AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Del Skrevet 6. januar 2016 Spesielt i vinter har det vært ekstremt ille. Trodde nesten jeg hadde lus for det har klødd så fælt! Særlig i hårfestet ved ørene og langs pannen er det store flass flak til enhver tid, og mye flass ellers i hodebunnen. Trenger desperat råd da jeg skal på hyttetur med daten i slutten av januar og helst ikke vil "ekkle han ut" med så mye flass....! Aller helst noen natural remedies som naturoljer, te, vitaminer, eller lignende, men råd om spesielle sjampoer eller andre ting tas også imot med stor takk! Anonymkode: 5d2e1...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltyliquorice Skrevet 6. januar 2016 #2 Del Skrevet 6. januar 2016 Fungoral shampoo funker som en drøm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #3 Del Skrevet 6. januar 2016 Sjekk allergisk reaksjon for MI (methylisothiazolinone), og sjekk om du har det i shampooen din, noe du mest sannsynlig har.. Bytt til shampoo uten dette allergifremkallende middelet... Sjekk også om det kan være psoriassis... Anonymkode: e5197...5e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #4 Del Skrevet 6. januar 2016 Støtter posten om å prøve fungoral. Anonymkode: a51bf...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 6. januar 2016 #5 Del Skrevet 6. januar 2016 Jeg har også blitt sånn nå. Kjempe irriterende. Hodebunnen klør konstant og det er fryktelig flaut å klø seg på hodet i offentlighet. Trodde det var lus først jeg også, men jeg har masse flass i tillegg dagen rett etter at jeg har dusja, så er vel hodebunnen min det er noe galt med. Men jeg har fått anbefalt fungoral så jeg anbefaler det til deg også. Har tenkt til å kjøpe det snart og teste det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SBY Skrevet 6. januar 2016 #6 Del Skrevet 6. januar 2016 Jeg hadde også slik. Akkurat slik som du beskriver. For meg funket ikke fungural shampo, ei heller shampo for tørr hodebunn. Jeg fikk råd om å smøre hodebunnen inn med balsam da jeg balsamerte, og la det virke som balsamen i håret. Etter hvert forsvant det. Det eneste er at jeg fikk bittelitt fortere fett hår pga balsamen i hodebunnen, men for meg var det bedre å vaske håret annen hver dag, enn å flasse og klø.. Nå som det er borte trenger jeg ikke gjøre det lenger Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 6. januar 2016 #7 Del Skrevet 6. januar 2016 Fungoral virkar ikkje på min hodebotn. Eg får tørr hodebotn med ein gong det nærmar seg mknusgrader. Eg har prøvd det meste på marknaden og den som funkar på meg er "Aco shampo for tørr hårbotten" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 6. januar 2016 #8 Del Skrevet 6. januar 2016 Philip Kingsley sin Scalp Toner er fantastisk! Jeg går fra å klø meg til jeg omtrent blør i hodebunnen til å ikke være plaget i det hele tatt etter å ha brukt den en gang om dagen i et par-tre dager. Etter det holder det å bruke den av og til for å vedlikeholde. Den gir helt sånn Aaaahhhh-følelse av lettelse for den tar bort kløe med én gang. Philip Kingsley er forresten et fantastisk merke innen andre hårprodukter også. Jeg har tykt hår med fall/krøller som lett blir som Hagrid sitt om det er fuktig i luften. Med Re-moisturizing serien deres blir det mykere, blankere og lettere å ha med å gjøre enn noe jeg har fått i frisørsalonger i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #9 Del Skrevet 6. januar 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjekk allergisk reaksjon for MI (methylisothiazolinone), og sjekk om du har det i shampooen din, noe du mest sannsynlig har.. Bytt til shampoo uten dette allergifremkallende middelet... Sjekk også om det kan være psoriassis... Anonymkode: e5197...5e8 Jeg hadde det samme problemet og fikk påvist psoriasis hos hudlege. Anonymkode: 036fd...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #10 Del Skrevet 7. januar 2016 Den 6.1.2016 at 1.17, saltyliquorice skrev: Fungoral shampoo funker som en drøm. Skal prøve det Tar en tur på apoteket i morgen. Den 6.1.2016 at 1.24, AnonymBruker skrev: Sjekk allergisk reaksjon for MI (methylisothiazolinone), og sjekk om du har det i shampooen din, noe du mest sannsynlig har.. Bytt til shampoo uten dette allergifremkallende middelet... Sjekk også om det kan være psoriassis... Anonymkode: e5197...5e8 Du dette her høres faktisk ganske riktig ut, for jeg har fått eksem i ansiktet, halsen, brystet og armene nå i samme periode som jeg har blitt så innmari kløende i hodebunnen. Øynene mine har også vært ekstremt opphovnet i perioder (ca 1,5 mnd jeg har brukt en ny sjampo, og jaggu hadde ikke den methylsothiazolinone som ingrediens! siste 3 ukene jeg har hatt symtpomer) som kan komme av at jeg gnir meg i øynene rett etter hårvask mens jeg fremdeles dusjer, og sjampoen da kanskje kommer på øynene også. Om det er dette, hvor lenge etter slutt på den sjampoen vil problemene vare? Må det behandles medisinsk eller vil det gå bort etterhvert? Har såklart kastet denne sjampoen nå etter ditt innlegg og løp rett i dusjen og skylte med masse vann og skrubbet både hodebunn og kropp for å få vekk eventuelle rester av MI, tilfelle det er det som jeg reagerer på. Var inne på tanken om psoriasis også, men har ikke disse typisk flass skorpene hverken i hodebunnen eller ansiket og armene , mer typ kjempe tørr hud (også på øyelokkene, som jo kan forbindes med psoriasis) og røde eksemprikker/utslett. Kan det fremdeles være psoriasis? Har legetime om 2 uker men vil gjerne starte dempende eller preventiv behandling så fort som mulig sånn at utslett og hodebunnskløe forsvinner raskere... Anonymkode: 5d2e1...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #11 Del Skrevet 7. januar 2016 Jeg var plaget med kløe og tørr hodebunn. Brukte forskjellige flasshampoer uten at jeg ble fornøyd. Tilfeldigvis brukte jeg vanlig shampo en periode. Nå bruker jeg billig-sampler til rundt en tier. Hodebunnen har det mye bedre. Kløen er borte. Anonymkode: 6c9d3...228 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #12 Del Skrevet 13. oktober 2016 Det du burde prøve er vivese senso serien. fukter håret og bruker naturlege oljer. grei på mitt hår. Anonymkode: 5d8bd...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå