Gå til innhold

Jeg trenger noen objektive meninger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 7.1.2016 at 12.55, Polly Ester skrev:

Har du fått snakket mer med henne siden du tok det opp her? 

Det er nok sjalusi, ja. Hun føler at hun mister deg. Det er naturlig at et vennskap forandrer seg når den ene får kjæreste, og jeg kan forstå følelsene hennes, men det er ikke akseptabelt at hun oppfører seg som hun gjør.

Kan det være at hun er forelsket i deg? 

Jeg har ikke det, hun har vært bortreist en stund, og jeg har hjulpet noe familie med flytting så det har vært vanskelig å få tid til. Tror jeg får snakket med henne i løpet av de første dagene nå. Merker jeg gruer meg. Jeg kan oppdatere når jeg har pratet med henne.

Jeg skjønner også at hun føler at hun mister meg, men hun gjør ikke det. Jeg er her alltid for henne hvis det skulle være noe, og jeg har alltid prioritert planer med henne framfor han. Det hele kom sikkert også litt brått på for henne. Og jeg forstår jo at det er kjedelig når noen plutselig kommer inn i livet og hun kanskje føler seg erstattet (noe hun absolutt ikke er).

Tanken har faktisk slått meg, men hver gang jeg tenker på det så tenker jeg også at "nei, det kan ikke stemme" og at jeg er helt på bærtur. Så jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger.

Ts

Anonymkode: 027b2...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 8.1.2016 at 14.28, AnonymBruker skrev:

Virker som om hun sliter noe vanvittig med sorg, savn og sjalusi over at du har fått deg kjæreste. Oppførselen hennes er langt fra ok, men jeg får vondt av henne likevel. 

Håper du klarer å holde ut oppførselen hennes til det forhåpentligvis blir bedre. Jeg ville tatt en prat med henne. Ikke vær sint og anklagede, men rolig og forståelsesfull, og forsikre henne om at hun mister ikke deg,  og at kjæresten din liker henne godt, og at i tillegg til at du og hun skal være sosiale bare dere to så er hun også hjertelig velkommen til å finne på ting med deg og kjæresten. 

Kanskje kjæresten din har en kamerat dere på sikt kan spleise henne med? 

Anonymkode: ee378...9fe

Jeg får også vondt av henne. Jeg vil jo at hun skal ha det bra, og det virker ikke som om hun har det bra nå. Samtidig så veksler jeg mellom å få vondt av henne og å føle at hun faktisk ikke kan oppføre seg på den måten. Så det går fra å være lei meg på hennes vegne, og over hele situasjonen, til å bli sint over at det skal være så utrolig fælt at jeg har fått kjæreste.

Jeg skal prate med henne en av de førstkommende dagene. Jeg kommer ikke til å være sint, for jeg forstår henne på sett og vis. Jeg er bare ikke enig i måten hun håndterer det på. Så jeg håper at jeg får et svar eller en oppklaring i hva hun føler og vil. Så ting kan bli bedre.
Jeg har også sagt til henne at kjæresten min liker henne godt. Jeg skal prøve å være enda flinkere til å inkludere henne i ting jeg og han gjør sammen, men det har ikke falt seg naturlig når hun egentlig har bedt om at han ikke får bli med på ting jeg, henne og flere andre venner skal gjøre sammen.

Den tanken har også slått meg, men jeg tror dessverre ikke det.

ts

Anonymkode: 027b2...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...