Gå til innhold

Katt ute om vinteren.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)
Den 7.1.2016 at 0.15, AnonymBruker skrev:

jeg tar katter om jeg ser de går ute om vinteren. Ta ansvar!

Anonymkode: e19a4...2da

Hjelpes. Så hissig. Katten min går ut når hun skal på do. Mener du virkelig jeg skal nekte henne ut? Nei, vet du hva. Hun er 6 år og er ute hver vinter for å gå på do og det går helt fint.

Innlegg ryddet for persondebatt i sitat og svar til dette

Nordvesta, mod.

Anonymkode: d78ac...5a7

Endret av Nordvesta
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kattene mine får være ute når de selv vil,jeg er bestandig hjemme når de er ute .

De får heller ikke være ute hele natta .

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min pus klarer innimellom å stikke ut selv om hun ikke skal, så jeg laget kattehus for at hun skulle ha et trygt sted å vente hvis vi ikke var hjemme. 

Bestilte kaninhus på petworld.no ( tror det kostet 350) og kjøpte 6 sitteunderlag som jeg isolerte med, pluss et fleece pledd. Det er trangt, men varmt. Hun er en ganske liten katt, så kaninhus passet faktisk ☺️

Anonymkode: 8f590...2cc

Vil bare tipse deg om at det er bedre å bruke halm :) Tepper kan fort fryse hvis de blir våte av snø. Ellers; tipp topp tommel opp!

Anonymkode: c19a6...865

• Liker 2
Skrevet

Jeg har veranda med tak over halve pluss glass skyvedører. Pappa bygga et kattehus til pus i fjor og han elsker huset sitt :)Ofte når jeg åpner veranda døra, ser jeg han ligge i huset. Veldig smart med kattehus.. det er lunt og godt

Skrevet
Den 8. januar 2016 at 5.03, AnonymBruker skrev:

:sinna:
Nå lå den i et hundebur i boden da jeg sjekka, men akkurat i det jeg skulle lukke igjen buret så smatt den ut forbi meg! Så irriterende! Nå vil den vel aldri gå inn dit igjen heller *sukk*

Anonymkode: e3b17...b42

Hei, ring din lokale forening for Dyrebeskyttelsen.  De har ofte fangstfeller som man kan sette ut, og som lukker seg automatisk når katten tråkker langt nok inni.

lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, men når det var minusgrader var katten min ute i 3-5 minutter før den ville inn.

Anonymkode: e727a...542

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke gjort det, men når det var minusgrader var katten min ute i 3-5 minutter før den ville inn.

Jeg mener at jeg ikke ville sluppet katten ut før jeg dro på jobb.

Skrevet

Tråden ryddet for persondebatt og samtlige svar til dette

Nordvesta, mod.

Skrevet
Den 1/8/2016 at 3.45, AnonymBruker skrev:

Hjelpes. Så hissig. Katten min går ut når hun skal på do. Mener du virkelig jeg skal nekte henne ut? Nei, vet du hva. Hun er 6 år og er ute hver vinter for å gå på do og det går helt fint.

Innlegg ryddet for persondebatt i sitat og svar til dette

Nordvesta, mod.

Anonymkode: d78ac...5a7

...jeg gjentar -jeg tar katter jeg ser ute om vinteren eller i totalt uegnede omgivelser året rundt, og med hjelp av engasjerte gode mennesker blir de omplassert til gode eiere. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

...jeg gjentar -jeg tar katter jeg ser ute om vinteren eller i totalt uegnede omgivelser året rundt, og med hjelp av engasjerte gode mennesker blir de omplassert til gode eiere. 

Glemte : alt dette med støtte i lokale myndigheter og foreninger.

Skrevet

Dere som tror alle katter klarer seg så bra ute om vinteren. Dere vet at katter er ørkendyr?

• Liker 4
Skrevet (endret)
Den 1/10/2016 at 9.46, AnonymBruker skrev:

Wow... Da håper jeg du vet om katta har vært ute i 5 minutter, eller 8 timer, ikke sant? Eller om katten har adgang til et kattehus/lunt sted med vann og mat, eller bryr du deg ikke om det heller?

