Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går siste året på vgs, og lurer på hva jeg skal søke til våren. Interesserer meg for markedsføring, muligens blandet med litt økonomi, men vet ikke om jeg skal velge BI Bergen eller Markedshøyskolen i Bergen?

Velger jeg BI tenker jeg å ta bachelor i Markedsføringsledelse. Uansett, jeg ønsker å utdanne meg der det er "lett" å få jobb senere, helst med muligheten til å jobbe meg til høyere stillinger med litt mer lønn. Lurer på om det blir litt vanskelig med kun bachelor i markedsføring eller markedsføringsledelse? 

Aner ikke om jeg skal velge BI eller MH, har dere noen erfaringer eller anbefalinger? Blir glad for alle svar!

Anonymkode: c147e...993

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt vil jeg anbefale MH utifra andres erfaringer og at MH studentene er mer seriøse enn BI. Min arbeidsplass rekrutterer feks ikke folk fra BI og det er det flere arbeidsplasser som ikke gjør uten at jeg vil nevne hvilke pga taushetsplikt,men det er mange av "de store"som utelukker BI.

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Ville heller gått øk og administrasjon da "markedsførere" ikke er en beskyttet tittel. Mange som tar det studiet sliter med å få relevant jobb etterpå. Tar du øk og admin kan du velge og vrake i administrerende jobber. 

Endret av Minesveiper
Skrevet
1 time siden, Minesveiper skrev:

Ville heller gått øk og administrasjon da "markedsførere" ikke er en beskyttet tittel. Mange som tar det studiet sliter med å få relevant jobb etterpå. Tar du øk og admin kan du velge og vrake i administrerende jobber. 

Ja jeg har tenkt på å gå øk og administrasjon også, men er redd for at det fort blir for vanskelig da jeg ikke akkurat er en mester i matte og økonomi og slikt. I tillegg har jeg mest lyst til å jobbe med markedsføring (f.eks brand manager osv) men vil jo såklart være "sikret" en god og stabil jobb, så det er litt vanskelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...