Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2004 #41 Skrevet 10. oktober 2004 Er det noen her inne som virkelig skulle ønske at man hadde de samme tilstander ute i RL som her?
Tusenfryd Skrevet 10. oktober 2004 #42 Skrevet 10. oktober 2004 Tråden er ryddet. Hold dere til saken og slutt å bare banke hverandre i hodet. Reminder: Det er lov å være uenig, det er lov å være gjest (selv om det kan være greit å bruke et kjennetegn så man vet hvilken gjest man snakker med). Tusenfryd - moderator
Gjest MrsL Skrevet 10. oktober 2004 #43 Skrevet 10. oktober 2004 Unnskyld meg....men nok en gang blir trådene dine for psykopat for meg.........
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2004 #44 Skrevet 10. oktober 2004 Unnskyld meg....men nok en gang blir trådene dine for psykopat for meg......... Ja, jeg har vel skjønt at man her inne gjerne vil framstille meg som det, en psykopat. Jeg kan ikke hverken motbevise eller bevise det. Synes imidlertid det er synd at man går på meg som person, og ikke diskuterer sak. Alt dreier seg hele tiden om meg som person. Hvorfor er det så vanskelig å holde fokus på saken??? Jeg skjønner ikke poenget med å hele tiden prøve å gå på meg som person. Er det virkelig så viktig å få fremstilt meg i negativt lys? Jeg tar meg ikke nær av det lenger..Vil dere ikke diskutere med meg så er det greit; men at man absolutt må komme med de verste antydninger, ting jeg overhodet ikke kan bevise..Det er så lavmål. Jeg tipper det er fordi jeg var så imot F2F at man hele tiden må gå på meg som person.
Gjest MrsL Skrevet 10. oktober 2004 #45 Skrevet 10. oktober 2004 Vet ikke hva du har sagt om F2F jeg, men jeg vet at jeg har prøvd å hjelpe deg, men du er ikke lydhør så lenge det ikke går i din favør og da er det jo ingen vits i.
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2004 #46 Skrevet 10. oktober 2004 Jeg har noen spørsmål til tidligere kritisk gjest. [*]Er det du som har startet denne tråden? [*]Har du nå fått medhold i at notatene fra barnehage kan utleveres til deg, og er det derfor du mener at det er begått saksbehandlingsfeil? [*]Kan det være at du har fått de svarene du har fått fordi du har forklart bakgrunnen for saken/spørsmålet ditt for dårlig? [*]Har du evt startet denne tråden fordi du én gang har opplevd at saksbehandler kan ha brukt info i fra KG i sin saksbehandling, eller er dette noe du opplever ofte med forskjellige saksbehandlere?
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2004 #47 Skrevet 10. oktober 2004 Jeg har noen spørsmål til tidligere kritisk gjest. [*]Er det du som har startet denne tråden? Ja, det er det. [*]Har du nå fått medhold i at notatene fra barnehage kan utleveres til deg, og er det derfor du mener at det er begått saksbehandlingsfeil? Jeg fikk først avslag, uten opplysninger om klageadgang og hvilke lover man begrunnet avslaget i. Så klagde jeg, og fikk fortsatt avslag, men det ble sagt at JEG likevel skulle få innsyn. Men jeg fikk ikke lov til å ta kopier. Så ble jeg nektet innsyn likevel da saksbehandler hadde formulert seg klønete. Saksbehandler hører til ledelsen i kommunen. De hadde mange merkelige argumenter, som at det bl.a var greit at jeg visstnok fikk opplysninger om andre barn om jeg bare leste de, men at jeg ikke fikk kopier med den begrunnelse at dok. inneholdt opplysninger om andre barn. Hvilke opplysninger vet jeg ikke..kan tenke meg at det bare dreier seg om hvem mitt barn leker med. [*]Kan det være at du har fått de svarene du har fått fordi du har forklart bakgrunnen for saken/spørsmålet ditt for dårlig? Det tror jeg ikke. Man kan ikke nekte innsyn fordi man har ordlagt seg feil i dok., eller fordi man personlig ikke vil utlevere. Jeg har fått innsyn i dokumenter fra en annen kommune, der gikk det helt greit. [*]Har du evt startet denne tråden fordi du én gang har opplevd at saksbehandler kan ha brukt info i fra KG i sin saksbehandling, eller er dette noe du opplever ofte med forskjellige saksbehandlere? Jeg startet denne tråden fordi jeg fikk voldsom kjeft da jeg tok opp spørsmålet her inne. Og å oppleve at man møter nesten samme type holdninger utenfor..ja, det var ganske sjokkerende. Som jeg allerede har sagt så har jeg fått utlevert dok. fra andre. Og dette er heller ikke noe jeg ofte opplever. Skjønner at man prøver å fremstille meg som "problemet".......
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2004 #48 Skrevet 10. oktober 2004 [*]Har du nå fått medhold i at notatene fra barnehage kan utleveres til deg, og er det derfor du mener at det er begått saksbehandlingsfeil? Jeg fikk først avslag, uten opplysninger om klageadgang og hvilke lover man begrunnet avslaget i. Så klagde jeg, og fikk fortsatt avslag, men det ble sagt at JEG likevel skulle få innsyn. Men jeg fikk ikke lov til å ta kopier. Så ble jeg nektet innsyn likevel da saksbehandler hadde formulert seg klønete. Saksbehandler hører til ledelsen i kommunen. De hadde mange merkelige argumenter, som at det bl.a var greit at jeg visstnok fikk opplysninger om andre barn om jeg bare leste de, men at jeg ikke fikk kopier med den begrunnelse at dok. inneholdt opplysninger om andre barn. Hvilke opplysninger vet jeg ikke..kan tenke meg at det bare dreier seg om hvem mitt barn leker med. [*]Kan det være at du har fått de svarene du har fått fordi du har forklart bakgrunnen for saken/spørsmålet ditt for dårlig? Det tror jeg ikke. Man kan ikke nekte innsyn fordi man har ordlagt seg feil i dok., eller fordi man personlig ikke vil utlevere. Jeg har fått innsyn i dokumenter fra en annen kommune, der gikk det helt greit. [*]Har du evt startet denne tråden fordi du én gang har opplevd at saksbehandler kan ha brukt info i fra KG i sin saksbehandling, eller er dette noe du opplever ofte med forskjellige saksbehandlere? Jeg startet denne tråden fordi jeg fikk voldsom kjeft da jeg tok opp spørsmålet her inne. Og å oppleve at man møter nesten samme type holdninger utenfor..ja, det var ganske sjokkerende. Som jeg allerede har sagt så har jeg fått utlevert dok. fra andre. Og dette er heller ikke noe jeg ofte opplever. Skjønner at man prøver å fremstille meg som "problemet"....... Poenget mitt er at det var vel en grunn til at du ønsket info utlevert fra barnehagen i utgangspunktet. Denne grunnen vet vi som svarer her på KG lite om, og derfor vil du få generelle svar som at arbeidsnotater ikke må utleveres. At du har fått utleveret notater tidligere betyr ikke at du har rett til å få utlevert notater automatisk. Dette kan nok variere fra barnehage til barnehage, om de ansatte ønsker å la foreldre se deres interne notater. Jeg synes det blir litt feil å si at det kan se ut som at saksbehandlere bruker KG som bakgrunn i saksbehandkingen sin fordi du opplever dette én gang. De fleste saksbehandlere som er usikre i en sak rådfører seg nok andre steder enn på KG. Jeg skjønner at du har hatt dårlige erfaringer med dette, men jeg synes ikke det er rett at du skal angripe folk på KG fordi de ikke gir deg de svarene du ønsker i din sak. Om du skal få utlevert notater i din konkrete sak, og om barnehageansatte generelt har plikt til å utlevere sine personlige notater er to forskjellige ting.
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2004 #49 Skrevet 10. oktober 2004 Poenget mitt er at det var vel en grunn til at du ønsket info utlevert fra barnehagen i utgangspunktet. Denne grunnen vet vi som svarer her på KG lite om, og derfor vil du få generelle svar som at arbeidsnotater ikke må utleveres. Man trenger da ikke å grunngi hvorfor man ønsker dok. Det holder å konkretisere hvilke dok. man ønsker utlevert. At du har fått utleveret notater tidligere betyr ikke at du har rett til å få utlevert notater automatisk. Dette kan nok variere fra barnehage til barnehage, om de ansatte ønsker å la foreldre se deres interne notater. De ansatte har ingen rett til å nekte å utlevere pga egne ønsker. Jeg synes det blir litt feil å si at det kan se ut som at saksbehandlere bruker KG som bakgrunn i saksbehandkingen sin fordi du opplever dette én gang. De fleste saksbehandlere som er usikre i en sak rådfører seg nok andre steder enn på KG. Jeg mente det vel ikke bokstavelig. Jeg sa det kunne se slik ut... Jeg skjønner at du har hatt dårlige erfaringer med dette, men jeg synes ikke det er rett at du skal angripe folk på KG fordi de ikke gir deg de svarene du ønsker i din sak. Om du skal få utlevert notater i din konkrete sak, og om barnehageansatte generelt har plikt til å utlevere sine personlige notater er to forskjellige ting. Som jeg har sagt; jeg angriper ikke folk her for svarene de gir. Men en må vel kunne forvente litt bedre svar i RL. Synes jo også det er merkelig at jeg skal bli karakterisert som psykopat... Det er faktisk ikke to forskjellige saker; enten får jeg(alle) dok. eller så får jeg det ikke.
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2004 #50 Skrevet 10. oktober 2004 At du har fått utleveret notater tidligere betyr ikke at du har rett til å få utlevert notater automatisk. Dette kan nok variere fra barnehage til barnehage, om de ansatte ønsker å la foreldre se deres interne notater. De ansatte har ingen rett til å nekte å utlevere pga egne ønsker. Men leste du ikke svarene du fikk i den forrige tråden da? I følge offentlighetsloven kan dokumenter som den ansatte har utarbeidet for sin interne saksforberedelse unntas offentlighet. Altså kan den ansatte velge at du ikke skal få se denne typen dokumenter. Det betyr ikke at de ikke kan utlevere deg dokunmentene dersom de ønsker å gjøre det, men de kan også velge å la være. Jeg synes det blir litt feil å si at det kan se ut som at saksbehandlere bruker KG som bakgrunn i saksbehandkingen sin fordi du opplever dette én gang. De fleste saksbehandlere som er usikre i en sak rådfører seg nok andre steder enn på KG. Jeg mente det vel ikke bokstavelig. Jeg sa det kunne se slik ut... Hva er poenget med å lage en slik tråd da hvis du egentlig ikke mener det du sier?
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2004 #51 Skrevet 10. oktober 2004 Men leste du ikke svarene du fikk i den forrige tråden da? I følge offentlighetsloven kan dokumenter som den ansatte har utarbeidet for sin interne saksforberedelse unntas offentlighet. Her mener du altså at det svaret var riktig? Offentlighetsloven kan ikke brukes her. Og dette er ikke interne arbeidsdokumenter som er utarbeidet for den interne saksforberedelse. Altså kan den ansatte velge at du ikke skal få se denne typen dokumenter. Det betyr ikke at de ikke kan utlevere deg dokunmentene dersom de ønsker å gjøre det, men de kan også velge å la være. Den ansatte kan ikke selv bestemme dette. Det må i så fall være overordnede. Og de kan ikke nekte å utlevere pga eget skjønn. Hva er poenget med å lage en slik tråd da hvis du egentlig ikke mener det du sier? Hva mener du her? Jeg kan da ikke vite 100% hvor folk får svarene sine.
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2004 #52 Skrevet 10. oktober 2004 Ikke nok med at denne diskusjonen er helt på vidda, den er dønn umulig å følge Gjest- Hvis du skal være her inne å slenge så utrolig mye med leppa og være slik ein bessevisser , skaff deg et nick så er det lettere og krangle med deg
Gjest agurk Skrevet 10. oktober 2004 #53 Skrevet 10. oktober 2004 er problemet ditt at mennesker på kontor svarer slik vi gjør her inne og det er vår feil? Du får spørre neste gang da om hun har vært for mye på KG..
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2004 #54 Skrevet 10. oktober 2004 Ikke nok med at denne diskusjonen er helt på vidda, den er dønn umulig å følge Det sier vel mest om deg det. Gjest- Hvis du skal være her inne å slenge så utrolig mye med leppa og være slik ein bessevisser , skaff deg et nick så er det lettere og krangle med deg Her skal man liksom bare være dum og ydmyk, mener du? Hva om du prøvde å komme med noe saklig?
Tusenfryd Skrevet 10. oktober 2004 #55 Skrevet 10. oktober 2004 Denne diskusjonen har tydeligvis rot i en helt annen tråd. Jeg har lest alt her, men føler jeg ikke vet hva saken egentlig handler om. I tillegg er det vanvittig mye sitering med svar inni siteringen og vanskelig å følge med på. Noen av svarene tyder også på at dette er uoppgjorte ting som burde vært tatt på pm. Jeg har ryddet tråden tidligere og det var jammen meg ikke bare Gjest som slang med leppa her! Kan dere ikke rette denne diskusjonen inn igjen til det den startet med på første side. Å bruke tidligere tråder som bakgrunn for drittslenging, samt munnhuggeri akspeteres ikke uansett! Tusenfryd - moderator
Gjest LoisLane Skrevet 10. oktober 2004 #56 Skrevet 10. oktober 2004 Trådene det siktes til er disse, hvis jeg ikke tar helt feil. http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=96857 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=97783 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...t=97413&start=0 Enig i at vi kan roe ned diskusjonen på begge sider. Lett å bli provosert her - kan vi ikke heller prøve å heve oss litt over dette og overse usaklighetene? Vet at det er fullt lovlig å være gjest her, men det hadde vært fint om du ga deg selv et nick (du trenger ikke å registrere deg) , så det går an å "vite" hvem man diskuterer med.
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2004 #57 Skrevet 11. oktober 2004 Jeg må bare spørre; hadde dere akseptert en slik holdning fra en barnehage? Det er jo foreldrene som har foreldreansvaret og myndigheten over barnet. Barnehagen opptrer jo helt "diktatorisk". Dette er en barnehage som tidligere ikke har informert at de har tatt med unger på aksjoner..Det har også blitt sagt at de ikke så noe ansvar for å informere meg som bor her uten nettverk(informasjonen skal altså gå via rykter?) Uansett om de anser dette for å være "interne arbeidsdokumenter" så kan de ikke de sette i gang noe uten foreldrenes samtykke, og gir vi samtykke så har vi da fortsatt rett til å få informasjon. Så vi har jo rett til å få kopi av disse papirene, mener jeg. Og barnehage er da ikke pliktig, og jeg betaler faktisk for at barnet skal få omsorg og hjelp. (Men da håper jeg ikke de mener at hjelpen skal bli gitt uten å informere foreldrene)
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2004 #58 Skrevet 11. oktober 2004 Jo..er mange selvutnevnte forståsegpåere her inne. Er du selv en av dem da, Gjest? Du er i alle fall på KG, ser jeg. Etter ditt eget utsagn et sted med masse desinformasjon. Er du her for å desinformere du også?
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2004 #59 Skrevet 11. oktober 2004 Eh? Hvor var poenget her liksom..? Klart jeg ikke er mye på KG, liker verken tonen eller "kunnskapsnivået" her. Men i de tråder jeg svarer på spørsmål her på KG, svarer jeg ikke for å spre falsk informasjon iallefall. Hva med deg?
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2004 #60 Skrevet 11. oktober 2004 Er du selv en av dem da, Gjest? Du er i alle fall på KG, ser jeg. Etter ditt eget utsagn et sted med masse desinformasjon. Er du her for å desinformere du også? Vet ikke om jeg er denne gjesten, da jeg ikke husker alt jeg har sagt her. Men EN ting vet jeg; jeg desinfomerer IKKE. Jeg prøver å holde meg mest mulig saklig, likevel blir jeg beskyldt for å være både det ene og det andre som person. Hvorfor er dere så ampre for at foreldrene stiller spørsmål i forhold til innsynsrett i en barnehage? Dette er jo faktisk noe som bør berøre de fleste som har barn i barnehage. Eller har dere dradd ned nisselua og godtar alt man gjør i en barnehage? I så fall burde dere kanskje ikke hatt barn, når dere mangler en slik vurderingsevne. Det er jo ikke om å gjøre å sverte en barnehage, og jeg kan ikke se at det er til skade for de å imøtekomme foreldrenes ønsker, det bør jo være i alles intereresse at lover og regler blir fulgt! Og å komme med personlige trakkaseringer fordi en stiller spørsmål.....Man har da alltid rett til å stille spørsmål!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå