AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 Hvordan skal man gå fram? Det er jo veldig mange oppdrettere, så hvordan vet man hvilken man skal velge? Dette blir min første hund og jeg planlegger å få kjøpt den om ca to år. Ønsker før den tid å sette meg godt inn i det praktiske rundt kjøp. Kan legge til at jeg skal ha en golden retriever. Anonymkode: 6d36f...55c
Tabris Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 Da ville jeg startet med å sjekke hjemmesiden til retrieverklubben. Der vil du finne en liste over oppdrettere som følger klubbens retningslinjer for avl. Ta gjerne også kontakt med klubbens valpeformidler. 1
Favole Skrevet 6. januar 2016 #3 Skrevet 6. januar 2016 Signerer Tabris. Derfra kontakter du de oppdretterne som er aktuelle for deg, gjerne pr e-post i første omgang. Presenter hvem du er, hvorfor du er interessert i valp fra akkurat den oppdretteren, hva du ønsker å bruke hunden til osv. Be gjerne om å få møte oppdretter for å bli litt kjent, det gir deg muligheten til å få sett om det er noen du faktisk vil kjøpe fra, og du har muligheten til å "selge deg" til oppdretter. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #4 Skrevet 6. januar 2016 Hvorfor fra oppdretter når det er så utrolig mange adoptiv hunder som trenger hjem? Det trenger ikke være noe galt med hunden fordet, men f.eks at eier har blitt for syk til å ha den osv. Og golden retrivere finnes blandt adoptivhunder også Anonymkode: 6a99e...f3d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 Sjekk gjerne oppdretterlista, men synes det er minst like viktig å komme i kontakt med andre eiere. Folk som har kjøpt valper av disse oppdretterne og kan si noe om helse og slikt. Det er helt sikkert en egen FB side for Golden Retriever eiere Anonymkode: 7666d...aaf 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #6 Skrevet 6. januar 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor fra oppdretter når det er så utrolig mange adoptiv hunder som trenger hjem? Det trenger ikke være noe galt med hunden fordet, men f.eks at eier har blitt for syk til å ha den osv. Og golden retrivere finnes blandt adoptivhunder også Anonymkode: 6a99e...f3d Fordi jeg har bestemt meg for det. Anonymkode: 6d36f...55c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #7 Skrevet 6. januar 2016 Tusen takk for gode tips. Anonymkode: 6d36f...55c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå