Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, Beltedyr skrev:

Kan også anbefale denne! 

Har som sagt prøvd den og liker den ikke til mitt bruk :)

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Watt er mindre viktig enn effektoverføring. Altså - endel av de w oppgitt går tapt på veg fra motor til blad. Hvor mye varierer fra merke til merke og fra type til type. Det kan være såpass mye at det er merkbart ved bruk.

Jeg ville tenkt over dette med metall vs plast dersom du skal bruke den i gryter/panner som ikke tåler metall. Og la oss være ærlige: 90% av alle gryter vi bruker til supper gjør jo ikke det. Alt av belagte flater vil bli ødelagt etter et par bruk med metallmixer... Stavmikserprodusenten påstår de tåler dem, men det hjelper jo ikke når panneprodusentene sier de ikke tåler metall. Og de har helt rett. Du skal ikke være redd for kjemikalier. Metallet er sauset inn med like mye av dem som plasten, så det går nok opp i opp. 

Anonymkode: 82381...e46

Jepp, Bamix er jo på under 200 watt og skal jo være det beste man får. Har også tenkt en del rundt det med plast/metall, og er usikker. Jeg trenger vel kanskje ikke bruke stavmikser i kjeler til supper etc i o m at jeg har en veldig kraftig blender jeg kan bruke til sånt. Likevel, det er kanskje mer praktisk å slippe å helle over i ny beholder såklart. Nå er det ikke akkurat ofte jeg bruker stavmikser i varmmat/kjeler, men greit å kunne ha muligheten. 

Jeg reserverte nettopp en bamix på Jernia på tilbud til 799,-, men har ikke helt bestemt meg. Trolig blir det en Braun med 550w til 399 kr, en helt ok blender med 2 hastigheter.

Gjest SykkelJenny
Skrevet
41 minutter siden, 2shy skrev:

Har som sagt prøvd den og liker den ikke til mitt bruk :)

Jepp, Bamix er jo på under 200 watt og skal jo være det beste man får. Har også tenkt en del rundt det med plast/metall, og er usikker. Jeg trenger vel kanskje ikke bruke stavmikser i kjeler til supper etc i o m at jeg har en veldig kraftig blender jeg kan bruke til sånt. Likevel, det er kanskje mer praktisk å slippe å helle over i ny beholder såklart. Nå er det ikke akkurat ofte jeg bruker stavmikser i varmmat/kjeler, men greit å kunne ha muligheten. 

Jeg reserverte nettopp en bamix på Jernia på tilbud til 799,-, men har ikke helt bestemt meg. Trolig blir det en Braun med 550w til 399 kr, en helt ok blender med 2 hastigheter.

Min Braun er i plast og jeg bruker den i all hovedsak bare i gryter. Det jeg bruker den mest til er mosing av grønnsaker - og da spesielt søtpotet og kålrot. Er veldig praktisk å kunne koke, tømme av vannet og lage mosen direkte i gryten, synes jeg. Grunnen til at stavmikser er så grei til disse grønnsakene er at jeg ikke trenger koke dem like lenge som jeg må om jeg skal mose dem med en vanlig, "manuell" moser, og det går mye raskere. 

Skrevet

Har trolig bestemt meg for denne http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/blender-og-handmikser/OBH6707/obh-nordica-chilli-stavmikser-6707

Den burde være grei nok til min bruk, hvis ikke har jo elkjøp åpent kjøp. I følge undersøkelsen rundt stavmiksere som lekker giftige stoffer under bruk, så var denne en av få som var testet OK (sålangt). Og slike ting er viktig for meg, så jeg tror jeg går for den :)

Skrevet

Var innom Jernia og sjekket ut Blomsterbergs´stavmikser (bamix) som var på tilbud, og den likte jeg overhodet ikke. Ikke noe godt grep,  syns den var tung og uhåndterbar. Den som bare heter bamix lå mye lettere i hånden, men jeg tror jeg peiler meg inn på noe billigere i denne omgang. Likte Kmix fra Kenwood svært godt, herlighet for noen gla´farger :) Men tenker jeg går for den fra OBH nordica, siden det er utgående modell er den veldig billig nå :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Håper du endte opp med Bamix. Ingen over, ingen ved siden av. Brukt på alle kjøkken jeg har jobbet på, fordi det er de beste i bruk. Ligger godt i hånden, gjør jobben sin, og så enkel å vaske etterpå (kjør på full guff - i bollen du mest sannsynlig har brukt-, i såpevann, skyll godt, boom). Litt dyrere der og da, men der får du igjen for i varighet.

Skrevet

Bamix er god, jeg har ingenting negativt å si om den, men den dekket ikke mine behov, og enten måtte jeg da bruke min store Kenwood til småoppgaver, noe som ble utrolig tungvindt, eller gå til innkjøp av masse ekstrautstyr, noe som ble utrolig dyrt.

Etter to år med Bamix valgte jeg å gå tilbake til en annen stavmikser, som er billigere enn Bamix, inkludert alt ekstrautstyr.

Anonymkode: 647db...892

Skrevet
Den 25. januar 2016 at 16.42, Scherbatsky skrev:

Håper du endte opp med Bamix. Ingen over, ingen ved siden av. Brukt på alle kjøkken jeg har jobbet på, fordi det er de beste i bruk. Ligger godt i hånden, gjør jobben sin, og så enkel å vaske etterpå (kjør på full guff - i bollen du mest sannsynlig har brukt-, i såpevann, skyll godt, boom). Litt dyrere der og da, men der får du igjen for i varighet.

Jeg endte opp med å ikke kjøpe stavmikser i det hele tatt, enn så lenge. Men jeg er temmelig sikker på at jeg ikke kommer til å gå for bamix når jeg først skal gå til innkjøp igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...