AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 Hei Skal til Sverige neste uke, og har et budsjett på rundt 1000 kr. Lurer på hva jeg bør prioritere av mat og drikke for å få best mulig utbytte av det? Lurer også på hvilke alkoholholdig drikke som er lurest å kjøpe i Sverige? :-D Anonymkode: a4268...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 Vil legge til at jeg ikke har fryser, så må bli noe som kan holde seg litt i rom.temp... :-/ Anonymkode: a4268...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #4 Skrevet 6. januar 2016 Handling i Sverige, tenkte det var en tåpelig ide i og med at den svenske krone`en har vært sterkere enn den norske i det siste. Men sjekket på nettet og nå er den mindre verdt enn den norske igjen . Smågodt, brus og tobakk/snus. Anonymkode: 7eb71...d7d 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Handling i Sverige, tenkte det var en tåpelig ide i og med at den svenske krone`en har vært sterkere enn den norske i det siste. Men sjekket på nettet og nå er den mindre verdt enn den norske igjen . Smågodt, brus og tobakk/snus. Anonymkode: 7eb71...d7d Hvor på nettet leste du det? På Valutakurser.no fikkk jeg opp at vi i går, 05.01., betalte 103,95 N.kr for 100 Sv.kr. Kursen er bedre nå enn for få dager siden i hvertfall Anonymkode: 9553e...951 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #6 Skrevet 6. januar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil legge til at jeg ikke har fryser, så må bli noe som kan holde seg litt i rom.temp... :-/ Anonymkode: a4268...b8e Men har du kjøleskap? I såfall vil jeg anbefale: Forskjellige typer biffkjøtt og annet kjøtt skinkepålegg (røkt eller urøkt) til ca 100,- pr kg Bacon oppskjært eller hel bit svært rimelig i forhold til i Norge Kyllingklubber (frosset) 1 kg kr 30 (disse kunne du jo stekt opp med en gang de er tinet, og da holder de seg ca 5 døgn i kjøleskap) Mange typer ost Hvis du ikke har kjøleskap, er det mye annet godt som du kan spare penger på: Havregryn, hermetikk, kaffe, sjokolade og annet godteri, te, mel o.l., rett-i koppen-supper, grønnsaker, frukt, egg, vaske- og skyllemidler, egg (trenger ikke å stå kjølig), cheesedoodles og annen snacks/ Potetgull (2 store pk for kr 40). Smøreoster i tube (trenger ikke å oppbevares kjølig så lenge de er uåpnet), + mye, mye mer! Prisene er hentet fra Coop Extra i Sverige, som også har svært god kvalitet på sine varer. Jeg vil også anbefale medlemsskap i Coop i Sverige https://www.coop.se/MedMera-kortet/Mina-erbjudanden/ , da du får gode medlemstilbud og også tjener poeng ved bruk av kortet. Poengene kan du bl.a. bruke til å få kuponger som gir sv kr 30 rabatt på et kjøp eller 5 % rabatt på hele handelen. https://www.coop.se/MedMera-kortet/Poangshop/ Anonymkode: 9553e...951 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #7 Skrevet 6. januar 2016 Polarbrød (på Coop Extra i Sverige)! Under halve prisen, sammenlignet med priser i Norge Anonymkode: 9553e...951 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #8 Skrevet 6. januar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Skal til Sverige neste uke, og har et budsjett på rundt 1000 kr. Lurer på hva jeg bør prioritere av mat og drikke for å få best mulig utbytte av det? Lurer også på hvilke alkoholholdig drikke som er lurest å kjøpe i Sverige? :-D Anonymkode: a4268...b8e Hva liker du? Anonymkode: 9553e...951 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #9 Skrevet 6. januar 2016 2 stk pakninger a 24 bokser (0,33 liter pr boks) med Pepsi max: sv.kr 169,- + pant (Coop Extra i Sverige) De har mye gode tilbud Anonymkode: 9553e...951 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #10 Skrevet 6. januar 2016 Du sparer mye på vodka, øl og rusbrus iallefall. Fikk 5 vinflasker/musserende, 70cl absolut vodka, 5 rusbrus og 10 øl for under 800 kr. Anonymkode: 469a8...293 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #11 Skrevet 6. januar 2016 Jeg skulle til å skrive masse kjøtt/karbonade deig, kylling og svin! Men du har jo ikke fryser.... Jeg dro dit med 1100,- og hadde kjøtt for 2-3 måneder i tillegg til masse andre frysevarer. Ser helt ærlig ikke hvordan du kan få så mye ut av mathandling i sverige da... Men juice og tørr pasta er jo også billig om man handler stort. Ost er billig om man handler stort, men den bør også deles opp og ligge i fryser siden man ikke får spist alt innen den mugner. Alkohol er bare tull å kjøpe i sverige, alkohol prosenten på butikk øl er mye lavere enn i norge, men om dere skal innom systembolaget( som norske polet inne i strømstad , de har ikke det på grensen) så lønner det seg å kjøpe sprit ! Anonymkode: 8158a...ce9 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #12 Skrevet 6. januar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Skal til Sverige neste uke, og har et budsjett på rundt 1000 kr. Lurer på hva jeg bør prioritere av mat og drikke for å få best mulig utbytte av det? Lurer også på hvilke alkoholholdig drikke som er lurest å kjøpe i Sverige? :-D Anonymkode: a4268...b8e Denne artikkelen er litt over 1 år gammel, men prisforskjellene mellom Norge og Sverige på de nevnte alkoholholdige varene er ca den samme nå:http://www.dinside.no/931764/disse-kan-du-kjope-til-halv-pris-i-sverige Mange apotekvarer (både mange uten resept og mange med resept) er i Sverige svært mye billigere enn I Norge. Skal du hente ut medisiner på resept i Sverige/ andre land enn Norge. må du be legen din om å skrive ut en spesiell resept som kan benyttes i utlandet. Anonymkode: 9553e...951 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #13 Skrevet 6. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle til å skrive masse kjøtt/karbonade deig, kylling og svin! Men du har jo ikke fryser.... Jeg dro dit med 1100,- og hadde kjøtt for 2-3 måneder i tillegg til masse andre frysevarer. Ser helt ærlig ikke hvordan du kan få så mye ut av mathandling i sverige da... Men juice og tørr pasta er jo også billig om man handler stort. Ost er billig om man handler stort, men den bør også deles opp og ligge i fryser siden man ikke får spist alt innen den mugner. Alkohol er bare tull å kjøpe i sverige, alkohol prosenten på butikk øl er mye lavere enn i norge, men om dere skal innom systembolaget( som norske polet inne i strømstad , de har ikke det på grensen) så lønner det seg å kjøpe sprit ! Anonymkode: 8158a...ce9 Flere butikker i Sverige er ombud for Systembolaget, og man kan bestille sterkøl, vin og brennevin på forhånd, og få det utlevert i en egen avdeling butikken. (Det tar som regel ca 2 dager fra man bestiller varene, til de er kommet til butikken) Anonymkode: 9553e...951 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #14 Skrevet 6. januar 2016 Alkohol per krona (for deg som er interessert i det): http://www.apk.se/ (obs: Noen av drikkevarene som er listet opp her, finnes ikke lengre hos Systembolaget. Jeg vet ikke hvor gammel denne siden er og/ eller når den er oppdatert. Men mye av varene som er i listen, finnes hos Systembolaget) Anonymkode: 9553e...951 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #15 Skrevet 6. januar 2016 Viktig: Betal med Visakort el.l., og bruk den svenske betalingsautomaten (dvs betal i svenske kroner og ikke i norske kroner), fordi du da får bedre kurs enn hvis du betaler i norske kroner Anonymkode: 9553e...951 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #16 Skrevet 6. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil legge til at jeg ikke har fryser, så må bli noe som kan holde seg litt i rom.temp... :-/ Anonymkode: a4268...b8e Hadde tenkt å foreslå kjøtt, men... Hender de har billig potetgull Anonymkode: 00381...37b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #17 Skrevet 6. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Viktig: Betal med Visakort el.l., og bruk den svenske betalingsautomaten (dvs betal i svenske kroner og ikke i norske kroner), fordi du da får bedre kurs enn hvis du betaler i norske kroner Anonymkode: 9553e...951 Gjelder det alltid, eller bare nå? Anonymkode: 00381...37b
Vox_populi Skrevet 6. januar 2016 #18 Skrevet 6. januar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjelder det alltid, eller bare nå? Alltid dårligere kurs i butikken enn på kortet. 1
Rosaboble15 Skrevet 6. januar 2016 #19 Skrevet 6. januar 2016 Hvis vi snakker alkoholholdig drikke på systembolaget, så er jo det meste billigere. Et godt tips er å sjekke prisene på forhånd, så vet du hvor mye du sparer. Jeg vet ikke hva du drikker, men jeg drikker øl og sparer ca 50% ved å kjøpe på systembolaget. Men som sagt; enkelt å sjekke priser på forhånd. Ellers kjøper jeg mest kjøtt, glutenfrie produkter og vaskepulver i Sverige.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #20 Skrevet 6. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva liker du? Anonymkode: 9553e...951 Elsker Baileys :D Men, ifølge Systembolaget er det ikke stor forskjell på pris :/ Liker øl og Anonymkode: a4268...b8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå