Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #1 Skrevet 8. oktober 2004 Noen ganger får jeg inntrykk av at folk i ulike etater henter inn informasjon her fra kvinneguiden.. Synd for de at så mange her inne tar feil.
Gjest StoreSky Skrevet 8. oktober 2004 #2 Skrevet 8. oktober 2004 Kan aldri tro folk bruke informasjon herfra i sin jobb! Ikke noe annet enn synspunkter og slikt iallefall... ..for, ja nettopp, mange "mener" og "synser"-dette er tross alt ikke et fagforum!!! (men et hyggelig og koselig sted å diskutere all slags viktige og uviktige ting man tenker på i de tusen hjem!)
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #3 Skrevet 8. oktober 2004 Kan aldri tro folk bruke informasjon herfra i sin jobb! Ikke noe annet enn synspunkter og slikt iallefall... Vel, en kan lure..... Når det blir stilt spørsmål her inne, og folk fra etater svarer slik som man svarer her inne, og man begår alvorlige juridiske saksbehandlingsfeil.
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #4 Skrevet 8. oktober 2004 Tror det er en del her inne som skal innbille andre at de er både jurister, leger og hva det måtte være. Jeg håper da ingen tror noe annet at det er synsing fra andre kg-brukere. Har faktisk sett råd her inne hvor spørreren har skjønt at h*n sak er tapt. Jeg sjekket den aktuelle saken med en jurist i fam. og svaret var helt galt. Alle er vi vel som poteten? kan litt om alt, men halvparten har vi ikke greie på? Det kan jo være personer som tror at de svar, enkelte av svarene er sannheten.
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #5 Skrevet 8. oktober 2004 Jo..er mange selvutnevnte forståsegpåere her inne. Èn ting er sikkert, hvilket er at det finnes langt mer pålitelige kilder på nettet enn KG.
Gjest LoisLane Skrevet 8. oktober 2004 #6 Skrevet 8. oktober 2004 Jo..er mange selvutnevnte forståsegpåere her inne. Èn ting er sikkert' date=' hvilket er at det finnes langt mer pålitelige kilder på nettet enn KG.[/quote'] Det er klart, dette er jo et diskusjonsforum, ikke et hent-bombesikker-informasjon-til-altmulig-forum. Det må man jo ha i mente når man stiller spørsmål her inne, man må regne med å få meninger, og ikke alltid den fasiten man ønsker (?). Hvis folk søker sikre faglige råd, får de henvende seg til fagfolk IRL. Når det er sagt, synes jeg det er utrolig mange hjelpsomme folk her inne. Har fått hjelp til utrolig mye rart! Er det noe spesielt du tenker på, Gjest?
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #7 Skrevet 8. oktober 2004 Det vi sikter til her er vel først og fremst deltakere på forumet som hevder å sitte med fakta, gjennom sine yrker (?) og erfaringer. Da kan det være fristende for enkelte litt mindre kyndige nettbrukere å vite hvordan man skal forholde seg til dette. Her kan man jo spørre om alt, og beholde sin anonymitet. Men man kan også svare i hytt og pine..
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #8 Skrevet 8. oktober 2004 hehe, mente vanskelig, ikke fristende. Legge meg nå
Gjest LoisLane Skrevet 8. oktober 2004 #9 Skrevet 8. oktober 2004 Det vi sikter til her er vel først og fremst deltakere på forumet som hevder å sitte med fakta' date=' gjennom sine yrker (?) og erfaringer. [/quote'] Mener du at det er et problem at folk utgir seg for å ha et bestemt yrke her inne? Eller er det en bestemt yrkesgruppe som utmerker seg med forvrengning av fakta? Ja, det kan være fristende å vite. Hvordan mener du at man skal forholde seg til dette? Som jeg har sagt over, mener jeg at de fleste forstår at dette faktisk er et diskusjonsforum, ikke en faginstans.
Gjest LoisLane Skrevet 8. oktober 2004 #10 Skrevet 8. oktober 2004 hehe' date=' mente vanskelig, ikke fristende. Legge meg nå [/quote'] Oki, da skjønner jeg deg bedre.
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #11 Skrevet 9. oktober 2004 Det var da også en tone..? Jeg har ikke problemer med verken KG eller nettet forøvrig, har ikke gitt uttrykk for dette heller. Men skjønner ikke at brukere fra tid til annen serverer sine svar som fasiter og oppskrifter, når de ofte ikke har grunnlag for dette. Og ja, folk lyver på seg ulike yrkesstatuser her inne. Hvordan skal man ellers tolke det. Uriktig/ufullstendig informasjon fra personer som presenterer seg som sikre kilder, florerer. Men dette er kanskje en del av et internett-foums hverdag også? De fleste forstår nok at dette er et forum for drøfting og synsing, ja. Iallefall de faste brukerne. Men som JEG sa, uerfarne brukere av KG, eller internett generelt, som får besvart sine spørsmål med en påståelig tone, kan tolke det annerledes. Mange har vel gått i fella i så måte.
Gjest LoisLane Skrevet 9. oktober 2004 #12 Skrevet 9. oktober 2004 Det var da også en tone..? Jeg har ikke problemer med verken KG eller nettet forøvrig' date=' har ikke gitt uttrykk for dette heller. [/quote'] Beklager, da forvekslet jeg deg sikkert med en annen gjest som var sterkt kritisk til enkelte (to) yrkesgrupper.
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #13 Skrevet 9. oktober 2004 Om man er kritisk til to yrkesgrupper eller hva det er snakk om, så kan man vel ferdes på nettet fordèt. Det berømte eksempel-kravet. Litt lenger oppe i denne tråden er det en annen som nevner et eksempel for deg. Jeg har venninner som har fått "klar beskjed" om alt fra Lånekassen, helsevesenet, barneoppdragelse og potteplanter. Det finnes vel en forståsegpåer i nær sagt enhver tråd på KG har jeg inntrykk av.
Gjest LoisLane Skrevet 9. oktober 2004 #14 Skrevet 9. oktober 2004 Klart du kan ferdes her, det kan alle. Må bare innrømme at jeg er litt hårsår etter at du (?) i en egen tråd sa at jeg (som innehaver av en allmennlærerutdannelse) var en av de som oppførte meg verst på internett. Vet at noen kan være kategoriske i sine meninger, som man også kan være i diskusjoner IRL. Som jeg har sagt før, her må man må kunne sile litt og gjøre seg opp egne meninger, og det er jo fint at du vil gjøre uerfarne brukere oppmerksomme på det. Det fine med et diskusjonsforum er jo at du ofte vil få ulike meninger, noen mer bastante enn andre, ja. Jeg har ikke stilt noe krav om eksempel, og vet ikke hvorfor det er så berømt. Så eksempelet ovenfor, men siden du mener at dette er et utbredt problem, hadde det vært interessant å se flere, men det er no big deal. Har noen utgitt seg for å være gartner og gitt venninnene dine "klar beskjed" om en potteplante? :o
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #15 Skrevet 9. oktober 2004 Du forveksler meg nok med en annen "gjest". Jeg har ikke deltatt i noen tråder om oppførsel o.l. her på KG, annet enn i denne. Jeg synes bare det er synd at folk presenterer seg, eller ordlegger seg, som "orakler", eller kommer med misvisende informasjon. Synd for de som av ulike årsaker velger å følge disse rådene. Potteplanter er kanskje ikke det mest kritiske å bli feilinformert om, men dog.
Gjest LoisLane Skrevet 9. oktober 2004 #16 Skrevet 9. oktober 2004 Du forveksler meg nok med en annen "gjest". Jeg har ikke deltatt i noen tråder om oppførsel o.l. her på KG, annet enn i denne. Sorry! Overskriften din lignet veldig på en annen gjests som var sterkt kritisk til svarene hun fikk. Jeg trakk nok for raske konklusjoner. Det er en av fordelene med å registrere seg - man slipper å bli forvekslet med alle de andre gjestene (ja, jeg vet at det ikke er noe vanntett skott å registrere seg).
Litago Skrevet 9. oktober 2004 #17 Skrevet 9. oktober 2004 Jeg synes bare det er synd at folk presenterer seg' date=' eller ordlegger seg, som "orakler", eller kommer med misvisende informasjon. Synd for de som av ulike årsaker velger å følge disse rådene. Potteplanter er kanskje ikke det mest kritiske å bli feilinformert om, men dog. [/quote'] Jeg ser ikke helt problemet her jeg. Jeg synes folk må ta ansvar selv for om de vil følge de rådene som gis eller ikke. KG utgir seg ikke for å være et "spesialistforum" med egne spesialister innenfor de ulike grenene. Vi er kun er gruppe mennesker som diskuterer sammen og gir hverandre råd ut i fra det ståstedet vi til enhver tid har. Og som de aller fleste har fått med seg så er vi anonyme her inne. Det vil si at du aldri vet hvem du egentlig får svar fra. Er du ute etter Det Korrekte Fasitsvaret og ikke folks meninger, så bør du kontakte en som du vet har kompetanse innefor temaet. Sunt folkevett er like kjekt på nettet som i RL!
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #18 Skrevet 9. oktober 2004 Jeg ser ikke helt problemet her jeg. Jeg synes folk må ta ansvar selv for om de vil følge de rådene som gis eller ikke. KG utgir seg ikke for å være et "spesialistforum" med egne spesialister innenfor de ulike grenene. Vi er kun er gruppe mennesker som diskuterer sammen og gir hverandre råd ut i fra det ståstedet vi til enhver tid har. Og som de aller fleste har fått med seg så er vi anonyme her inne. Det vil si at du aldri vet hvem du egentlig får svar fra. Er du ute etter Det Korrekte Fasitsvaret og ikke folks meninger, så bør du kontakte en som du vet har kompetanse innefor temaet. Sunt folkevett er like kjekt på nettet som i RL! Det blir jo litt underforstått det du skriver her Litago, vi har allerede påpekt det. Det er jo common sense å ta ting med en klype salt på nett-fora. Nær sagt alle bevandrede surfere vet dette. KG som helhet utgir seg vel ikke for å være annet enn det det er, et debattforum. Men her er det snakk om hva enkelte BRUKERE gir seg ut for å være. En viss forskjell. Alle har vi et ansvar mht. å dobbeltskjekke informasjon vi trenger, og som vi betrakter som viktig å få rede på. Men bastante holdninger og svar fra folk som i utgangspunktet ikke har tilstrekkelig med kunnskaper, kan sikkert lure mange til å gå fem på. Sånn er det bare. Man kan ikke bare beklage seg over anonymitet, her er det også snakk om hvordan man fremlegger sin "informasjon".
Litago Skrevet 9. oktober 2004 #19 Skrevet 9. oktober 2004 KG som helhet utgir seg vel ikke for å være annet enn det det er, et debattforum. Men her er det snakk om hva enkelte BRUKERE gir seg ut for å være. En viss forskjell. Alle har vi et ansvar mht. å dobbeltskjekke informasjon vi trenger, og som vi betrakter som viktig å få rede på. Men bastante holdninger og svar fra folk som i utgangspunktet ikke har tilstrekkelig med kunnskaper, kan sikkert lure mange til å gå fem på. Sånn er det bare. Man kan ikke bare beklage seg over anonymitet, her er det også snakk om hvordan man fremlegger sin "informasjon". Jeg tror jeg har gått glipp av noe her på forumet, for jeg ser ikke den samme problemstillingen som du ser. Jeg tror folk her er så gløgge at de ikke går fem på alt som blir sagt. Jeg skjønner at påståelige brukere kan irritere noen, men jeg ser ikke helt at så mange blir lurt av dem.
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #20 Skrevet 9. oktober 2004 Har heller ikke skissert dette som et omfattende problem. Men når vi nå endte opp med å diskutere saken, så er det ikke til å stikke under en stol at enkelte er for raskt ute med å svare på ting de egentlig ikke har grunnlag for å gi konkrete svar på, og at dette svaret blir tatt bokstavelig av andre brukere igjen. (som kanskje ikke er så "kloke" som du selv..) Det er jo flott at du ikke har erfart problemet, men du kan ikke ut ifra dèt dra slutningen om at problemet er ikke-eksisterende. Det er mange her som etterlyser løsninger på kompliserte spørsmål, som det kan være vanskelig å navigere seg fram til andre steder. Har ikke sagt at MANGE blir lurt av dem, men klart det hender. Enough said liksom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå