Gå til innhold

Kommer bare på intervju i de mindre og større byene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er i ferd med å bli arbeidsledig igjen. Jeg ble ferdig med min utdannelse våren 2015 og har hittil bare hatt et vikariat som blir å gå ut snart. Er vedig usikker på om jeg kan fortsette så jeg stålsetter meg på å måtte finne en jobb et annet sted. Før jeg fikk det vikariatet jeg har nå, søkt jeg over hele landet. Men merket meg at jeg hadde liten eller ingen suksess med å bare komme på intervju på små steder som eksempel Namsos, Søgne og andre steder. Ikke det at jeg vil dit, men søkte likevel. Jeg hadde stort sett intervjuer i større byer. Det skal sies at jeg er fra et lite sted og har ingen tilknytning til andre små steder som jeg nevnte. Jeg vil ikke bo i en liten by eller et tettsted, men med et vanskelig jobbmarked føler jeg at jeg ikke kan være for kresen.

Er det noen som har erfart det samme? Burde jeg bare fokusere på å søke i de byene med minst 40.000 innbyggere? Bør vel nevne at jeg søkte omtrent 200 jobber og fikk sikkert komme på intervju på ca. 15 av bedriftene. Litt under 10 % suksessratio. Jeg nevner ikke dette for å skryte.

Anonymkode: 820de...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør fokusere på å søke på de stillingene du virkelig vil ha. Om de ligger i byer med minst 40.000 innbyggere eller om de ligger i nabokommunen til yen med 40.000 innbyggere er kanskje ikke det som er aller viktigst nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i ferd med å bli arbeidsledig igjen. Jeg ble ferdig med min utdannelse våren 2015 og har hittil bare hatt et vikariat som blir å gå ut snart. Er vedig usikker på om jeg kan fortsette så jeg stålsetter meg på å måtte finne en jobb et annet sted. Før jeg fikk det vikariatet jeg har nå, søkt jeg over hele landet. Men merket meg at jeg hadde liten eller ingen suksess med å bare komme på intervju på små steder som eksempel Namsos, Søgne og andre steder. Ikke det at jeg vil dit, men søkte likevel. Jeg hadde stort sett intervjuer i større byer. Det skal sies at jeg er fra et lite sted og har ingen tilknytning til andre små steder som jeg nevnte. Jeg vil ikke bo i en liten by eller et tettsted, men med et vanskelig jobbmarked føler jeg at jeg ikke kan være for kresen.

Er det noen som har erfart det samme? Burde jeg bare fokusere på å søke i de byene med minst 40.000 innbyggere? Bør vel nevne at jeg søkte omtrent 200 jobber og fikk sikkert komme på intervju på ca. 15 av bedriftene. Litt under 10 % suksessratio. Jeg nevner ikke dette for å skryte.

OMG...da jeg leste de siste 2 setningene ville jeg gråte...det er trist for meg å skjønne at det å bli invitert til intervju til 10%av de plassene man har søkt kan være en gjenstand for å skryte av((((

jeg kommer fra et annet land og da jeg søkte jobber der ble jeg invitert til 70-80% av steder jeg sendte cv-er til.. Og det tok gjennomsnittlig 1-3måneder til jeg pleide å bli ansatt (fast med trial periode). Men det var for noen år siden, vet ikke hvordan det er nå.

Poenget er at jeg er ferdig med min 2.utdanning vår 2016 her i Norge og er redd for at jeg aldri vil kunne få en jobb her. Bare forestill deg, hvis unge norske tenker på at 10%success ratio er greit, så hva skal ikkeunge utlendinger gjøre?? Jeg gråååter(

Anonymkode: 2746f...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

korreksjon: Ble invitert til 70-80% av steder for INTERVJU, ikke direkte ansettelse selvfølgelig.

Anonymkode: 2746f...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt usikker på hva du ønsker her. Er det liten eller stor by du vil til? Hvordan er arbeidsmarkedet i ditt yrke? Hvor mye erfaring har du? Har du snakket med lederen din om vikariatet ditt blir forlenget eller ikke? Det er det første du må gjøre.

Om du er ung, uerfaren og markedet for de emd din utdanning er dårlig, bør du være glad du får deg jobb. Det er før du blir låst med familie oh barn i skolen at du kan flytte dit jobbene er å få. Du skal ikke kinse av en stilling i Namsos eller Søgne. Det kan være den jobben som får deg videre. Dessuten kan det være trivelig på disse stedene også.

Anonymkode: f889e...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...