AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 Ringte nettopp sykehuset for å høre hvordan vi lå ann, og vi er på plass nr 3! Nå nærmer det seg her.. Kanskje de faktisk ringer oss før tiden! :D fler som har stått på ringeliste i porsgrunn? Anonymkode: 5388c...28b
WinterDawn Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 Hmm, jeg er litt ny på dette. Hva betyr ringeliste? Er det venteliste for å få satt i gang prøverørsforsøk / utredning?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 Vet ikke om de andre klinikkene har denne ringelisten, men i porgrunn så har de det. Der kan man be om plass på deres ringeliste hvis man kan komme på kort varsel, hvis foreksempel noen avbestiller det er til førstegangs samtale hvordan ligger du ann i prosessen? Anonymkode: 5388c...28b
Mayah Skrevet 5. januar 2016 #4 Skrevet 5. januar 2016 Vi fikk brev i begynnelsen av oktober om at de ville prøve å få oss inn til førstegangssamtale innen mars. Satte oss på ringelista, og fikk første konsultasjon 1.desember. Så det kan gå mye fortere enn forventet. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #5 Skrevet 5. januar 2016 2 timer siden, Mayah skrev: Vi fikk brev i begynnelsen av oktober om at de ville prøve å få oss inn til førstegangssamtale innen mars. Satte oss på ringelista, og fikk første konsultasjon 1.desember. Så det kan gå mye fortere enn forventet. Lykke til! Åå så bra håpe håpe. Hvordan gikk det? Var det velykket? Anonymkode: 5388c...28b
Mayah Skrevet 5. januar 2016 #6 Skrevet 5. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Åå så bra håpe håpe. Hvordan gikk det? Var det velykket? Anonymkode: 5388c...28b Vi er bare litt over midtveis i første syklus etter behandlingsstart, men er ganske sikker på at det ikke har skjedd noe denne gangen :-) Vi skal prøve tre inseminasjoner og Femar (har PCOS) før vi eventuelt må finne på noe annet, og siden EL typisk nok skjedde i jula når de var stengt så ble det hjemmekos denne gangen. Fordi jeg da ikke fikk UL eller annen undersøkelse rundt EL -datoen er det også usikkert om jeg i det hele tatt hadde det (negative LH-tester), men skal gå opp på dose neste syklus. Så er vel egentlig optimistisk enda, da mye taler for at vi har greie sjanser, samtidig som jeg ikke blir kvitt den gnagende tanken om at vi kanskje ikke er av de heldige... Det var kanskje et litt lengre svar enn det du egentlig spurte om, hehe :-P Men uansett er de veldig hyggelige de som jobber i Porsgrunn, inntrykket mitt er at de er lune og imøtekommende mennesker som tar deg på alvor og får hele prosessen til å bli litt mindre skremmende og uviss.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #7 Skrevet 5. januar 2016 3 minutter siden, Mayah skrev: Vi er bare litt over midtveis i første syklus etter behandlingsstart, men er ganske sikker på at det ikke har skjedd noe denne gangen :-) Vi skal prøve tre inseminasjoner og Femar (har PCOS) før vi eventuelt må finne på noe annet, og siden EL typisk nok skjedde i jula når de var stengt så ble det hjemmekos denne gangen. Fordi jeg da ikke fikk UL eller annen undersøkelse rundt EL -datoen er det også usikkert om jeg i det hele tatt hadde det (negative LH-tester), men skal gå opp på dose neste syklus. Så er vel egentlig optimistisk enda, da mye taler for at vi har greie sjanser, samtidig som jeg ikke blir kvitt den gnagende tanken om at vi kanskje ikke er av de heldige... Det var kanskje et litt lengre svar enn det du egentlig spurte om, hehe :-P Men uansett er de veldig hyggelige de som jobber i Porsgrunn, inntrykket mitt er at de er lune og imøtekommende mennesker som tar deg på alvor og får hele prosessen til å bli litt mindre skremmende og uviss. Ja man må bare prøve å være så positiv som mulig. Tankene lever i sin egen boble så er ikke så lett å være positiv heletiden men får krysse fingrene for oss begge at 2016 blir året med tjukkebolla mage godt å høre at de er hyggelige der, det gjør at man kanskje klarer å slappe av litt mer masse lykke til, håper det skjer noe snart Anonymkode: 5388c...28b
Mayah Skrevet 6. januar 2016 #8 Skrevet 6. januar 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja man må bare prøve å være så positiv som mulig. Tankene lever i sin egen boble så er ikke så lett å være positiv heletiden men får krysse fingrene for oss begge at 2016 blir året med tjukkebolla mage godt å høre at de er hyggelige der, det gjør at man kanskje klarer å slappe av litt mer masse lykke til, håper det skjer noe snart Anonymkode: 5388c...28b Vi satser på at 2016 blir tjukkebollaåret for oss begge :-) Lykke til dere også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå