AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #61 Skrevet 12. januar 2016 Den 6.1.2016 at 21.05, AnonymBruker skrev: Vi har en 10 år gammel katt som vi bestandig slipper ut om natten. Vi legger oss rundt 23-00:00 tiden, og våkner i 7-tiden. Da står katten klar for å komme inn. Så er den inne noen timer før den vil ut, og slik holder den og vi det gående hver eneste dag. Litt snø og kulde skader ikke, de vet hvordan de skal overleve. Anonymkode: 518da...eb9 Herregud for en uvitenhet.....Hvordan skal den holde varmen i 15 minus da mener du? Håper for guds skyld pus har tilgang på ly eller så er dette dyremishandling. Senest to dager siden var det en katt i byen her som måtte avlives fordi han hade så lav kroppstemperatur at han ikke kunne reddes. Eieren ble forøvrig anmeldt. Anonymkode: a5ced...fbb 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #62 Skrevet 12. januar 2016 Den 7.1.2016 at 3.59, AnonymBruker skrev: Hmm. Mange av dere mener katter bør være inne når det er ordentlig kaldt. Og jeg er i teorien enig, men hva skal man gjøre når de hyler, mjauer innstendig og skraper for å komme ut? Jeg skjønner at dette er risikabelt å si på kvinneguiden- for jeg skulle selvsagt kjøpt meg enebolig før jeg fikk katt- men jeg har naboer jeg ikke kan holde våken natten lang med kattejamring. De har kattedo (som blir hyppig brukt) inne, så det er ikke derfor de vil ut. Tror bare de liker å oppleve livet, henge med venner, skremme fugler osv osv. Mener dere at jeg bør stenge de inne? Jeg hører de med en gang de vil inn når jeg er hjemme, og de har ikke villet komme inn tidligere enn de pleier etter at det ble kaldt. Men ble plutselig veldig i tvil om jeg skal la de gå ut i det hele tatt før jeg drar på jobb- i tilfelle de blir nødt til å være ute FOR lenge. Anonymkode: 1524d...ba1 Du gjør det alle andre gjør, slipper ut katten MEN sørger for at den får komme inn igjen når den vil eller har tilgang på isolert ly. Om du ikke kan gi den det må pus være inne. Pus stopper å jamre seg etterhvert. Anonymkode: a5ced...fbb
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #63 Skrevet 12. januar 2016 Den 7.1.2016 at 23.29, AnonymBruker skrev: Har et problem her... Orker ikke å ta det på kattegrupper på Facebook for det er alt for mange gærne kattekvinner der ute. De siste 3-4 dagene har en grå liten relativt korthåret katt søkt inn i kattekassa hos naboen (hun har to katter selv, så hun har laget isolert oppholdsted med halm) den ligger der dag og natt, men spiser ikke maten som står ute. Hver eneste gang jeg går forbi der om det så er kl. 3-4 på natten eller kl. 13 så ligger den der, og her ligger temperaturen på -13 effektive grader akkurat nå, og den er fortsatt ute. Bør jeg forsøke å fange stakkaren inn? Det er jo helt tydelig at den forsøker med all energi å finne et lunt sted, den forsøkte å komme seg inn i boden istad. Vet bare ikke helt hva jeg skal gjøre når/om jeg får tak i den, ingen ansvarlige eiere lar en katt være ute hele døgnet i denne kulda. Anonymkode: e3b17...b42 Ja selvsagt burde du det, eller så kan pus veldig sannsynlig fryse ihæl. Når du får tak i pus så leverer du pus til dyrlegen eller kontakter en frivillig organisasjon, evt kan du ha pus inne på ett rom inne hos deg selv og avertere pus på facebook. Anonymkode: a5ced...fbb
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #64 Skrevet 12. januar 2016 12 timer siden, Sinsiew skrev: Hvorfor er det synd? Fordi jeg passer på at katten min får komme inn etter en dotur, så han ikke fryser? Er det asosialt at jeg tar vare på katten min? Gjør så han får tatt seg en runde på territoriet sitt, tømt blæra og så får komme inn i varmen igjen? Sykt at du sier det er synd min katt kun er ute i 5 minutter. Er du ikke riktig vel bevart? Syns det er meget spesielt at du kaller meg asosial.. Er en meget oppegående person på den sosiale fronten, både når det gjelder mennesker og dyr. Hadde jeg ikke hjulpet til i dyrebeskyttelsen, er det rundt 10 katten som hadde fått en meget dårlig tilværelse gitt, så slapp av. Mine katter,og alle katter jeg tar vare på har det usedvanlig bra, selv om de får lov til å gå ut på do/når de vil det. Er mer bekymret for deg.. Tyver har en tendens til å få sin straff til slutt. Det bekymrer meg at du bare tar katter slik. Ingen oppegående person gjør det, men mindre katten er tydelig medtatt eller er observert på samme plassen over en lengre periode. Du er bare et troll... Sånn til info....ingenting vil skje med de som evt stjeler din pus om pus ikke er chippet. I følge loven er uchippede katter eierløse av en eller annen grunn... Anonymkode: a5ced...fbb
LiljaMarie Skrevet 12. januar 2016 #65 Skrevet 12. januar 2016 Den 7. januar 2016 at 23.29, AnonymBruker skrev: Har et problem her... Orker ikke å ta det på kattegrupper på Facebook for det er alt for mange gærne kattekvinner der ute. De siste 3-4 dagene har en grå liten relativt korthåret katt søkt inn i kattekassa hos naboen (hun har to katter selv, så hun har laget isolert oppholdsted med halm) den ligger der dag og natt, men spiser ikke maten som står ute. Hver eneste gang jeg går forbi der om det så er kl. 3-4 på natten eller kl. 13 så ligger den der, og her ligger temperaturen på -13 effektive grader akkurat nå, og den er fortsatt ute. Bør jeg forsøke å fange stakkaren inn? Det er jo helt tydelig at den forsøker med all energi å finne et lunt sted, den forsøkte å komme seg inn i boden istad. Vet bare ikke helt hva jeg skal gjøre når/om jeg får tak i den, ingen ansvarlige eiere lar en katt være ute hele døgnet i denne kulda. Anonymkode: e3b17...b42 Ja!!
Sinsiew Skrevet 12. januar 2016 #66 Skrevet 12. januar 2016 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn til info....ingenting vil skje med de som evt stjeler din pus om pus ikke er chippet. I følge loven er uchippede katter eierløse av en eller annen grunn... Anonymkode: a5ced...fbb Sånn til info: mine katter er chippet.. Men det hadde du jo selvfølgelig visst om du hadde lest mitt andre innlegg.. -.- Endret 12. januar 2016 av Sinsiew 1
smalls Skrevet 12. januar 2016 #67 Skrevet 12. januar 2016 (endret) 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser dessverre mer enn nok til å ikke forvente det beste når det gjelder dyrehold. Der er selvsagt synd om din katt faktisk kun er ute 5 min, men ettersom det ikke er standarden så vil det altså ut over deg dessverre. Er det helt opplagt at katten er i topp shape vil jeg spore deg opp. Neida, her er alle på min side så aldri noe problem i så måte. Nå er der hovedsakelig hundemishandling jeg jobber med, men ser mitt av katter som går for lut og kaldt vann. Det er virkelig en ukultur i Norge når det gjelder utekatter og det skjærer meg inn i sjelen når jeg ser tortur i form av ulykker osv. Du er tydeligvis ikke den verste i så måte, men du må være enig det er skremmende mange med karakterbrister som har dyr. -:(( Anonymkode: e19a4...2da Shit! Du er ikke vel bevart og det du driver med er faktisk stjeling. Det er ikke farlig å la katter gå ut på do også inn igjen. Min går på do ute for å legge seg i huset sitt. Du høres ekstremt hysterisk ut. Stjeler du min pus, så blir det 3 verdens krig Endret 12. januar 2016 av smalls 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #69 Skrevet 13. januar 2016 Den 1/12/2016 at 14.28, AnonymBruker skrev: Ja selvsagt burde du det, eller så kan pus veldig sannsynlig fryse ihæl. Når du får tak i pus så leverer du pus til dyrlegen eller kontakter en frivillig organisasjon, evt kan du ha pus inne på ett rom inne hos deg selv og avertere pus på facebook. Anonymkode: a5ced...fbb Tenkte at den kanskje har en eier siden den er veldig fin i pelsen og har hatt tilgang til ly i kattehuset til min venninne, men etter å ha observert den enda et døgn ute så tok jeg kontakt med Dyrebeskyttelsen for å låne felle, forsøkte å få fatt i den noen dager først. Etter dette så har jeg ikke sett den, så forhåpentligvis har dem et hjem, og om den dukker opp igjen så skal jeg gjøre alt i min makt og ha den hjemme hos meg frem til det er ledig hos Dyrebeskyttelsen. Om den ikke har eier selvsagt. Men tenker at det er ingen oppegående mennesker som lar katta være ute hele natten i denne kulda uten noe ly... Anonymkode: e3b17...b42
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #70 Skrevet 25. januar 2016 I natt gikk den i fella Men den har veldig klare øyne og nese, og ikke noen frostskader (kan være at den har funnet ly) litt tynn (skulderbladene står ut) den ligger fortsatt i det åpne buret til hunden min og sover, som den har gjort siden den kom inn med unntak av å spise litt. Men hva gjør jeg nå? Har lagt inn funnet på kattegrupper/Dyrebeskyttelsen, og på Dyrebar, tenkte å henge opp noen lapper i sentrum i morgen... Anonymkode: e3b17...b42
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå