Gå til innhold

Hvordan er et vanlig normalt forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller vanlige menn?

Har en lang rekke med payere, drittsekker og uærlige menn bak meg. Jeg faller for menn som

ikke er a4, de skjuler hvem de er i starten som regel. Har vært naiv, og ønsker å snu dette.

Så hvordan er vanlige gode, trygge menn med godt selvbilde? Hvordan er "vanlige" forhold, hvordan skjalte ut de falske med en gang? ( De pleier å skjule det godt i begynnelsen )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skyldes nok at du ennå er ung og/eller har issues.Du vil vokse det av deg, men ikke uten å gå masse på trynet ELLER aktivt ta tak i issuene dine og helbrede deg så du slutter å triltrekkes av pakk. Dette er ubevisste faktorer, så du kan ikke overstyre det med rasjonell tenkning.

• Liker 7
Gjest PetterPanne
Skrevet
52 minutter siden, Livan skrev:

Dette skyldes nok at du ennå er ung og/eller har issues.Du vil vokse det av deg, men ikke uten å gå masse på trynet ELLER aktivt ta tak i issuene dine og helbrede deg så du slutter å triltrekkes av pakk. Dette er ubevisste faktorer, så du kan ikke overstyre det med rasjonell tenkning.

Brutalt ærlig, tommel opp. Kunne ikke sagt det bedre selv

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, PetterPanne skrev:

Brutalt ærlig, tommel opp. Kunne ikke sagt det bedre selv

Er da enig med dere..er for naiv, er vel der det ligger, har strengt tatt ikke peiling lenger. Får en del på utseendet og har problemer og skille ut, de lyger gjerne/manipulerer.

Anonymkode: ac044...6a5

Skrevet

Man har selv enorm kraft i å velge sin egen fremtid. Mulighetene er enorme. Hvorfor ikke gå aktivt etter en stabil og trygg person? Hvorfor velge en tulling?

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Arcturus skrev:

Man har selv enorm kraft i å velge sin egen fremtid. Mulighetene er enorme. Hvorfor ikke gå aktivt etter en stabil og trygg person? Hvorfor velge en tulling?

Har en egen evne til å velge menn som er "spesielle." Han siste spilte et gedigent skuespill og sa han skulle få meg trygg, viste seg å være veldig ustabil, kontrollerende og han såret meg enormt. 

Hva kjennetegner de stabile og trygge? tror jeg er blitt skadet på veien, føles hvertfall slik nå.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Arcturus skrev:

Vet det høres rart ut, men den kraften må faktisk noen lære meg.

Skrevet

Tror du burde være alene en stund jeg...bli kjent med deg selv og hva du ønsker og ser etter i en mann :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, HanneAa skrev:

Tror du burde være alene en stund jeg...bli kjent med deg selv og hva du ønsker og ser etter i en mann :) 

Tror jeg og.

Aner ikke hva som er normalt lenger.

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kjennetegner de stabile og trygge? tror jeg er blitt skadet på veien, føles hvertfall slik nå.

En sunn og stabil person har følgende trekk:

- Høy utdanning
- Stabile familieforhold
- Trygg jobb og inntekt i et solid yrke (Tenk ingeniør, lege, jurist. Beskyttet tittel).
- Samfunnsinnsikt
- Sunne holdninger og verdier, en moderne mann.

Denne typen mennesker finner man overalt. De er tilsynelatende ikke like spennende som menn med fjær i hatten, men et kvantesprang mer konstruktive partnere på lang sikt. Kvinner må rett og slett verdsette menn som ikke er utrygge og ubrukelige. La oss slå et slag for de tilsynelatende 'kjedelige'. De er så enormt mye bedre enn sine latterlige brødre på byen med dressjakke og dametekke.

• Liker 4
Skrevet

Aner ikke. 😕

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Arcturus skrev:

- Høy utdanning
- Stabile familieforhold
- Trygg jobb og inntekt i et solid yrke (Tenk ingeniør, lege, jurist. Beskyttet tittel).
- Samfunnsinnsikt

Denne typen mennesker finner man overalt. De er tilsynelatende ikke like spennende som menn med fjær i hatten, men et kvantesprang mer konstruktive partnere på lang sikt. Kvinner må rett og slett verdsette menn som ikke er utrygge og ubrukelige. La oss slå et slag for de tilsynelatende 'kjedelige'. De er så enormt mye bedre enn sine latterlige brødre på byen med dressjakke og dametekke.

Tøv

Anonymkode: 1f1e5...26e

• Liker 4
Gjest cheshirecat
Skrevet

"Et vanlig normalt forhold" finnes ikke.. Men det finnes positive forhold og det finnes destruktive.. Et positivt ett er som å være med bestevenninna di, bare at dere er forrelska og har sex/fysisk kontakt. Fordi en god partner vil i likhet med en bestevenn; ønske deg alt godt. Like å tilbringe tid med deg. Aldri såre deg med vilje. Krangle noen ganger men alltid bli venner igjen. Fortelle deg ting du egentlig driter i, men du lytter alikevel fordi du bryr deg. Lytte til deg når du snakker om noe han driter i, fordi han bryr seg. Løfte deg i livet, trøste deg når du er trist. Holde ut uutholdelige familiemiddager bare for din skyld, lære seg alle dine små særegenheter. Irritere seg over dem, og savne dem når du er borte. 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Arcturus skrev:

- Høy utdanning
- Stabile familieforhold
- Samfunnsinnsikt

Man kan da være sunn og stabil uten å ha høyere utdannelse, samtidig som en god jobb ikke er en garanti for dette...

Anonymkode: 59228...b8e

• Liker 2
Gjest Saurus
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en egen evne til å velge menn som er "spesielle." Han siste spilte et gedigent skuespill og sa han skulle få meg trygg, viste seg å være veldig ustabil, kontrollerende og han såret meg enormt. 

Ett kjennetegn er at oppriktige mennesker ikke virker i overkant eller noe overdrivende når de formidler noe, det være seg historier om seg selv eller andre.

De vil ikke bruke masse tid på å overbevise deg om sin fortreffelighet.

De er nysgjerrige på hvem du er som menneske, og stiller like gjerne spørsmål om deg/andre/verden som å være i sentrum selv.

De er opptatt av ting rundt seg, og snakker mye mer om dagligdagse hendelser istedenfor et stort fokus på seg selv.

Kjipe og manipulerende folk er ofte gansjekke selvopptatt, og virker "for gode til å være sanne", og fokuserer gjerne på overflatiske verdier.

Og, ros de gir går ofte på å få den andre til å føle seg såpass unik at de faller pladask. Samtidig passer de på å komme med små stikk slik at du jekkes lengre og lengre ned, og føler deg avhengig av dem.

De velger gjerne ut folk som har noe tydelig dysfunksjonelt, type usikkert kroppsspråk osv.

En måte å unngå de på er jo å unngå mannfolk  til du har hatt endel timer i terapi og blitt mer bevisst på dysfunksjonaliteten din og hvordan du kan endre mønsteret.

Gjest Saurus
Skrevet
12 timer siden, Arcturus skrev:

- Høy utdanning
- Stabile familieforhold
- Samfunnsinnsikt

Ta deg en tur på et krisesenter, du- så vil du bli overrasket over hva slags bakgrunn de ulike voldsutøverne har. 

Skrevet

Får meg til og tenke over hvorfor det er jeg som skal ha issues..er ikke jeg som lyger, later som om jeg er noe annen enn det jeg er og leker med andres følelser...... da er min "issue" at jeg er for snill og godtroende.

AnonymBruker
Skrevet

Åh håpte denne tråden kunne beskrive litt hva man gjorde i normale forhold.... For mine har hittil bare vært "holde på-forhold" hvor vi bare møtes for å drikke og dra å knulle og se på tv, kanskje spise litt, knulle igjen, og på'n igjen dagen etter.... Blir labert etter en stund.. Lite forandring eller givende input.... Dater en mann nå jeg vil bli seriøs med men er redd han syntes jeg er for kjedelig for jeg vet rett og slett ikke hva man gjør i forhold!

Anonymkode: a7689...b66

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tøv

Anonymkode: 1f1e5...26e

16 timer siden, Saurus skrev:

Ta deg en tur på et krisesenter, du- så vil du bli overrasket over hva slags bakgrunn de ulike voldsutøverne har. 

Jeg baserer mitt innlegg på ting vi gjennom gigantisk forskning vet fungerer helt empirisk: Ressurser, forutsigbarhet, høy utdannelse. At enkelte kjenner noen som er både rik og voldelig er helt irrelevant. Om man ikke forstår forskjellen mellom en ren opplisting av alle de kvaliteter som øker sjansene for et stabilt og normalt forhold mot en ren oppskrift på hva som er den eneste veien er man en komplett idiot. Da kan jeg ikke hjelpe deg. Som alltid er det en majoritet av sistnevnte kategori her på KG.

Jeg er så lei, så utrolig lei av å forklare ting for dere dumme mennesker. Dere er som trege maur uten hoder. Come on! 

Gjest Saurus
Skrevet
8 timer siden, Arcturus skrev:

Jeg baserer mitt innlegg på ting vi gjennom gigantisk forskning vet fungerer helt empirisk: Ressurser, forutsigbarhet, høy utdannelse. At enkelte kjenner noen som er både rik og voldelig er helt irrelevant. Om man ikke forstår forskjellen mellom en ren opplisting av alle de kvaliteter som øker sjansene for et stabilt og normalt forhold mot en ren oppskrift på hva som er den eneste veien er man en komplett idiot. Da kan jeg ikke hjelpe deg. Som alltid er det en majoritet av sistnevnte kategori her på KG.

Jeg er så lei, så utrolig lei av å forklare ting for dere dumme mennesker. Dere er som trege maur uten hoder. Come on! 

:grinele:

Og du hadde hatt hvor mange langvarige normale forhold sa du? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...