Litago Skrevet 9. oktober 2004 #21 Skrevet 9. oktober 2004 Det er jo flott at du ikke har erfart problemet' date=' men du kan ikke ut ifra dèt dra slutningen om at problemet er ikke-eksisterende. [/quote'] Det har jeg da heller ikke gjort. Se min første setning i det siste innlegget mitt.
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #22 Skrevet 9. oktober 2004 Jeg vil bare presisere at det ikke var meg dette gikk utover, men den saksbehandler som hadde min sak. Jeg har jo aldri trodd på det dere sa, kverulant som dere kalte meg. mvh tidligere kritisk gjest
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #23 Skrevet 9. oktober 2004 Det har jeg da heller ikke gjort. Se min første setning i det siste innlegget mitt. ?? Du ytrer videre at det har med folks "gløgghet" å gjøre om man tar til seg informasjon som blir gitt eller ikke. Og at KG-brukere er gløgge i så måte og dermed ikke faller i baret. Men fint at du likevel innser at problemet finnes da, det var egentlig bare det jeg ville fram til i utgangspunktet.
Tusenfryd Skrevet 9. oktober 2004 #24 Skrevet 9. oktober 2004 Jeg har selv mange ganger tenkt den andre veien, dvs at folk spør ukjente folk som kan være hva og hvem som helst og seriøse ting som helse og regler i forhold til fx Aetat. Dette kan være spørsmål som betyr ganske mye, det er sprøsmål om alt fra "tar legen min feil?" (og sannheten skal komme fra et nick på KG?!) eller regler for innsending av meldekort. Jeg synes det er interessant hvor lett folk tar på ting. Ja, det tar ti minutter å vente på telefon for å få snakke med Lånekassen eller trygdekontoret - og ja, kanskje det tar tjue, men er det ikke bedre å spørre de som du vet at vet, enn som sagt, et tilfeldig nick på KG. Hva folk utgir seg for, er nå en ting - men hva folk spør om, og aksepterer svaret på, er også en ting.
Philosophia Skrevet 9. oktober 2004 #25 Skrevet 9. oktober 2004 Det blir jo litt underforstått det du skriver her Litago, vi har allerede påpekt det. Det er jo common sense å ta ting med en klype salt på nett-fora. Nær sagt alle bevandrede surfere vet dette. KG som helhet utgir seg vel ikke for å være annet enn det det er, et debattforum. Men her er det snakk om hva enkelte BRUKERE gir seg ut for å være. En viss forskjell. Alle har vi et ansvar mht. å dobbeltskjekke informasjon vi trenger, og som vi betrakter som viktig å få rede på. Men bastante holdninger og svar fra folk som i utgangspunktet ikke har tilstrekkelig med kunnskaper, kan sikkert lure mange til å gå fem på. Sånn er det bare. Man kan ikke bare beklage seg over anonymitet, her er det også snakk om hvordan man fremlegger sin "informasjon". Dette er et diskusjonsforum, her må alt tas med en klype salt. Svar om Aetat og Lånekasse bør iallefall dobbeltsjekkes nøyere enn svar om potteplanter. Hvordan mener du forumet skal være? Jeg kan være skeptisk til svar selv, men tror også at mye stemmer. Sitter selv på en fagkompetanse og kunnskap jeg gjerne bruker, og det tror jeg andre gjør også.
Gjest LoisLane Skrevet 9. oktober 2004 #26 Skrevet 9. oktober 2004 Jeg har jo aldri trodd på det dere sa, kverulant som dere kalte meg. Det ER deg, ja? Kan du nå forklare hva jeg har gjort deg? Hadde aldri tatt informasjon gitt her i et anonymt nick og brukt i en sak jeg hadde gående i en offentlig etat e.l. - da er det din vurderingsevne (gløgghet?) det er noe i veien med.
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #27 Skrevet 9. oktober 2004 Det ER deg, ja? Kan du nå forklare hva jeg har gjort deg? Hadde aldri tatt informasjon gitt her i et anonymt nick og brukt i en sak jeg hadde gående i en offentlig etat e.l. - da er det din vurderingsevne (gløgghet?) det er noe i veien med. :o Jeg har da vel aldri brukt informasjon som gis her inne når jeg forholder meg til offentlige etater. Det jeg sier er at ansatte i disse offentlige etatene har svart slik som man svarer her inne. Og at dette beviselig er blitt bekreftet å være feil fremgangsmåte fra høyere hold, og at også disse som svarte har innrømmet feil. Jeg lurte derfor på om de hadde lest svarene dere gav meg? Når det gjelder ditt første spørsmål skjønner jeg ikke hva du mener. Jeg har ihvertfall ingen personlig agenda gående overfor akkurat deg. Men du kan jo gjerne få lov til å svare på hvor gløgg du selv er. Jeg anser meg selv for å være temmelig gløgg
Gjest LoisLane Skrevet 9. oktober 2004 #28 Skrevet 9. oktober 2004 Jeg anser meg selv for å være temmelig gløgg Godt å høre. Jeg oppfattet deg dithen at du er den gjesten som har stemplet førskolelærere og lærere som de som oppfører seg verst på nettet. Jeg er lærer, altså lurer jeg på hva jeg har gjort. Misforstår jeg? Du skrev at "dette" gikk utover saksbehandleren din, da trodde jeg at du hadde brukt KG-info i saken din. Men du mente kanskje at saksbehandleren din er like på jordet som en del KG'ere? Min egen gløgghet ser jeg ingen grunn til å kommentere. Jeg er sikkert dum som et brød i forhold til deg.
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #29 Skrevet 9. oktober 2004 Godt å høre. Ja, jeg er jo meget godt fornøyd med meg selv.
FallenAngel Skrevet 9. oktober 2004 #30 Skrevet 9. oktober 2004 Noen ganger får jeg inntrykk av at folk i ulike etater henter inn informasjon her fra kvinneguiden.. Det tviler jeg på. Jeg vil tippe at de har sikrere kilder for innhenting av informasjon.
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #31 Skrevet 9. oktober 2004 Det tviler jeg på. Jeg vil tippe at de har sikrere kilder for innhenting av informasjon. Formulerte meg visst litt feil. Informasjonen enkelte gir KUNNE kommet fra kvinneguiden. Er det forresten mulig at en kan omgjøre et vedtak pga klønete formuleringer?
Gjest MrsL Skrevet 9. oktober 2004 #32 Skrevet 9. oktober 2004 Alle svar her inne bør man j ta med en klype salt, men det er jo en del yrkesgrupper her inne, og de kan jo selvfølgelig sitt fag.
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #33 Skrevet 9. oktober 2004 Alle svar her inne bør man j ta med en klype salt' date=' men det er jo en del yrkesgrupper her inne, og de kan jo selvfølgelig sitt fag.[/quote'] Nei, de kan ikke det.
Gjest MrsL Skrevet 9. oktober 2004 #34 Skrevet 9. oktober 2004 Kan du gi meg noen konkrete eksempler?
Gjest StoreSky Skrevet 9. oktober 2004 #35 Skrevet 9. oktober 2004 Siden du er så skeptisk og synes at alle på KG er dumme som brød , og du selv så smart,da lurer jeg VIRKELIG på hvorfor i granskauen du fortsetter å diskutere og snakke med oss stakkarslige uvitende mennesker.... ps. beklager om jeg blander deg med en annen "gjest" -dere er så mange så jeg greier ikke skille dere fra hverandre!Kan dere ikke finne ett nick please?! man kan ha nick selv som gjest...
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #36 Skrevet 9. oktober 2004 Fordi dette er det eneste stedet jeg føler meg virkelig glup. Andre steder trenger jeg ikke åpne kjeften for å føle meg vel.
Gjest Embla s Skrevet 9. oktober 2004 #37 Skrevet 9. oktober 2004 Du forveksler meg nok med en annen "gjest". Jeg har ikke deltatt i noen tråder om oppførsel o.l. her på KG, annet enn i denne. Jeg synes bare det er synd at folk presenterer seg, eller ordlegger seg, som "orakler", eller kommer med misvisende informasjon. Synd for de som av ulike årsaker velger å følge disse rådene. Potteplanter er kanskje ikke det mest kritiske å bli feilinformert om, men dog. :o Ærlig talt! Hvis du har et spørsmål om juss, helse, barneoppdragelse eller potteplanter som du må ha et nøyaktig facit-svar på, så oppsøker du vel en fagperson IRL? Og hvorfor kritisere de som forsøker å svare (selv om svaret kanskje er feil eller kanskje ikke funker for den som spør selv om det funket for den som svarer)? Vi er vel selv ansvarlige for HVA vi SØKER råd om her inne? Hvis jeg eks. ble gravid og hadde en trasig bakgrunn, og legger fram en historie her inne og spør; bør jeg ta abort? Så kan jeg jo ikke i ettertid bli sur for rådene jeg får, eller laste de som skrev "ja, ta abort!!" hvis jeg gjør det og angrer i ettertid? (søkt eksempel men likevel). Er det bedre at man ikke svarer på trådene her inne? I tilfelle de erfaringer vi sitter med ikke tilsvarer omstendighetene for den som spør? Vil man ha svar fra fagpersoner, så oppsøker man fagpersoner. Ikke et anonymt diskusjonsforum!
Gjest Embla s Skrevet 9. oktober 2004 #38 Skrevet 9. oktober 2004 Det tviler jeg på. Jeg vil tippe at de har sikrere kilder for innhenting av informasjon. Ånei da! Har en venn som er hjertekirurg, og hver gang han står ovenfor en vanskelig sak, snakker han høyt med seg selv: "Hm, dette var vanskelig.. Jeg må innhente mer informasjon.. Men hvor skal jeg henvende meg, mon tro? Hm.. Skal jeg konferere med min flinke kollega over gangen? Eller skal jeg bla i en av de store, kjedelige kirurg-bøkene mine? Eller skal jeg simpelthen...Spørre på KVINNEGUIDEN?!!! JAAAA, det tror jeg at jeg gjør! Så sannerlig!" For det er jo sånn fagfolk innhenter informasjon når de står ovenfor vanskelige avgjørelser. De spør på KG.
Gjest LoisLane Skrevet 10. oktober 2004 #39 Skrevet 10. oktober 2004 Fordi dette er det eneste stedet jeg føler meg virkelig glup. Andre steder trenger jeg ikke åpne kjeften for å føle meg vel. :o Er dette sterk ironi ? Deler slettet. Tusenfryd - moderator
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2004 #40 Skrevet 10. oktober 2004 Har dere virkelig ikke skjønt at jeg er kvalm med vilje mot dere? Jeg trenger ikke deres bekreftelse på å vite at jeg er noe. (Skjønner ikke hvorfor jeg skriver det) Men jeg lurer virkelig på intelligensen deres når dere gang på gang hevder at man ikke kan få svar fra fagfolk her inne. Det er jo ikke det jeg har skrevet. Det jeg sier er at folk IRL svarer som man svarer her inne. Hvem vet; kanskje det finnes folk i RL som tror man kan svare slik som dere gjør...eller kanskje de har sett svarene dere gir meg og tror man kan gjøre det samme der ute. Jeg spør ihvertfall ikke dere for å få et skikkelig svar. Synes det er moro å se hvor lite dere vet, og hvordan dere oppfører dere om dere møter "motsvar". Da er det personangep med en gang. Dette er jo synd for den som svarer ute i RL og når denne får en klage på seg. Det er jo også snakk om et rettsikkerhetsproblem når man bl.a ikke får opplyst om klageadgang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå