AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 ALDRI kan legge noe på plass etter seg.. Jeg går å rydder og rydder om jeg ikke maser og maser.. Tar de ett glass med på stua, står det igjen. Trenger fe en stol for å nå noe høyt oppe, står den igjen.. Skal noen reparere noe, ligger verktøyet på benken, åpner de post slenger de bare alt fra seg på benken etterpå.. Tar de av lokket for å finne seg qtips, kan du banne på at lokket ligger igjen ved siden av.. Slike ting!! Hele dagene, er det slik! I tillegg har barna en forferdelig dårlig uvane med å kle av seg i stua.. Da tar de selvfølgelig ikke med seg klærne når de går å legger seg uten at jeg minner dem på det fire ganger før de går.. Jeg maswrmasermaser om at de skal rydde ditt og rydde datt, men det hjelper altså ikke.. Så nå har jeg gitt opp og går bare å rydder etter dem.. Dette er en sti med rot som aldri tar slutt!! What to dooo?? Anonymkode: a4b4a...c7f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #2 Skrevet 6. januar 2016 Gå ut i streik.... Anonymkode: 27313...379 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #3 Skrevet 6. januar 2016 Gjør som meg: Reis vekk en uke, og si at det skal være strøkent når du kommer hjem. Ikke vet jeg hvordan eller hvorfor, men huset var perfekt når jeg var tilbake. Og mann og ungen roter HELE TIDEN! Fikk "tatt de" for alt jeg gjør for dem, så plutselig gikk det bedre. Anonymkode: 08404...86b 2
Skogshuldra Skrevet 6. januar 2016 #4 Skrevet 6. januar 2016 De fortsetter å rote fordi du rydder opp etter dem - så enkelt! DE trenger jo ikke rydde det, for "hushjelpa" ligger jo hakk i hel og tar seg av det rett etterpå. Eneste måten som funker - ettersom du allerede har prøvd både mas og prat - er å slutte å rydde etter dem. Joda, det er kjipt mens det står på i starten, å vasse i andres skit - men lukk øya og ta deg et glass vin med beina oppi sofaen og la det stå til. Det går ikke lange tida før de er i sjokk over sitt eget rot og din manglende "ryddeservice", og når de tar det opp er det bare å si at "du rydder opp etter deg - og de skal rydde etter seg. Og slik er det fra nå av". Lykke til. 12
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 spesielt gutten her i huset er slik, iallefall nesten. Men hver gang blir han bedt om å rydde opp, lukke døren etc, og han gjør det. Jeg håper en dag han blir så lei av å gjøre ting en ekstra gang at han ikke glemmer å rydde opp, lukke døren etc. Alternativt så tar du iallefall alt som er deres, putter det i en boss-sekk og setter det på trappa eller kanskje helt ute av syne... plutselig mangler de både det ene og det andre. Men for all del, ikke rydd etter de hele tiden!! Anonymkode: ca87a...278 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #6 Skrevet 6. januar 2016 Bare å overse alt rotet deres, og snart begynner de (mest sannsynlig)¨å rydde opp etter seg selv etter hvert. Anonymkode: a1aaf...f87
HanneAa Skrevet 6. januar 2016 #7 Skrevet 6. januar 2016 Ikke rydd etter dem. Ikke vask klærne dems heller. Når de merker rotet og mangel på klær, så kan du forklare at de får begynne å rydde opp etter seg. For dette tullet finner du deg ikke i. Du er ikke hushjelpen! De fortsetter sånn som de gjør, fordi DU rydder etter dem. Det blir feil! 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #8 Skrevet 6. januar 2016 Pappa kasta alt som ikke lå der det skulle. Lå klærne på gulvet så ble de kasta. så det var bare ¨å plukke opp etter seg vis man fortsatt ville ha det. Fungerte veldig bra det. Anonymkode: a6ae3...321 9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #9 Skrevet 6. januar 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pappa kasta alt som ikke lå der det skulle. Lå klærne på gulvet så ble de kasta. så det var bare ¨å plukke opp etter seg vis man fortsatt ville ha det. Fungerte veldig bra det. Anonymkode: a6ae3...321 Sånn gjorde pappa å, hehe Anonymkode: b6f55...832 1
jabx Skrevet 6. januar 2016 #10 Skrevet 6. januar 2016 9 timer siden, Skogshuldra skrev: De fortsetter å rote fordi du rydder opp etter dem - så enkelt! DE trenger jo ikke rydde det, for "hushjelpa" ligger jo hakk i hel og tar seg av det rett etterpå. Kvinnfolk er jo gjerne mer hysteriske når det gjelder rot da. Kanskje er TS altfor opptatt av det, mens de andre i familien gir litt mer faen og bryr seg ikke om litt smårot her og der. Hvorfor er det TS som skal diktere hvor ryddig det skal være?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #11 Skrevet 6. januar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Pappa kasta alt som ikke lå der det skulle. Lå klærne på gulvet så ble de kasta. så det var bare ¨å plukke opp etter seg vis man fortsatt ville ha det. Fungerte veldig bra det. Anonymkode: a6ae3...321 Hvorfor skal barna egentlig bry seg om at klærne deres muligens blir kastet? Det er jo foreldrene deres som må kjøpe enda flere klær til dem, på ett seinere tidspunkt uansett da? Anonymkode: a1aaf...f87 1
Cleopatra. Skrevet 6. januar 2016 #12 Skrevet 6. januar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Pappa kasta alt som ikke lå der det skulle. Lå klærne på gulvet så ble de kasta. så det var bare ¨å plukke opp etter seg vis man fortsatt ville ha det. Fungerte veldig bra det. Anonymkode: a6ae3...321 Tror jeg ville prøvd dette For om du la være å rydde opp, er det mulig det bare ender opp med å flyte over; at de faktisk ikke en gang da rydder. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #13 Skrevet 6. januar 2016 6 minutter siden, Fireball skrev: Tror jeg ville prøvd dette For om du la være å rydde opp, er det mulig det bare ender opp med å flyte over; at de faktisk ikke en gang da rydder. Dersom foreldrene bare kaster alle klærne som barna kaster fra seg over alt, så er det vel foreldrene som igjen på kjøpe enda fleire klær til snørrungene sine?? Anonymkode: a1aaf...f87
Cleopatra. Skrevet 6. januar 2016 #14 Skrevet 6. januar 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom foreldrene bare kaster alle klærne som barna kaster fra seg over alt, så er det vel foreldrene som igjen på kjøpe enda fleire klær til snørrungene sine?? Anonymkode: a1aaf...f87 Eller bare lære snørrungene å rydde.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #15 Skrevet 7. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal barna egentlig bry seg om at klærne deres muligens blir kastet? Det er jo foreldrene deres som må kjøpe enda flere klær til dem, på ett seinere tidspunkt uansett da? Anonymkode: a1aaf...f87 Hvorfor iall verden skulle da jeg kjøpt nye klær? Det er jo de som har rotet bort klærne sine! De får begynne å gjøre husarbeid for å tjene seg penger til å kjøpe nye klær! Anonymkode: ca87a...278
Ulla Ullsokk Skrevet 7. januar 2016 #16 Skrevet 7. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor iall verden skulle da jeg kjøpt nye klær? Det er jo de som har rotet bort klærne sine! De får begynne å gjøre husarbeid for å tjene seg penger til å kjøpe nye klær! Anonymkode: ca87a...278 Dette kommer selvsagt an på alder. Kan tenke meg at kasting kan fungere ekstremt bra på forfengelige ungdommer! Er det barnehagebarn, så hjelper det lite, da ville jeg heller dratt vekk en uke, som noen foreslo! De trenger å faktisk se hva du gjør, ts. Men, det KAN også hende at du krever for mye! Jeg har en nazi-ryddig mann og det klarte jeg bare ikke takle i lengden, så det ble hakket før skilsmisse bare pga hans ekstreme krav. Men nå skjønner han hva som er viktig i livet og har roet seg. Vi har det alltid ryddig, men på et mer levelig nivå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå