Gå til innhold

Nikotinfri snus, skadelig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Jeg har sluttet å snuse. Det skjedde helt brått, jeg var ikke klar for det. :dry:

Så mitt spørsmål er om nikotinfri snus er skadelig? Det hjelper meg veldig mye, og gir meg en lykkefølelse, og en ny energi.

Har lest om nikotinfri snus på internett, og det var veldig mye informasjon om at det skadet tannkjøttet ditt osv. 

Er det blitt forandret, eller er det fortsatt skadelig? Hvis det er så, må jeg vel kaste snusboksen og bite tennene sammen.. :sur:

Anonymkode: 3b614...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egen erfaring tilsier at nikotinfri snus skader tannkjøttet mer enn vanlig snus, fordi det som er i porsjonsposene er mye grovere og stivere enn vanlig tobakksnus. (sagmugg? :klo:) Det gjorde ihvertfall mye mer og mye raskere vondt i både tannkjøtt og overleppe de gangene jeg prøvde meg på Onico som man får her i Norge.

Nå har jeg også sluttet å snuse nylig og skal jeg være ærlig så har du mye mer effekt av å gi faen i den nikotinfrie snusen enn å klamre deg fast i den begredelige tåteflaska i et par-tre år til.
Bevis at du er mest sta. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Minya skrev:

Egen erfaring tilsier at nikotinfri snus skader tannkjøttet mer enn vanlig snus, fordi det som er i porsjonsposene er mye grovere og stivere enn vanlig tobakksnus. (sagmugg? :klo:) Det gjorde ihvertfall mye mer og mye raskere vondt i både tannkjøtt og overleppe de gangene jeg prøvde meg på Onico som man får her i Norge.

Nå har jeg også sluttet å snuse nylig og skal jeg være ærlig så har du mye mer effekt av å gi faen i den nikotinfrie snusen enn å klamre deg fast i den begredelige tåteflaska i et par-tre år til.
Bevis at du er mest sta. :blomst:

Det er jo beroligende å ha nikotinfri snus, men kan vel gjøre det sånn at jeg kun skal ta det når jeg er på jobb, og er sur som en potte.. og ikke andre steder :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nøyaktig hvordan det er å være uten snus på jobb, jeg valgte verdens minst intelligente tid å slutte på; de tre siste ukene i desember med julestri og teite kunder :P Uka før jul var jeg rimelig mannevond, men det kom seg litt den tredje uka.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler nikontinfri snus virket litt mot sin mening. Sluttet aldri å tenke på snus når jeg brukte onico, lettere uten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Onico har fjernet det som ødela tannkjøttet. Jeg kunne ikke bruke det forrige gang jeg sluttet, men nå er det helt fint :)

Anonymkode: 90489...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Onico har fjernet det som ødela tannkjøttet. Jeg kunne ikke bruke det forrige gang jeg sluttet, men nå er det helt fint :)

Vet ikke om det ødelegger tannkjøttet, men Onico-snusen gjorde ihvertfall mye mer vondt enn vanlig porsjonsnus å ha under leppa sist jeg testet den, i høst en gang. Mer vondt under leppa = mer sår = potensielt mer skade på tannkjøtt og slimhinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker
På 5.1.2016 den 22.05, AnonymBruker skrev:

Hei :) Er det noen av dere som vet om XQS Icemint Nikotin- og tobakksfri portionssnus Pepparmint (kjøpt i Sverige) er mer skadelig for tannkjøttet enn vanlig snus?

Anonymkode: 3554a...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) Er det noen av dere som vet om XQS Icemint Nikotin- og tobakksfri portionssnus Pepparmint (kjøpt i Sverige) er mer skadelig for tannkjøttet enn vanlig snus?

Ps. Det står at den inneholder: Semolinagryn(vete), pepparmynta, mentol, kakao, corn, coffee, lakrits, aspalam, cayennepeppar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...