskt på initiativ, mens andre vil at fyren skal gjøre absolutt hele jobben. Er ikke så lett å fysisk vise tydelig interesse og samtidig passe på at det man gjør er innafor om hun ikke egentlig er interessert.

Da tror jeg du trygt kan være litt mer fysisk uten å være redd for at det er for mye. Jeg tror ikke at du kommer til å kaste deg over dem og utsette dem for noe traumatisk :)

Men igjen, hva veit jeg, det er jo aldri noe av det jeg gjør som funker mer enn en liten stund og jeg er veldig god til å føle meg avvist.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Okapi skrev:

Skulle ikke sitere det innlegget, men jeg får ikke fjernet det igjen! 

Det lange håret ditt, hvor langt er det og hvor tykt er det eventuelt?

Anonymkode: 6ab9c...acf

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ikke sitere det innlegget, men jeg får ikke fjernet det igjen! 

Det lange håret ditt, hvor langt er det og hvor tykt er det eventuelt?

Anonymkode: 6ab9c...acf

Har nølt over et par sider nå, men planen var jo egentlig å ikke være for feig her, så greit, her er et bilde. :P

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...