Jeg er fullt klar over at katter ikke er skapt for kulde, og lar heller ikke mine være ute i bitende kulde, eller mens jeg er borte fra huset. Men de får gå ut på do(vi har kattedo inne, hele året, da vi har en selvvalgt innekatt, men også en katt som bare går på do ute). Han kommer inn igjen etter maks 10 min, går fra inngangsdøra og sin faste runde rundt leiligheten til balkongdøra hvor vi har katteluke. Han er i tipp topp stand(i følge veterinær) Tar du han også? For å så fall, så nekter jeg å tro at du har "gode" mennesker på din side, din tyv.. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 4
Skrevet (endret)
Den 1/10/2016 at 10.14, Brimi skrev:

Dere som tror alle katter klarer seg så bra ute om vinteren. Dere vet at katter er ørkendyr?

Du vet at temperaturen i ørkenen varierer ekstremt, både i forhold til årstider og dag/natt, og at temperaturen om vinteren kan falle ned under 0 grader?

Edit: for sånn jeg har forstått folk i denne tråden, er det svært få av disse som lar kattene være lenge ute, uten et lunt sted, som jo er hva dere kritiserer. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, Sinsiew skrev:

Wow... Da håper jeg du vet om katta har vært ute i 5 minutter, eller 8 timer, ikke sant? Eller om katten har adgang til et kattehus/lunt sted med vann og mat, eller bryr du deg ikke om det heller?

Jeg er fullt klar over at katter ikke er skapt for kulde, og lar heller ikke mine være ute i bitende kulde, eller mens jeg er borte fra huset. Men de får gå ut på do(vi har kattedo inne, hele året, da vi har en selvvalgt innekatt, men også en katt som bare går på do ute). Han kommer inn igjen etter maks 10 min, går fra inngangsdøra og sin faste runde rundt leiligheten til balkongdøra hvor vi har katteluke. Han er i tipp topp stand(i følge veterinær) Tar du han også? For å så fall, så nekter jeg å tro at du har "gode" mennesker på din side, din tyv.. 

Jepp. For med stor sannsynlighet har 90%av kattene som går ute om vinteren asosiale eiere. Synd din  kun er ute 5min. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. For med stor sannsynlighet har 90%av kattene som går ute om vinteren asosiale eiere. Synd din  kun er ute 5min. 

Hvorfor er det synd? Fordi jeg passer på at katten min får komme inn etter en dotur, så han ikke fryser? Er det asosialt at jeg tar vare på katten min? Gjør så han får tatt seg en runde på territoriet sitt, tømt blæra og så får komme inn i varmen igjen?  Sykt at du sier det er synd min katt kun er ute i 5 minutter.

Er du ikke riktig vel bevart? Syns det er meget spesielt at du kaller meg asosial.. Er en meget oppegående person på den sosiale fronten, både når det gjelder mennesker og dyr. Hadde jeg ikke hjulpet til i dyrebeskyttelsen, er det rundt 10 katten som hadde fått en meget dårlig tilværelse gitt, så slapp av. Mine katter,og alle katter jeg tar vare på har det usedvanlig bra, selv om de får lov til å gå ut på do/når de vil det. Er mer bekymret for deg.. Tyver har en tendens til å få sin straff til slutt. Det bekymrer meg at du bare tar katter slik. Ingen oppegående person gjør det, men mindre katten er tydelig medtatt eller er observert på samme plassen over en lengre periode. 

Du er bare et troll... 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Sinsiew skrev:

Hvorfor er det synd? Fordi jeg passer på at katten min får komme inn etter en dotur, så han ikke fryser? Er det asosialt at jeg tar vare på katten min? Gjør så han får tatt seg en runde på territoriet sitt, tømt blæra og så får komme inn i varmen igjen?  Sykt at du sier det er synd min katt kun er ute i 5 minutter.

Er du ikke riktig vel bevart? Syns det er meget spesielt at du kaller meg asosial.. Er en meget oppegående person på den sosiale fronten, både når det gjelder mennesker og dyr. Hadde jeg ikke hjulpet til i dyrebeskyttelsen, er det rundt 10 katten som hadde fått en meget dårlig tilværelse gitt, så slapp av. Mine katter,og alle katter jeg tar vare på har det usedvanlig bra, selv om de får lov til å gå ut på do/når de vil det. Er mer bekymret for deg.. Tyver har en tendens til å få sin straff til slutt. Det bekymrer meg at du bare tar katter slik. Ingen oppegående person gjør det, men mindre katten er tydelig medtatt eller er observert på samme plassen over en lengre periode. 

Du er bare et troll... 

Jeg ser dessverre mer enn nok til å ikke forvente det beste når det gjelder dyrehold. Der er selvsagt synd om din katt faktisk kun er ute 5 min, men ettersom det ikke er standarden så vil det altså ut over deg dessverre. Er det helt opplagt at katten er i topp shape vil jeg spore deg opp.  Neida,  her er alle på min side så aldri noe problem i så måte. Nå er der hovedsakelig hundemishandling jeg jobber med, men ser mitt av katter som går for lut og kaldt vann. Det er virkelig en ukultur i Norge når det gjelder utekatter og det skjærer meg inn i sjelen når jeg ser tortur i form av ulykker osv.  Du er tydeligvis ikke den verste i så måte, men du må være enig det er skremmende mange med karakterbrister som har dyr. -:((

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser dessverre mer enn nok til å ikke forvente det beste når det gjelder dyrehold. Der er selvsagt synd om din katt faktisk kun er ute 5 min, men ettersom det ikke er standarden så vil det altså ut over deg dessverre. Er det helt opplagt at katten er i topp shape vil jeg spore deg opp.  Neida,  her er alle på min side så aldri noe problem i så måte. Nå er der hovedsakelig hundemishandling jeg jobber med, men ser mitt av katter som går for lut og kaldt vann. Det er virkelig en ukultur i Norge når det gjelder utekatter og det skjærer meg inn i sjelen når jeg ser tortur i form av ulykker osv.  Du er tydeligvis ikke den verste i så måte, men du må være enig det er skremmende mange med karakterbrister som har dyr. -:((

Jeg er HELT enig i det. Så absolutt, men syns allikevel ikke det er greit å ta med seg enhver katt som går ute, når katten ser frisk og fin ut og bare tusler rundt hushjørnene.. Du må jo faktisk finne eier og ikke bare anta. I så fall er det vel mattilsynet som skal varsles. Å bare gi bort noen sine katter, når det faktisk kan hende at de har det kjempe bra hos eierne sine, blir dumt. Altfor dumt. Det er tyveri. Og det er ikke greit. Kattene er noe av det kjæreste jeg lever med og jeg hadde stilt tyven for retten om jeg hadde fått tak i den- uten tvil. For mine katter er chippet, så man ser at de hører til hos meg. 

Jeg har selv ei litta ei som kom til oss 3 uker gammal, etter å ha blitt født i en låve av ei avmagra mor. Vi hadde mora i 4 mnd, og kattungen har vi enda. De var begge fulle av mark, mor hadde lus og var i dårlig forfatning. Nå har vi ei vi har hatt i 5 mnd, og skal ha til hu er helt klar for et nytt "for alltid" hjem, som den første mnd nesten ikke turte komme frem og var skikkelig redd for alt som rørte seg. Det er helt forferdelig hva mennesker kan gjøre med dyrene, og disse er jeg helt enig i at må tas vekk fra eieren. Men en frisk og fin katt kan ikke bli tatt på det grunnlag av at du ser katta ute i snøen. Det blir tynt og svært dårlig gjort. Det kan ikke, og jeg lar det ikke, gå utover meg at andre misligholder dyra sine. Man tar ikke en katt som tydelig har et hjem. Da finner man eier og informerer. 

• Liker 4
Gjest Belle âme
Skrevet

Våre er ute når dei vil, ofte fleire timer også, faktisk. Det er nesten alltid noken heime her, så vil dei inn så kjem dei inn. 

Men sjølvsagt, 90% av tida ligger dei i sofaene eller sengene.

Skrevet

Her er kattene ute og inne når de selv vil. Kommer de ikke når jeg roper før jeg legger meg så får de være ute om natta. Samme med når vi er på jobb. Men vi har både garasje og vedbod der de kan gå inn, å der ligger det noen gamle pledd og dyner de kan ligge på, eller de kan klatre inn i bilen (har vinduet åpent på den i garasjen). Merker stor forskjell på pelsen til de som trives best inne på vinteren og de som kun kommer for å spise en gang om dagen. Tror pusene styrer dette greit selv og tåler å være ute, men som andre sier så er det fint for de å ha en plass de kan søke ly om de føler for det😊

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Perfekt eksempel på hvorfor man burde chippe katten. Eller graver du ut chippene på forhånd slik at eierne ikke får igjen katten sin?

Har en 8 år gammel katt som er ute i uansett vær, men som kommer inn når han vil og som også har skjul ute. Mener du for alvor at du ville stjelt katten min sånn "i tilfelle"? 

Syke syke menneske

Anonymkode: d198d...7f2

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...