Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal flytte til Trondheim til høsten for å ta bachelor i øk.ad., men er usikker på hvilken skole jeg skal begynne på. Det står mellom BI Trondheim og HiST/NTNU. Har planer om å ta master et annet sted

Er det verdt å betale skolepenger for en bachelor på BI, mtp at jeg mest sannsynlig skal ta en master senere? Og er det noen som går/har gått på en av skolene og vil fortelle hvordan miljøet er?

I tillegg er det en stund siden jeg har hatt matte, og hadde P-matte på vgs. Vet at de starter helt fra scratch på BI, men usikker på hvordan de gjør det på NTNU ettersom de anbefaler at du har gått S-matte.. Noen som vet?

Setter stor pris på alle svar:biggrin:

Spoiler

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville uten tvil valgt NTNU. Så vidt jeg vet har ikke BI Trondheim et spesielt mye bedre rykte enn NTNU. Dessuten har jo også NTNU master i økonomi og administrasjon, så den trenger du jo ikke å ta på BI. 

Uansett, jeg holder på med samme utdanning og økonomen i meg kan ikke fatte hvorfor man skal gidde å betale skolepenger, når man kan få en like god utdannelse gratis. NTNU generelt som universitet har da veldig godt rykte på seg hvertfall. 

Forøvrig holder jeg som sagt på med samme utdanning (starter på masteren ved NTNU nå til høsten). Jeg syns ikke matten har vært spesielt vanskelig. Man begynner med det enkle, og det er klart ting blir verre etter hvert, men så lenge du følger godt med og jobber jevnt og trutt med faget så burde det gå bra. 

Anonymkode: a8f1b...4dd

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kommer inn på NTNU ville jeg gått for det :) 

Anonymkode: 7b95c...aa1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...