Gå til innhold

Innhenting av info

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvorfor er dere så ampre for at foreldrene stiller spørsmål i forhold til innsynsrett i en barnehage?

Denne tråden handlet vel ikke om innsynsrett i barnehage, men om at du(eller en annen gjest) er dritsur på alle på KG fordi du(eller en annen gjest) ikke fikk medhold i din(eller en annen gjest sin) sak umiddelbart. Jeg skjønner ikke sammenhengen. Man kan ikke ansvarliggjøre et diskusjonsforum fordi man ikke får det som man vil i det virkelige liv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Denne tråden handlet vel ikke om innsynsrett i barnehage, men om at du(eller en annen gjest) er dritsur på alle på KG fordi du(eller en annen gjest) ikke fikk medhold i din(eller en annen gjest sin) sak umiddelbart. Jeg skjønner ikke sammenhengen. Man kan ikke ansvarliggjøre et diskusjonsforum fordi man ikke får det som man vil i det virkelige liv.

Hvor mange ganger skal jeg si det?

Jeg startet denne tråden fordi jeg opplevde at man opptrådte på omtrent samme måte utenfor, som her inne på KG. Og saken gjaldt da innsynsrett i dok. fra en barnehage. Dette handler da vel ikke om noen personlig vendetta mot noen her. Men jeg har ikke møtt omtrent noen her inne som støtter meg. Jeg har ikke ansvarliggjort dette forumet. Jeg hadde derimot forventet litt høyere kompetanse utenfor. OG siden dere - som påstår dere jobber i barnehage - begynner å skjelle ut meg som person, så synes jeg faktisk også at jeg har en viss rett til å komme med disse opplysningene. Jeg kan ikke se at det skal være noen grunn til å utgi seg for å være noe enn ikke er, og så begynne å skjelle ut folk...er dette positivt for de som jobber i disse etatene? Jeg vet at jeg har rett til å se disse papirene, ihvertfall vil jeg gå så langt som mulig for å få det.

Jeg skjønner jo at man møter ulike folk her, med ulik kompetanse, men folkeskikk kan man vel vise uansett.

Skrevet
Jeg skjønner jo at man møter ulike folk her, med ulik kompetanse, men folkeskikk kan man vel vise uansett.

Det har du helt rett i. Men hvis det nå var du som startet tråden, så synes jeg du skal gå tilbake og lese dine egne innlegg. Og se om du egentlig inviterer til alminnelig folkeskikk. Jeg oppfattet iallfall første innlegget som et angrep på KGs medlemmer. Og en ansvarliggjøring av KG i forhold til saksbehandlingsfeil i det offentlige.

Igrunnen så kan man trekke følgende konklusjon av det hele. Vi er alle mennesker, og det er menneskelig å feile. At saksbehandlere i det offentlige (det være seg barnehager eller trygdekontor) tilfeldigvis sier det samme som sies på KG, og at opplysningene er feilaktige, sier ikke noe annet enn at vi alle er mennesker.

Og, bare så det er sagt, så kan jeg ikke for alt i verden tenke meg at de henter inn info fra KG. Tenk litt over det. KG-brukerne henter sin info fra eksisterende regelverk, og kan tolke dette feil. Det samme gjør saksbehandlere i det offentlige, og de kan selvfølgelig også tolke det feil.

Joda, jeg skjønner at du er forbanna, men det er ikke en eneste KG-bruker som kan ansvarliggjøres for det du ble utsatt for, og da synes jeg at det blir drøyt å dra diskusjonen i den retningen. Som sagt så inviterer ikke det til alminnelig folkeskikk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Joda, jeg skjønner at du er forbanna, men det er ikke en eneste KG-bruker som kan ansvarliggjøres for det du ble utsatt for, og da synes jeg at det blir drøyt å dra diskusjonen i den retningen. Som sagt så inviterer ikke det til alminnelig folkeskikk.

Jeg har da ikke ansvarliggjort noen KG bruker, og jeg har heller ikke dradd diskusjonen i den retningen. Det jeg har sagt er at jeg hadde forventet høyere kompetanse utenfor enn her på KG. Det man kan er jo å stille spørsmål om folk som jobber i barnehager sin kompetanse. Alle vil så gjerne ha flere barnehager, men ingen stiller spørsmål ved personalets kompetanse. Og nå snakker jeg om ledelsen.

Og når det gjelder min folkeskikk; jeg skal altså ikke få stille spørsmål? Og ikke få svare med samme mynt som jeg blir tilsnakket?

Jeg spurte den øverste ledelse i kommunen om noe og da fikk jeg lite hyggelige kommentarer tilbake. Man må da ha lov til å stille spørsmål!!!

Jeg er heller ikke forbanna. Lover og regler skal da følges, og det har da ingenting med hvorvidt en er forbanna eller ei. Jeg fikk jo innsyn med den begrunnelse at siden jeg var den jeg var(???) så skulle jeg få innsyn..man gir da ikke folk rett etter loven utifra hvem man er. Senere trakk man da dette innsynet; da var jeg altså ikke "god nok" lenger... :roll:

Skrevet
Noen ganger får jeg inntrykk av at folk i ulike etater henter inn informasjon her fra kvinneguiden..

Synd for de at så mange her inne tar feil.

Jeg synes dette er et angrep. Ferdig med det.

Og det handlet i utgangspunktet ikke om barnehager.

Selvfølgelig er det lov å stille spørsmål. Men jeg kan ikke se at det innlegget(startinnlegget) jeg siterer her er et spørsmål. Og det var det innlegget jeg mente ikke inviterte til høflighet. Som man reder ligger man.

Og jeg holder fremdeles fast på at saksbehandlere gjør feil, og at det slipper man ikke unna. Som tidligere påpekt, så kan man heller ikke forvente at man skal få korrekte svar på et diskusjonsforum. Din sak er langt fra unik. Det er mange som opplever feil behandling. Og det er riktig å sette fokus på det, slik at saksbehandlingen kan bli bedre. Men det bør gjøres i de riktige kanaler, og ikke nødvendigvis her.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du sier jo selv at man ikke kan forvente å få riktige svar på et diskusjonsforum. Samtidig anklager du "gjest" for å uttale at mange her på KG tar feil i ymse saker, og at dette er et angrep?? Det er vel bare en konstatering av fakta. På KG kan man da vitterlig sette fokus på så mangt!

Skrevet
Du sier jo selv at man ikke kan forvente å få riktige svar på et diskusjonsforum. Samtidig anklager du "gjest" for å uttale at mange her på KG tar feil i ymse saker, og at dette er et angrep?? Det er vel bare en konstatering av fakta. På KG kan man da vitterlig sette fokus på så mangt!

Selvfølgelig kan man sette fokus på så mangt her. Men om det vil ha noen hensikt og virkning i forhold til saksbehandlingen er jo en helt annen sak.

Nei, man kan ikke forvente å få riktige svar her. Men likevel ser jeg ingen grunn til at "gjest" skal framlegge tingene på den måten h*n gjør. Dessuten tok de jo tydeligvis ikke så veldig feil, siden h*n fikk samme svar i det offentlige. Iallfall i første omgang.

At gjesten her velger å spinne videre på saken, og dra inn andre tråder der dette har vært diskutert får stå for hans/hennes regning. Hadde dette vært et generelt "spørsmål"/problemstilling, så skulle jeg forstått det. Jeg bare mener at det er dødfødt å skape en diskusjon av skjeletter i skapet.

Hmmm... Kanskje det ikke var denne gjesten som dro inn de andre diskusjonene. Uansett så var det unødvendig, for det dro debatten inn i skittkastingens verden, samme hvem som dro det fram.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes ikke "gjest" er den som trekker diskusjonen utenfor sakens kjerne her jeg..synes du bidrar mest i den retningen nå. "Gjest" lufter frustrasjonene sine, tror neppe vedkommede har til hensikt å få en løsning på problemet sitt her inne! Du kritiserer en person for å ikke skape en tråd etter dine formularer?? Ser ikke helt at du har noen konstruktiv rolle i disuksjonen, du trenger vel ikke stille spørsmål ved noe du synes er dødfødt i utgangspunktet.

Skrevet

Jeg prøvde først å dra den inn igjen til det hovedinnlegget egentlig handlet om, og å dra fokus vekk fra de gamle trådene, slik at man satt igjen med en generell problemstilling uten "bagasje". Det funket ikke.

Siden det nå ser ut til at tråden dreier i retning av enda mer skittkasting, så trekker jeg meg ut.

Jeg kan gjerne fortsette å diskutere, men da om det tråden egentlig handlet om.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg prøvde først å dra den inn igjen til det hovedinnlegget egentlig handlet om, og å dra fokus vekk fra de gamle trådene, slik at man satt igjen med en generell problemstilling uten "bagasje". Det funket ikke.

Siden det nå ser ut til at tråden dreier i retning av enda mer skittkasting, så trekker jeg meg ut.

Jeg kan gjerne fortsette å diskutere, men da om det tråden egentlig handlet om.

Antar at "gjest" sitt motiv for å ta opp "barnehagesaken" var for å nyansere sitt første innlegg (det tråden egentlig handlet om, ifølge deg) om at KG som kilde er ugunstig. Kan ikke se at det da blir riktig å tolke dette som "bagasje", dette var jo antakeligvis hele sakens kjerne! Hvorfor skal man kun oppnå og ivareta en generell problemstilling? Det er da opplagt at trådstarter hadde oppspart frustrasjon og ønsket å få ut dette, helt greit spør du meg. Når det kommer til anklagelser om psykiske diagnoser (psykotisk, var det så?), synes jeg dette er hakket verre enn "gjest" sin kritikk av noen få KG-brukere. Blir så frustrert over at folk blander seg inn med en tydelig hensikt om å skape mere kverulering.

Gjest Anonymous
Skrevet

Og jeg holder fremdeles fast på at saksbehandlere gjør feil, og at det slipper man ikke unna. Som tidligere påpekt, så kan man heller ikke forvente at man skal få korrekte svar på et diskusjonsforum. Din sak er langt fra unik. Det er mange som opplever feil behandling. Og det er riktig å sette fokus på det, slik at saksbehandlingen kan bli bedre. Men det bør gjøres i de riktige kanaler, og ikke nødvendigvis her.

Men en kan kanskje forvente det av en saksbehandler i en offentlig etat?

Som jeg har sagt gjentatte ganger så forventer jeg ikke korrekte svar her, men når man påstår i slike forum som dette at man innehar en viss kompetanse, så representerer man da denne etaten her inne. Og så blir man nærmest utskjelt av disse her inne, er det rart man blir irritert når man møter nesten den samme holdning utenfor... Og jeg synes det er helt på sin plass å også ta det opp her. Men jeg det selvsagt at dette ikke er riktig forum for å få ting gjort!!(Og jeg sier da fra til de det gjelder, jeg slenger ikke bare dritt her inne) Man kan vel bare forestille seg hvilke holdninger disse har til foreldrene. Man møter da også holdninger der ute om at en bare kan vente til ungen begynner på skolen for da har en som foreldre ingen rettigheter..(det er jo helt feil!!) Dette minner meg om maktmennesker som ikke evner å se foreldrene, og som bare må demonstere sin makt.

Gjest Anonymous
Skrevet
Dessuten tok de jo tydeligvis ikke så veldig feil, siden h*n fikk samme svar i det offentlige. Iallfall i første omgang.

Det betyr da vel ikke at det er mindre feil fordi man får samme svar. Som her inne så det ikke ut som de mente jeg trengte noen hjemmel for avslaget. Jeg fikk ikke opplyst klageadgang. Da jeg klagde fikk jeg opplyst om hjemmelen for avslaget en uke senere(de syntes ikke dette var lenge å vente..) Da fikk jeg fortsatt avslag, men likevel innsyn! Men kopi fikk jeg absolutt ikke lov til å ta. Dett er jo helt klare saksbehandlingsfeil, ihvertfall fryktelig rotete.

Skrevet

Det diskuteres hvorfor og på hvilken måte det svares i denne tråden.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hadde noen ide om at dette var en fortsettelse på en annen diskusjon her på KG. For meg kommer ikke dette frem før på side 4!

Jeg vil på generelt grunnlag si at det er mye enklere hvis den som starter tråden forteller litt mer om saken i sitt første innlegg.

Jeg forstår at man i et anfall av frustrasjon legger inn et innlegg som forklarer veldig lite, men da må man også regne med svar som ikke passer. Det er ikke alle som leser alle tråder her inne.

Og med dette trekker jeg meg stille ut av diskusjonen igjen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel, det ser nå ikke akkurat ut som om de som svarte ikke visste hvem jeg var......

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå har det blitt trukket tilbake alt de tidligere har sagt og vedtatt, og jeg har fått kopi av alle papirene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så flott! Leit at det ble så mye styr ut av det i utgangspunktet.

Klem fra støttende gjest :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det ingen som skal spørre hvor ofte jeg vinner mine klagesaker???

Gjest Anonymous
Skrevet
Er det ingen som skal spørre hvor ofte jeg vinner mine klagesaker???

Nei for hele denne debatten er latterlig , smålig og utrolig irriterende :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei for hele denne debatten er latterlig , smålig og utrolig irriterende :ler:

Den blir ikke mindre latterlig, smålig og irriterende av "innspill" som det der.. :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...