Gå til innhold

Grei treningsplan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 21 år, som har vært fysisk aktiv omtrent hele livet. Spilte håndball fram til sommeren 2014, og etter dette har jeg trent litt av og på i perioder. Noen perioder har jeg trent en del (jogging, styrke, gåturer osv.), mens i andre perioder har jeg vært utrolig lat. 

Ønsker å komme ordentlig i gang, og har satt opp en ukeplan for å få litt motivasjon. Tenker å veksle mellom å være ute og på treningssenteret. Noen som kan si sin mening? Evt. noe jeg bør endre på? Har ingen spesielle mål, kun holde meg i form, ha god helse, og synes trening er gøy! 

Mandag: Jogge ute 45 min, styrke kjerne 15 min. 

Tirsdag: Tabata gruppetime, 55 min (utholdende styrke helkropp). 

Onsdag: Gåtur moderat tempo ute, 60 min. 

Torsdag: Jogge inne 30 min, styrketrening helkropp 40 min. 

Fredag: Ellipsemaskin 40 min, bevegelighet 20 min. 

Lørdag: Jogge ute 30 min, styrke helkropp 30 min. 

Søndag: Fri. 

Anonymkode: 1897f...932

Videoannonse
Annonse
Gjest UngMann1986
Skrevet

Det var jo veldig "rett på sak", den planen din :) Ikke akkurat noen gradvis opptrapping. Så det spørs litt hvor mye du har trent i det siste. Om du er klar for en stor endring av livsstilen, og veldig motivert for det, kan det hende du greier å holde planen. Hvis du er sånn middels motivert, ville jeg startet litt mer gradvis.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, UngMann1986 skrev:

Det var jo veldig "rett på sak", den planen din :) Ikke akkurat noen gradvis opptrapping. Så det spørs litt hvor mye du har trent i det siste. Om du er klar for en stor endring av livsstilen, og veldig motivert for det, kan det hende du greier å holde planen. Hvis du er sånn middels motivert, ville jeg startet litt mer gradvis.

Som sagt så har jeg vært veldig av og på med trening i perioder. Så når jeg har hatt en "lat" periode, og gått over til treningsperiode igjen, så har jeg gått rett på sak slik som her. Har trent hele livet, og er derfor vant med trening, og det har aldri vært noe problem å starte slik :) Tenker mer på innholdet i selve treningsplanen, om det ser greit ut? For en person som ønsker å holde seg i form, være godt trent og ha god helse. 

Anonymkode: 1897f...932

Skrevet

Bytt om rekkefølgen på løping på styrke. Løper du før en styrkeøkt vil du ikke klare å yte like godt, derfor er det best å trene styrke før eventuelt løping.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...