Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du holdt kontakten med svigers og vært med på sammenkomster eller trukket deg ut av familien?

Anonymkode: 5401b...019

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det ville jeg såklart. Vi er sammen i sorgen om tapet, men etter sammekomster og sorgprosessen/noen år ville jeg nok trekt meg vekk fra familien.

Anonymkode: a47dd...c32

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hadde holdt kontakt. De er som familie for meg også, og jeg ville hjelpt, støttet de så godt jeg overhodet hadde klart. 

Endret av ClosedParadise
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen kontakt med svigers nå, så ville nok ikke hatt det da heller.

Svogerene mine derimot har blitt nære venner, så de ville jeg nok holdt kontakten med, så vi kunne støttet hverandre.

Anonymkode: 0a837...da5

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har kontakt med svigerfamilien etter at mannen min døde. Skulle da bare mangle, de er jo endel av familien til både meg og mine barn.

Anonymkode: 5e154...2ed

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Det er ikke noe "hvis" din kjære kommer til  dø en dag.

AnonymBruker
Skrevet

Min kjære har kun en forelder i live, ingen annen familie eller slektninger.
Hvis min kjære døde, hadde jeg ikke overlatt hans forelder til seg selv, hun har ingen andre enn oss.
Men selv om hun hadde hatt andre å støtte seg til hadde hun fremdeles vært barnas bestemor, og det hadde vært naturlig å ha kontakt på grunn av det.

Anonymkode: c9df8...cb3

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg skal ta utgangspunkt i at det ikke er barn involvert, så hadde jeg nok holdt kontakten, men ikke så ofte som nå vil jeg tro. Men jeg har jo et greit forhold til mine svigers da.

Anonymkode: 346d2...318

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville holdt kontakt. Familie er viktig for barna, og mannens familie er familien min å:)

Anonymkode: 43476...142

Skrevet

Nå har vi barn sammen, så for meg er svaret enkelt; Ja. 

Hadde vi ikke hatt barn, så vet jeg jammen ikke. Jeg ville nok hatt kontakt med min svigerinne (vi er ganske nære), og kanskje svigerfar. Men trolig ikke svigermor pga sykdomssituasjon (som jeg ikke vil gå inn på).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi hadde hatt barn så ville jeg nok holdt litt kontakt pga de. Men hadde vi vært barnløse så ser jeg ingen grunn til at vi fortsatt skulle hatt kontakt. Da ville jeg nok gått videre i livet. 

Anonymkode: 34de9...9e4

Skrevet

Mest sannsynlig ikke...

AnonymBruker
Skrevet

så hadde jeg ikke holdt på sånn dere holdt på sist... åpenbart... 

Anonymkode: 4d978...606

AnonymBruker
Skrevet

Min mann og jeg hadde denne hva-hvis-én-av-oss-dør-samtalen i jula, og da snakket vi om dette. Han hadde ønsket at barna skulle ha kontakt med hans foreldre, men jeg ser for meg at det hadde gått lenge mellom hver gang. Begge barna våre søker seg mer mot mine foreldre, spesielt mot min mor, og jeg tror også jeg hadde fått mest støtte fra den kanten. Hadde nok endt opp med å møte svigers 3-4 ganger i året, og det hadde vært kleint å møte dem uten å ha mannen ved min side.

Anonymkode: 74be9...84d

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 23 år gamle, og har vært sammen i 4,5 år. Ingen barn. Ville nok holdt kontakt for en periode, men ikke etter et års tid. Rart å ha mye kontakt med min avdødes kjæreste familie når jeg begynner å date andre og har nye "svigerforeldre" å forholde meg til.

Anonymkode: e6aa7...6a6

Gjest Lady Mondegreen
Skrevet

Vi har ingen kontakt med hans familie, så svaret er naturlig nok nei. Når det gjelder eksen, ser jeg for meg at jeg ville hatt sporadisk kontakt med faren hans.

Skrevet

Jeg har mye kontant med familien til min avdøde kjæreste, og besøker foreldrene hans ofte. Vi sørger jo over den samme personen. De er det nærmeste jeg har igjen etter han, og tilsvarende er jeg for dem. Jeg er ikke med i familieselskaper i slekta hans, men det hender andre slektninger stikker innom når jeg er hos foreldrene hans. På den måten har jeg også litt kontakt med kjærestens onkler og tanter.

Hvordan det vil bli framover aner jeg ikke. Jeg håper vi kommer til å holde kontakten, men kanskje den vil bli mindre etter hvert som tida går? Hvis jeg skulle flytte eller finne en ny mann vil det muligens endre seg?

AnonymBruker
Skrevet

Har barn og har vært sammen i 15 år, så ja. Jeg og barna ville jo fortsatt være den nærmeste familien deres, barna ville fortsatt hatt besteforeldre, onkel og tante på den siden, og jeg ser for meg at kontakten ville blitt viktigere, det ville jo vært det de hadde igjen av faren på en måte, broren hans er jo det nærmeste vi kommer.

Uten barn vet jeg ikke, da ville det nok dabbet av etterhvert.

Anonymkode: 7a14e...12f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde holdt meg helt unna familiesammenkomster der da. Kommer ikke overens med de. 

Barnet vårt hadde nok fått dratt dit på overnattingsbesøk av og til. Det er viktig å ha kontakt med sine besteforeldre selv om jeg personlig ikke har noe til overs for dem. Det har mye med identitet å gjøre.

Anonymkode: eb356...6e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...