Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #1 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg bor et sted som er perfekt for meg: * Kort vei til jobben * Barneskole/ungdomsskole i gangavstand * Trygg skolevei * Videregående/høyskole 10 min med buss * Matbutikk i gangavstand * Fine turmuligheter sommer og vinter i nærmiljøet * 10 min med bil (50 min gangavstand) til nærmeste by med gode shoppingmuligheter, helsetjenester, stort utvalg i kafeer/restauranter, kino/teater, gode treningsmuligheter. * Bolig jeg har råd til. (Tomannsbolig 1 580 000). Hva vektlegger du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #2 Del Skrevet 8. oktober 2004 Vekk fra bygryta. ikke boligfelt med masse hus. uteområde ved hus. 8hage, uteplass) turmuligheter. 15 min med bil til byen. landlig. butikk. i tillegg er det barneskole. gode bussforbindelser, også om natten om man har lyst på en utekveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philosophia Skrevet 8. oktober 2004 #3 Del Skrevet 8. oktober 2004 Nå bor jeg i Oslo, her er alt og alle i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 8. oktober 2004 #4 Del Skrevet 8. oktober 2004 *jeg må føle meg trygg, må bo et sted der jeg tør og gå ut alene om kvelden *turmuligheter *kort vei til butikk/post etc *sykkelavstand til sentrum *ikke bo meg ihjel, heller bo litt billig og ha råd til å gå ut å spise, reise på ferier etc *uteplass/veranda *parkeringsmuligheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 8. oktober 2004 #5 Del Skrevet 8. oktober 2004 Helst nære jobben, barnas skole og venner i nærheten, barnevennlig! De to sistnevne er defintivt det viktigste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 8. oktober 2004 #6 Del Skrevet 8. oktober 2004 Sentralt, men ikke midt i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. oktober 2004 #7 Del Skrevet 8. oktober 2004 En bydel jeg føler meg trygg i, relativt kort vei til dagligvarebutikk og kollektivtransport (helst T-bane), ikke i sentrum, helst vestkanten, stille gater slik at ungene vi får kan sykle og leke uten at jeg er bekymret, garasje og hage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. oktober 2004 #8 Del Skrevet 8. oktober 2004 At det er nær havet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 8. oktober 2004 #9 Del Skrevet 8. oktober 2004 Sentralt i tettstedet man bor (bygda for meg) Kort vei til skole og jobb Trygt for ungene å vokse opp (da tenker jeg ikke bare på om det er trafikkfarlig eller ikke, men også på miljø) Kort vei til venner for både barn og voksne Ikke bo meg ihjel Stor hage, uten særlig innsyn Solrikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 9. oktober 2004 #10 Del Skrevet 9. oktober 2004 Hvis jeg skulle ønske meg akkurat det jeg vil så må disse tingene være i boks: * Landlig, men samtidig "sentralt" * Hage * Kort vei til jobb/skole/barnehage/butikker * Ikke så altfor langt unna familie og nære venner * Helst såpass rimelig at vi ikke bor oss ihjel * Solrikt * At jeg ser havet..... Skulle vel ikke være så vanskelig å finne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 9. oktober 2004 #11 Del Skrevet 9. oktober 2004 Vi kjøpte leilighet i et område vi kjenner godt, ikke langt unna familiene våre. Vi ønsket ikke å bo i sentrum av Oslo, da vi ville ha det mer luftig og grønt rundt oss - og slippe å gå i parker for å få dette. I tillegg ønsket vi rimelig kort vei til kollektivtrafikk, etter som vi ikke bruker bil til jobb. Det var viktig at leiligheten hadde en viss størrelse uten at vi må bo oss i hjel. Kort vei til diverse butikker. At vi bor i et trygt miljø er også viktig. Vi valgte å heller bo her vi gjør fremfor nærme jobben på bakgrunn av disse kriteriene - og angrer ikke . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 10. oktober 2004 #12 Del Skrevet 10. oktober 2004 Hvis jeg skulle ønske meg akkurat det jeg vil så må disse tingene være i boks: * Landlig, men samtidig "sentralt" * Hage * Kort vei til jobb/skole/barnehage/butikker * Ikke så altfor langt unna familie og nære venner * Helst såpass rimelig at vi ikke bor oss ihjel * Solrikt * At jeg ser havet..... Skulle vel ikke være så vanskelig å finne... Høres ut som mitt drømmested... Har i det minste litt av det da. *Bor stille og rolig, men det er kort vei til bydelssentrum og til Oslo sentrum, *Vi har hage med frukttrær og lite innsyn fra naboer. *Er kort vei til skole (ikke at vi har barn ennå), T-bane, butikk, med gangvei hele veien. *Vi bor rimelig *Vi har sjøgløtt. Det vil si at vi så vidt ser noe blått helt innerst i Oslo-fjorden. Kunne tenkt meg å bo nærmere vann.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Laban ikke innl Skrevet 11. oktober 2004 #13 Del Skrevet 11. oktober 2004 -Vil være i sentrum av byen -Gjerne utsikt -Nær en park -Gammel bygård, stukkaturer og rosetter (og skjeve vegger og høye strømregninger ) -Deli de Luka, 7-eleven eller lignende under 5 minutters gange, likeledes cafeer, matbutikk osv i umiddelbar nærhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 11. oktober 2004 #14 Del Skrevet 11. oktober 2004 *jeg må føle meg trygg, må bo et sted der jeg tør og gå ut alene om kvelden *turmuligheter *kort vei til butikk/post etc *sykkelavstand til sentrum *ikke bo meg ihjel, heller bo litt billig og ha råd til å gå ut å spise, reise på ferier etc *uteplass/veranda *parkeringsmuligheter Stort sett kan jeg skrive under på alle punkter. For oss kom i tillegg muligheten for kveldssol inn som et kriterium, og for meg personlig teller faktisk også nærheten til lysløype/natur. Og 12-15 min. gangavstand til jobb er heller ikke negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå