AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 Hei, Jeg sliter med angst og depresjoner, og har gjort det i årevis. Jeg har bestemt meg for å skaffe hjelp, men er ikke så fornøyd med fastlegen min. Er det noen som kan anbefale en bra fastlege som har tid til å høre på psykiske problemer og som tar det på alvor? Jeg bor i Bergen. Har ikke noe si om fastlegen ikke har noen ledige plasser, da setter jeg bare varsling på når han/hun evt får åpninger Anonymkode: 73971...4b0
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 Vet ikke om bra fastleger, men du kan kontakte psykolog uten henvisning også. Hvis du gjør det anbefaler jeg Christine H. Lien på det sterkeste!! Hun gjorde undeverker med angsten min. Anonymkode: f8aec...f91
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 Det er det samme hvilken fastlege du har. Det viktige er at du får henvisning videre til dps eller privatpraktiserende psykolog med avtale. Fastleger har etter min erfaring for lite kunnskap om psykiatri. Anonymkode: eb602...708
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #4 Skrevet 6. januar 2016 Bare hold deg unna studentlegene!! Legene på Høyden og 7Fjell. Inkompetente leger (et par av de i alle fall, men hørt bra om feks. Øyane). De er overarbeidede og stressa, bryr seg lite om pasienten (sikkert vant med gjennomtrekk av studenter og er derfor ikke opptatt av å gjøre en god jobb) og fordomsfulle ovenfor alle som sliter psykisk. Anonymkode: eda4d...a89
Epleskall Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 jeg foreslår, som de andre over her, at du ber om henvisning til psykolog. Dersom du har slitt i årevis, er det sannsynligvis bedre for deg å gå i spesialisert behandling, enn til samtaler hos fastlege. Har du økonomi til det, kan du gå privat. Da slipper du å stå lenge på venteliste.
Honey Dew Skrevet 6. januar 2016 #6 Skrevet 6. januar 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg sliter med angst og depresjoner, og har gjort det i årevis. Jeg har bestemt meg for å skaffe hjelp, men er ikke så fornøyd med fastlegen min. Er det noen som kan anbefale en bra fastlege som har tid til å høre på psykiske problemer og som tar det på alvor? Jeg bor i Bergen. Har ikke noe si om fastlegen ikke har noen ledige plasser, da setter jeg bare varsling på når han/hun evt får åpninger Anonymkode: 73971...4b0 www.legelisten.no Her kan du lett finne en egnet lege
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #7 Skrevet 6. januar 2016 Uansett hvem du har som fastlege får du standardtime på 15-20 min når du bestiller time, så "tid til å høre på" blir noe relativt. Du kan ikke forventet at du skal snakke i vei i timesvis, da må du heller be om henvisning videre i systemet fra fastlegen din. Hvor i Bergen vil du ha lege? Forskjell på om du bor på Kokstad eller Hylkje Anonymkode: 555d8...aad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå