Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg ny stavmikser, og vil gjerne høre erfaringer på godt og vondt. Trenger en som tåler daglig bruk, og som har minst 2 hastigheter. Godt grep er også viktig :)

AnonymBruker
Skrevet

Bamix. Koster mest men er uten tvil best. Masse forskjellig tilleggsutstyr å få kjøpt i tillegg til det som følger med i pakken.

Anonymkode: 7d193...c12

• Liker 5
Skrevet

Bosch sin er fin og grei pris. Kenwood også.

AnonymBruker
Skrevet

Google deg frem til den svenske undersøkelsen der stavmixere ble testet og det viste seg at de aller fleste avga produkter fra stavmixeren til mat. Da vet du hvilke du ikke bør velge. Og metall mixefot er ingen garanti for null lekkasje av kjemikalier i maten! Derfor begrenset og fornuftig bruk. (Det samme gjelder for blendere...)

Anonymkode: 149a3...c4b

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bamix. Koster mest men er uten tvil best. Masse forskjellig tilleggsutstyr å få kjøpt i tillegg til det som følger med i pakken.

Bamix er uaktuell, ligger for høyt i pris. Har ikke behov for tilleggsutstyr utover standard.

2 minutter siden, MapleSirup skrev:

Bosch sin er fin og grei pris. Kenwood også.

Bosch og Kenwood har jo flere forskjellige typer. Har du selv hatt en av dem du anbefaler? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg denne, fikk den anbefalt av en venninne. Det virker bra og solid så langt!

Anonymkode: a737a...82e

Skrevet
12 minutter siden, 2shy skrev:

Bamix er uaktuell, ligger for høyt i pris. Har ikke behov for tilleggsutstyr utover standard.

Bosch og Kenwood har jo flere forskjellige typer. Har du selv hatt en av dem du anbefaler? 

Bosch: Den jeg hadde har utgått, men jeg synes de nye ligner. Jeg innbiller meg at de nye er like gode. Ihvertfall i 6-700 kroners klassen.Den hadde jeg i årevis. (15 år e.l..) Jeg mistet noen deler på et flyttelass, ellers hadde jeg vel hatt den enda.

Kenwood: Der har jeg Kmix. Den er god den. Har hatt den i 6 mnd ca og den har ihvertfall ikke sviktet til nå.

Kom tilfeldigvis over denne når jeg søkte: http://www.prissok.no/sok/?q=stavmikser

Jeg må si at Wilfa og OBH har gode, rimelig produkter. Man behøver jo ikke det dyreste.

Skrevet
6 minutter siden, MapleSirup skrev:

Bosch: Den jeg hadde har utgått, men jeg synes de nye ligner. Jeg innbiller meg at de nye er like gode. Ihvertfall i 6-700 kroners klassen.Den hadde jeg i årevis. (15 år e.l..) Jeg mistet noen deler på et flyttelass, ellers hadde jeg vel hatt den enda.

Kenwood: Der har jeg Kmix. Den er god den. Har hatt den i 6 mnd ca og den har ihvertfall ikke sviktet til nå.

Kom tilfeldigvis over denne når jeg søkte: http://www.prissok.no/sok/?q=stavmikser

Jeg må si at Wilfa og OBH har gode, rimelig produkter. Man behøver jo ikke det dyreste.

Jeg vurderer litt denne https://www.expert.no/kjokken-og-matlaging/kjokkenapparater/stavmiksere/braun-mq525om-stavmikser/p-229359/
Har sett på en fra OBH Nordica, men jeg syns de begynner å bli vel tunge å jobbe med når de veier over 1,5 kg? Jeg trenger ikke det dyreste, det er ikke nødvendigvis det beste heller :)

Skrevet
22 minutter siden, 2shy skrev:

Jeg vurderer litt denne https://www.expert.no/kjokken-og-matlaging/kjokkenapparater/stavmiksere/braun-mq525om-stavmikser/p-229359/
Har sett på en fra OBH Nordica, men jeg syns de begynner å bli vel tunge å jobbe med når de veier over 1,5 kg? Jeg trenger ikke det dyreste, det er ikke nødvendigvis det beste heller :)

Vekt har noe å si ja...

Den du linket til har "bare"  550 Watt. Det betyr vel også noe? Litt avhengig av hva du bruker den til sikkert.. :)

Jeg må innrømme at jeg kjøpte Kmix fordi jeg har vannkoker og brødrister i samme farge.... (Ja, du vet hvordan det blir av og til.... ;)  )

Skrevet
19 minutter siden, MapleSirup skrev:

Vekt har noe å si ja...

Den du linket til har "bare"  550 Watt. Det betyr vel også noe? Litt avhengig av hva du bruker den til sikkert.. :)

Jeg må innrømme at jeg kjøpte Kmix fordi jeg har vannkoker og brødrister i samme farge.... (Ja, du vet hvordan det blir av og til.... ;)  )

Man skal ikke se seg blind på watt. Min forrige stavmikser hadde 600 watt og var bedre enn den jeg hadde før der igjen på 800 watt. Det går likemye på hvordan knivbladene er utformet, samt selve mikserhodet :)

Haha, ja det skjønner jeg godt! Jeg hadde kenwood blender før, så hadde jeg fortsatt hatt den så hadde jeg vel måttet gå for kmix :P
Er jo greit med elgigantene siden man har 30-60 dagers åpent kjøp. Bare å prøve til man treffer, hihi :)

Skrevet
1 minutt siden, 2shy skrev:

Man skal ikke se seg blind på watt. Min forrige stavmikser hadde 600 watt og var bedre enn den jeg hadde før der igjen på 800 watt. Det går likemye på hvordan knivbladene er utformet, samt selve mikserhodet :)

Haha, ja det skjønner jeg godt! Jeg hadde kenwood blender før, så hadde jeg fortsatt hatt den så hadde jeg vel måttet gå for kmix :P
Er jo greit med elgigantene siden man har 30-60 dagers åpent kjøp. Bare å prøve til man treffer, hihi :)

Ja, jeg har benyttet meg av 30-dagers returen.

Hvis watt ikke er så big deal så ville jeg fokusert på vekt som du var inne på! Evt en Kmix så du kan få en kul farge ;)  Ikke at det overgår funksjonalitet selvsagt. Det gjør det aldri.... (kremt, kremt)

Skrevet
6 minutter siden, MapleSirup skrev:

Ja, jeg har benyttet meg av 30-dagers returen.

Hvis watt ikke er så big deal så ville jeg fokusert på vekt som du var inne på! Evt en Kmix så du kan få en kul farge ;)  Ikke at det overgår funksjonalitet selvsagt. Det gjør det aldri.... (kremt, kremt)

Altså watt er jo en big deal hvis ikke resten av pakken er optimal, det varierer så fra produkt til produkt. Var veldig fornøyd med min Philips som bare kostet 300 kr, men etter et par år så konket den. Den har dessverre gått ut av produksjon, hadde det ikke vært for det hadde jeg kjøpt den igjen pga pris. Jeg får kanskje gå litt rundt og kjenne på de forskjellige stavene (sa brura!), viktig at den ligger godt i hånda også :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, 2shy skrev:

men da slipper du å bytte med noen års mellomrom, hatt min Bamix i 11 år nå, så i det lange løp er det ikke dyrere. Er forresten slag hos Jernia der ene modellen selges til 799.

• Liker 5
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Min Braun på 250 W har gått omtrent daglig i 20 år. Den er like god fremdeles og jeg ser nesten for meg at den holder i 20 år til :laugh:

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du sett denne testen?

http://www.tv2.no/a/7698947

Anonymkode: 916a0...c25

Jepp. Tester er ikke nødvendigvis reelt i forhold til hva forbruker synes over tid, derfor jeg ønsker å høre om erfaringer.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

men da slipper du å bytte med noen års mellomrom, hatt min Bamix i 11 år nå, så i det lange løp er det ikke dyrere. Er forresten slag hos Jernia der ene modellen selges til 799.

Men det går på hva jeg har råd til å legge ut her og nå, og jeg trenger ikke en så avansert stavmikser. Men såklart, koster den bare 799 nå, så kan jeg jo ta den med i vurderingen :) 

4 timer siden, SykkelJenny skrev:

Min Braun på 250 W har gått omtrent daglig i 20 år. Den er like god fremdeles og jeg ser nesten for meg at den holder i 20 år til :laugh:

Det høres jo helt fantastisk ut :) Jeg har kikket på en electrolux i dag, den var satt ned fra 499 til 299 denne uka, 400 watt. Men har lite erfaring med det merket når det kommer til kjøkkenutstyr :)

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, MapleSirup skrev:

Vekt har noe å si ja...

Watt er mindre viktig enn effektoverføring. Altså - endel av de w oppgitt går tapt på veg fra motor til blad. Hvor mye varierer fra merke til merke og fra type til type. Det kan være såpass mye at det er merkbart ved bruk.

Jeg ville tenkt over dette med metall vs plast dersom du skal bruke den i gryter/panner som ikke tåler metall. Og la oss være ærlige: 90% av alle gryter vi bruker til supper gjør jo ikke det. Alt av belagte flater vil bli ødelagt etter et par bruk med metallmixer... Stavmikserprodusenten påstår de tåler dem, men det hjelper jo ikke når panneprodusentene sier de ikke tåler metall. Og de har helt rett. Du skal ikke være redd for kjemikalier. Metallet er sauset inn med like mye av dem som plasten, så det går nok opp i opp. 

Anonymkode: 82381...e46

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...