Gå til innhold

Hvordan dekorere lokale med farget vegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha navnefest i mai og jeg har begynt planleggingen. Lokale er bestemt, fikset via samboers jobb. Jeg har sett bilder av lokalet og det er hvitt og pent, men jeg har tydeligvis ikke sett _hele_ lokalet.. Fikk nettopp vite av samboer at den ene veggen er knall orange! Skikkelig skrikende orange! Jeg hadde i utgangspunktet planlagt pynt, kaker og dekor i lys rosa eller pasteller (litt overdådig), men kan jo ikke ha det sammen med knallorange! Noen tips til hvilke farger som kan passe til eller hvordan vi kan få dekket denne veggen? 

:ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan gå om du "binder" fargene sammen. Hva med noe i korall eller fersken? Om du finner noe i mellom knæsj og pastell så kan det kanskje gå? 

• Liker 1
Skrevet

Orange og rosa kan være en vakker kombinasjon det :). Men hvis du vil dekke den kommer det først ann på hvor stor veggen er, om den er frittstående, har dører og vindu på deg osv. Ikke minst, hvor mye tid å penget er du villig til å bruke?

Mulighetene som jeg ser det er:

Dekke den med ark, papir eller en billig tapet på rull som man må teipe. Obs husk å bruke en gjennomsiktig men god teip som ikke sitter igjen på veggen eller fjerner med seg malinga når en tar den av!

Man kan også dekke billige tynne spon/papp eller ennen form for veggplater, som man setter lett på skrå oppetter veggen med en eller annen dekor på. Men da må de sikkres på en måte.som å settenoe tungt forran så de ikke sklir. Obs her er det viktig at det blir gjort på en forsvarlig måte, så ikke barn som leker risikerer å få de i hodet!

Snekkre en ramme som du kan trekke stoff rundt som ett lerret og evt. Sette på skrå. Obs her burde du bygge den sånn at den står stødig og har støtte foran og bak!

En, eller flere gardinstenger som blir festet på ett rammeverk med billige gardiner på. Obs. Sikkring, sikkring, sikkring!

Hvis dette blir ett for stort prosjekt kan du ta å dekke deler av veggen med:

rammer osv av forskjellig rosafarger og f.eks fersken for gjøre det mer "coherent". Fest i taket om det er en mulighet.

Henge blomster nedover eller fest de rett på veggen.

Sy vimpler å henge på kryss og tvers.

Lage girlander av "tissue". Tror det heter silkepapir når man kjøper det i butikken.

Du kan lage også lage ett stileben forran og duse det ned.

Milioner av muligheter!

- Om du ender opp med å gjøre noe av dette, hadde det vært gøy å få sett ett bilde! Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...