Gå til innhold

Nybegynner - hva kan jeg strikke med Nøstebarn 2-tråds merino?


sirups

Anbefalte innlegg

Har fått så mye av dette garnet i gave, men aner ikke hva jeg kan strikke av det.

Ønsker i hovedsak å bruke det til noe for baby eller meg selv (kvinne str S)

Småplagg og noe som går raskt, men kan også vurdere prosjekter som tar tid, men som er enkle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist
9 minutter siden, sirups skrev:

Har fått så mye av dette garnet i gave, men aner ikke hva jeg kan strikke av det.

Ønsker i hovedsak å bruke det til noe for baby eller meg selv (kvinne str S)

Småplagg og noe som går raskt, men kan også vurdere prosjekter som tar tid, men som er enkle.

Har du sjekket med Ravelry? Der finnes det et vell av oppskrifter, og du kan søke etter garntype. 

Andre forslag er jo babytepper. www.purlbee.com har mange fine og enkle oppskrifter (men også oppskrifter på andre ting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ravelry er gull verdt! Nøstebarn har jo også noen gratisoppskrifter på nettsiden sin, og det er gitt ut 2 bøker med oppskrifter skrevet i Nøstebarngarn.

Du kan egentlig strikke alt som ikke vil bli slitt mye, f.eks bør du unngå sokker med mindre de er til barn som ikke har begynt å gå ennå.
Men alt av gensere, bukser, heldresser, pledd, votter går fint. Siden det er ren ull vil det tove seg i bruk og vask, og bare bli varmere (merk at det ikke bør vaskes i vaskemaskin da, med mindre du har en maskin med et snilt ullprogram).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...