Gå til innhold

Normalt å gjøre noe hver dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det normalt å gjøre noe hver dag? Da tenker jeg på i tillegg til 8 timer på jobb. Eller 6 timer på skole.

Jeg snakker ikke om ting som å rydde litt, lage mat og handle. Men trening, være med venner, gå fjelltur, restaurant/kino og andre hobbyer?

Jeg er med venner helst i helgene. En sjelden gang i ukedagen. Jeg vet mange bare daffer på søndagen når de ikke har jobb. Men jeg har et inntrykk over at alle gjør ting hele tiden ellers.

Jeg tror jeg hadde blitt galt om jeg hadde hatt en unge som skulle ha besøk hver eneste dag etter skolen, og besøket aldri gikk før klokken 19.00. Jeg hadde slike søsken som alltid hadde besøk, ropte og herjet, og jeg håper ikke alle barn er sånn. Er det ikke nok med besøk én dag i hverdagen + helg, dra på besøk til andre én dag i uken, og gjøre en aktivitet én gang i uken? Det blir bare 2 dager uten ''å gjøre noe''. Man er tross alt på skolen halve dagen. 

Jeg forstår det føles som man får mer ut av dagen om man har barn å hente, en mann å komme hjem til og kanskje en hund. Da har man alltid noen å være med, så man gjør noe hele tiden. Men hva gjør de som bor alene? Blir det ikke slitsomt å passe på å ha noen å være med etter jobb? Er jo ikke alltid det passer. Jeg har blitt fortalt jeg ikke har noe liv bare fordi jeg ikke hadde en hobby utenom å gå på skole, og den kommentaren sitter enda da den kom helt ut av det blå (da jeg gikk på skole). Er det normalt å gjøre så mye hver eneste dag da? Jeg vet om mange som ikke har noen hobby. Untatt å ta bilder til instagram av og til, gå en liten tur på 15 minutt, høre på musikk. 

Anonymkode: df4e9...6c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å trene i tillegg til studiene og så har jeg hobbyer som strikking osv i tillegg til jobb annenhver helg og at jeg har arbeidskrav og må lese til eksamen. Kjedelig å ikke gjøre noe synes jeg som oftest, og jeg har i tillegg en sykdom som gjør meg mye fortere sliten enn andre, så jeg synes det er litt latskap hvis man går hjem kl 16 fra jobb hver dag og så legger man seg rett på sofaen og ligger der til man skal legge seg til å sove, og at man gjør det nesten hver dag. Relativt kjedelig liv må være og ikke bra for helsa å være inaktiv

Anonymkode: 7e7b9...7b0

Skrevet

I tillegg til skole så trener jeg, men orker som regel ikke noe mer. Er så sliten av folk etter åtte timer på skole at jeg helst vil være alene da.

Gjest Mythic
Skrevet

Jeg må lade opp igjen etter jobb, så jeg gjør ikke noe hver dag, annet enn handling, husarbeid o.l. To dager i uka har jeg trening, det er kveldsmøter på jobb et par ganger i måneden, jeg treffer venner 2-4 ganger i måneden, og er sammen med familie i blant. I helgene finner jeg på litt mer. Da er det gjerne kafèbesøk, konserter, kino eller å komme seg ut på tur. Da jeg hadde hjemmeboende barn, var det mye mer travelt i hverdagen, så nå setter jeg pris på at jeg er ferdig med den perioden. Alt til sin tid :) 

Gjest Mythic
Skrevet

Jeg må lade opp igjen etter jobb, så jeg gjør ikke noe hver dag, annet enn handling, husarbeid o.l. To dager i uka har jeg trening, det er kveldsmøter på jobb et par ganger i måneden, jeg treffer venner 2-4 ganger i måneden, og er sammen med familie i blant. I helgene finner jeg på litt mer. Da er det gjerne kafèbesøk, konserter, kino eller å komme seg ut på tur. Da jeg hadde hjemmeboende barn, var det mye mer travelt i hverdagen, så nå setter jeg pris på at jeg er ferdig med den perioden. Alt til sin tid :) 

Skrevet

Hver dag er uaktuelt. Holder med 2-3 dager i uka, og da går det mest i trening, for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...