Gå til innhold

Hva synes dere om denne stolen?

Karianne

Anbefalte innlegg

Har lagt ut bilde av en ligge-stol med kuskinn her:

http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php?photo=1725

Hva synes dere om den? (vi er i tjueåra, driver og innreder leilighet).

Noen som aner hvor man kan få kjøpt en sånn? Jeg lagret bildet fra internett en plass, men husker ikke fra hvor. Mulig det er et bilde fra en husvisning. Noen som har sett noe liknende i butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har en sånn jeg :sjarmor: - riktignok med vanlig skinn, men hadde jeg ikke hatt små barn med klissete fingre hadde jeg definitivt valgt med kuskinn!

Jeg synes selvsagt at den er stilig - men enda viktigere; den er VELDIG deilig å slappe av i :):):)

Jeg har kjøpt den i en butikk som nå er nedlagt... så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med det - vi betalte 5-6000 tror jeg, så du må nok regne med noen lapper til. Tror prisen kan variere veldig, så det kan være lurt å sjekke litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som en Le Corbusier stol. Kanskje du kan prøve å søke på det ?

Jeg har sett annonser i interiørblader for et firma som hjelper deg å importere fra fabrikk, det skal visst bli billigere, men jeg husker selvfølgelig ikke hva det het.

Og ja - jeg synes den er kjempefin. Men jeg har ikke plass til den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Den stolen der ligner veldig på

Chaise Longue av Le Corbusier, fra 1929.

Dette er et kjempestilig, kjempedyrt design møbel, men du kan få tak i billigere reproduksjoner og etterligninger. Har også sett lignende stoler i vanlige møbelbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sikkert stilig or par i 20 åra, men vil du ike bli fort lei den?

Ku i alle fasonger er inn for tiden, men ville valgt noe annet enn kuskinn.

om den koster 5-6000 ville eg a kjøpt noe som var mere en kunne ha lengre. typisk motesak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Sikkert stilig or par i 20 åra, men vil du ike bli fort lei den?

Ku i alle fasonger er inn for tiden, men ville valgt noe annet enn kuskinn.

om den koster 5-6000 ville eg a kjøpt noe som var mere en kunne ha lengre. typisk motesak?

Det er en klassiker fra 20-tallet... Sikkert ekstra in nå, men jeg vil helt klart kalle det tidløst design :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ekte Corbusier koster definitivt mer enn 5-6000 tusen... :) Men det finnes etterligninger.

Det er en fantastisk stol med en utrolig stil og komfort -en ekte klassiker (men jeg ville ikke hatt den i kuskinn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ekte le corbousier koster ca. 30 000kr. veldig dyrt, men da har man et møbel som kan arves, en ekte klassiker. en cobousier er noe man investerer i. jeg ville kanskje ikke ha kjøpt en i kuskinn, det er litt for "nå" på et vis. samtidig har liggestolen hans blitt overeksponert de siste årene - om man har fulgt med i innredningsblader har et eksemplar vært med i minst en reportasje pr. blad.

en kopi koster rundt 10 000, har jeg sett, og da kan man like gjerne kjøpe den ekte.

hadde det vært meg (noe det ikke er) hadde jeg sett meg om etter noen av hans andre møbler, i og med at denne liggestolen er så populær. snuse opp andre designere, kanskje funnet noen nye klassikere fra nyere designere (ikke at jeg kommer på noen navn akkurat nå). om dere absolutt skal ha en corbousier, velg en i brunt eller svart skinn - som er mer tidløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅÅ, den er så stilig, men jeg har nok også valgt vanlig skinn...Mest fordi stolen er dyr i innkjøp, og skinn holder bedre enn kuskinn...Det skal jo være en bruksgjenstand, ikke bare til pynt! - Stolen er god å ligge i, og veldig dekorativ - men dessverre "styggdyr"...

Ser at noen betalte 5-6000 for sin - jeg så for meg kanskje det dobbelte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har likt den stolen siden første gang jeg så den for 15 år siden, i leiligheten til min første kjæreses foreldre.....

De hadde "ordentlige" Corbousier, ikke bare liggestolen, men også den berømte salongen. Alt i sort skinn..... I tillegg var huset fylt med Alessi, B&O og Per Ung bilder.....

Jeg som kom fra et hus fylt med arvegods og tweedstoffer falt jo selvfølgelig pladask, og har siden sverget til minimalismen.....

Vil si at stilen er tidløs, om den enn har vært moderne i det siste. Men nå er det jo "ut" ;) med minimalisme.....

Ville ikke kjøpt en slik stol med kuskinn, rett og slett fordi det stikker litt. Men hadde jeg hatt penger, hadde jeg glatt kjøpt en i skinn.

Vær obs på at møbelet krever en del plass, er ikke en stol man putter i et hjørne på tv-stua.

Er forresten fantastisk komfortabel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den, og digger den! Men kuskinnet (det er faktisk ikke ku heller, men ponni :roll: ) stikker, ja! Skal kjøpe meg pute i glatt skinn når jeg får kroner til overs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...