Gå til innhold

Lese på flyreise

clara

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg skal ut på en lengre flyreise. Er det noen som har tips på en god bok. Jeg blir lett distrahert så det må være noe lett slik at jeg ikke må begynne forfra hele tiden.

:kgsmil: Clara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får se litt på innlegg som er skrevet før om bøker. Men jeg må vel holde en liten knapp på Harry Potter.

God reise! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Verdande

Jeg kan sikkert anbefale deg en hel masse bøker, men det blir enklere å finne noe som passer for deg om du sier litt mer om sjangere/forfattere du setter pris på.

Verdande,

bokjunkie av ypperste klasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg funker det alltid best med en bunke blader og et par, tre aviser på flyreiser. Jeg har litt sånn "små-flyskrekk" og må ha veldig lett lesestoff med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen!

Jeg leser gjerne kvinnelige forfattere. Om relasjoner, litt love er fint, fra virkeligheten kanskje, nye utgivelser ++. Tror jeg liker det meste.

Clara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
Jeg leser gjerne kvinnelige forfattere. Om relasjoner' date=' litt love er fint, fra virkeligheten kanskje, nye utgivelser ++. Tror jeg liker det meste.[/quote']

Disse er i krimsjangeren, men er i like stor grad skjønnlitterære:

Liza Marklund --> Har utgitt tre bøker om journalisten Annika Bengtzon, Sprengeren, Studio Sex og Paradiset. I tillegg har hun skrevet På flukt, som er en sann historie om Maria, som forfølges av eksemannen.

Karin Fossum --> Elskede Poona, om en mann som treffer kvinnen i sitt liv i India. Hun kommer til Norge, og ting skjer.

Unni Lindell --> Slangebæreren og Sørgekåpen.

Janet Evanovich --> Hylende morsomme bøker om bounty hunter Stephanie Plum, som dessuten har verdens kuleste bestemor i Grandma Mazur. Ikke alle bøkene (8 til nå) er oversatt til norsk.

Sara Paretsky --> Har skrevet 11 bøker om privatdetektiven V.I. Warshawski. Ikke alle bøkene er oversatt til norsk.

Minette Walters --> Skriver så godt som alltid gode historier. Siste roman, Acid Row er nettopp kommet i norsk oversettelse.

Leser du bøker på engelsk? Storbritannia har en voksende skare såkalt chick-lit, som muligens passer godt for deg.

Josie Lloyd og Emlyn Rees --> Come together, Come again og The boy next door. De to førstnevnte er oversatt til norsk, og handler om Jack og Amy, som møtes, forelsker seg osv. Lloyd og Rees skriver hver sine kapitler, fra hver sin hovedpersons synspunkt.

Jennifer Weiner --> Good in bed. En fantastisk bok.

Mark Barrowcliffe --> Infidelity for first-time fathers. Morsom, tatt-på-kornet-bok om relasjoner og utroskap.

Lisa Jewell --> Ralph's party, Thirtynothing og One-hit wonder. Gode historier med unge mennesker i hovedrollene. Noen av bøkene er oversatt til norsk.

Annabel Giles --> Birthday girls. Om seks kvinner som har bursdag, og hvordan livene deres på forskjellige måter berører hverandre selv om de er ukjente for hverandre. Morsom.

Diverse forfattere --> Girls' night in og Girls' night out/Boys' night in. Novellesamlinger med bidrag fra svært mange av Storbritannias unge forfattere. Mange gode noveller, og en fin måte å oppdage forfattere man liker skrivestilen til.

Jeg regner med at du har lest Helen Fieldings bøker om Bridget Jones?

De aller fleste av bøkene jeg har nevnt hittil finnes i pocketutgave, og så godt som alle kan kjøpes på nett hos [url=http://www.haugenbok.no/]Haugen bok.

Om du ikke finner noe som faller i smak, si fra, så kan jeg sikkert hoste opp en hel masse bøker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ta med meg noen skikkelig klissete Danielle Steel-pocketbøker (kjærlighetsromaner) når jeg skal ut å fly i august. De er skikkelig lettleste og ikke så tunge å bære som vanlige bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du burde lese "Populærmusikk fra Vittula"!

Den er kjempemorsom, lett å lese, lett å like. Jeg vet ikke om noen som har lest den og IKKE ledd høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops! Glemte visst aa logge inn (er paa ferie i et land uten aa-er).

Tusen takk til Verdande! :D

Jeg har lest noen av forslagene, men du kom med mange fine forslag jeg ikke har lest enda. Fint med bokforslag paa engelsk. De er baade billigere og lettere aa faa tak i her i utlendigheten.

Clara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Marian Keyes.

Jeg leste "Sushi for beginners" på stranden i sommer, og det var veldig underholdende ferielitteratur for MEG i hvert fall! Handler om 3 ulike kvinners søken etter lykken, og mye av handlingen foregår i redaksjonen til et moteblad. Enkel, morsom og lett å kjenne seg igjen i.

Hun har også skrevet en rekke andre bøker, bla. noen om Lucy Sullivan (har hørt de skal være like morsomme). Hun har nettopp fått sin første roman oversatt til norsk: Vannmelonen.

Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan igjen!

Jeg har lest Water Melon (Vannmelonen) av Marian Keyes og den var veldig bra. Lucy Sullivan saa jeg paa TV en dag i vinter naar jeg var syk og hjemme fra jobb. Det var en serie med halvtimesprogram. Veldig morsomt - burde sendes om kvelden slik at vi som jobber paa dagtid kan se.

Verdandes forslag om Liza Marklunds bok Paa flukt burde alle lese. Det gir en innsikt i en mishandlet kvinnes verden som er vanskelig aa forestille seg for mange av oss.

Jeg slapp opp for lesestoff heromdagen. En tur i bokhandelen og jeg kom ut med Barbara Delinskys bok The Woman Next Door. Bra!

Hilsen Clara (som fortsatt er paa ferie) :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...