Gjest incognita Skrevet 7. januar 2016 #41 Del Skrevet 7. januar 2016 Kanskje hun sparer til egenkapital? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. januar 2016 #42 Del Skrevet 7. januar 2016 Den 6.1.2016 at 8.37, AnonymBruker skrev: TS: Virker ikke som det er så mange som har lest innlegget jeg har skrevet etter hovedinnlegget... Som jeg skrev i innlegget mitt så vet jeg at hun bor på jenterommet. Foreldrene hennes er helt friske- de trenger ikke hjelp til noen ting. De gjør alt for henne: husarbeid, klesvask, matlaging osv. Så det er de som hjelper henne. Jeg skjønner at det sikkert ikke er noe jeg burde bry meg med. Men jeg gjør det likevel (jeg er ikke bare en tilfeldig kollega som sagt). Hun ser ut til å ha det bra, men jeg kan ikke selv forstå hvordan man kan ha det bra med å bo hjemme så lenge. Har jo forstått ut i fra svarene deres at det er min holdning som er feil i forhold til det. At det er normalt å bo hjemme i den alderen. Selv om det ikke er noen grunn til det (mange som har skrevet ulike grunner, men vet det ikke er tilfelle). Bortsett fra om det kan være noe psykisk. Men da vet ikke engang hennes nærmeste familie om dette. Foreldrene hennes har forsøkt å få henne til å flytte gjentatte ganger uten hell. Tenker litt, hva med når de blir såpass gamle at de faktisk blir borte. Og hun må klare seg selv. Det må være forferdelig vanskelig da? Men dere sier jeg ikke skal bry meg så lenge det ser ut som hun har det bra. Det ser sånn ut på utsiden. Jeg har tenkt det er en fasade. Men som sagt, dere har fått meg til å forstå at noen faktisk kan velge dette uten at det nødvendigvis er noe galt. Det gjorde hun ikke. Bodd hjemme hele livet. Ingen barn, foreldrene er friske. Veldig flott at det finnes mennesker som deg! Som sagt er ikke dette den situasjonen hun her er i. Hun har friske foreldre, de har ingen økonomiske problemer. Anonymkode: 3e536...380 Man skal være veldig forsiktig med å tro at man vet alt om andre mennesker, selv sine nærmeste. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #43 Del Skrevet 7. januar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, da var det en reell grunn grunn til det. Om det ikke er det, så er det patetisk! Anonymkode: 30e87...2e6 Men kanskje vite hele sannheten før man deler ut lappen patetisk? Så lenge du ikke kjenner en sak 100%, så skal du være litt forsiktig med den nedlatende holdningen din. Fordi det kan være en person som jobber hardt for å få stablet livet sitt på beina igjen, uten å ville fortelle det til alle og en hver. Så mens du sitter på din høye hest og skryter av hva du klarte, så kan det hende at denne personen har vært gjennom et helvete og tilbake igjen. Og har vært igjennom ting vi andre håper at vi aldri kommer til å oppleve en brøkdel av. Det er ikke alt folk ønsker å fortelle folk, fordi slike som enkelte er så lette for å dømme. Og det er ikke alltid like lett å fortelle enkelte ting i et samfunn som ler og håner ganske mye. Psykisk sykdom er både tabubelagt og usynlig. Og ikke alle har behov for å poste hver minste detalj om livet sitt på Facebook. Så slutt å døm og sammenlikn alle med deg selv. Det gjelder mange, særlig her inne. Vi vet ikke hva de har vært igjennom, eller hva de er igjennom nå bestandig. Og mange trenger en hjelpende hånd i periode av livet sitt. De er heldige som har foreldre som stiller opp. Det er det mange som ikke har, og som heller hadde latt ungene sine bo på gata enn å la de få flytte hjem igjen. Anonymkode: f937d...560 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #44 Del Skrevet 7. januar 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kanskje vite hele sannheten før man deler ut lappen patetisk? Så lenge du ikke kjenner en sak 100%, så skal du være litt forsiktig med den nedlatende holdningen din. Fordi det kan være en person som jobber hardt for å få stablet livet sitt på beina igjen, uten å ville fortelle det til alle og en hver. Så mens du sitter på din høye hest og skryter av hva du klarte, så kan det hende at denne personen har vært gjennom et helvete og tilbake igjen. Og har vært igjennom ting vi andre håper at vi aldri kommer til å oppleve en brøkdel av. Det er ikke alt folk ønsker å fortelle folk, fordi slike som enkelte er så lette for å dømme. Og det er ikke alltid like lett å fortelle enkelte ting i et samfunn som ler og håner ganske mye. Psykisk sykdom er både tabubelagt og usynlig. Og ikke alle har behov for å poste hver minste detalj om livet sitt på Facebook. Så slutt å døm og sammenlikn alle med deg selv. Det gjelder mange, særlig her inne. Vi vet ikke hva de har vært igjennom, eller hva de er igjennom nå bestandig. Og mange trenger en hjelpende hånd i periode av livet sitt. De er heldige som har foreldre som stiller opp. Det er det mange som ikke har, og som heller hadde latt ungene sine bo på gata enn å la de få flytte hjem igjen. Anonymkode: f937d...560 Hun skriver jo at om det ikke er noen reel grunn til å bo hjemme så er det patetisk. Du argumenterer jo for akkurat det hun sier? Anonymkode: 3e536...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #45 Del Skrevet 7. januar 2016 Har du egentlig noe med å bry deg? Anonymkode: 01371...ce9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #46 Del Skrevet 7. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun skriver jo at om det ikke er noen reel grunn til å bo hjemme så er det patetisk. Du argumenterer jo for akkurat det hun sier? Anonymkode: 3e536...380 Første innlegget hennes forteller hun om hvor flink hun var og patetisk andre er. Uten å kjenne hele historien. Ergo hoppe først på patetisk konklusjonen. Og folk burde vært flinkere til å tenke at det er sider ved en sak en kollega ikke vet (hvor mange er 100% åpen om alt på jobben sin egentlig?). Anonymkode: f937d...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #47 Del Skrevet 7. januar 2016 Kusinen min på over 40 bor hjemme. Onkel er død, men tante bor der. Nå er huset skrevet over på min kusine, og tante slipper å bo alene. Min søster bor hjemme. I kjelleren med sin gutt. Ikke alle som misstrives med sine foreldre. Anonymkode: aab9e...311 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #48 Del Skrevet 7. januar 2016 Jeg har også en kollega som er slik. Høres rart ut når hun forteller at hun fikk sitte på med faren sin til jobb. Jeg tenker at noe av grunnen til dette kan være bankers krav om høy EK før man får kjøpt seg noen leilighet/hus nå til dags. Den jeg snakket om har heller ikke noe yrkesrettet utdannelse til yrket vårt, sannsynligvis ikke høyere utdannelse i det hele tatt, noe som dermed betyr at jeg blant annet får høyere lønn enn henne på jobben. Likevel har jeg da vett nok til å ikke spørre om slikt. Anonymkode: ebe02...d09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. januar 2016 #49 Del Skrevet 7. januar 2016 Jeg kjenner til et sånt tilfelle og der var damen veldig syk psykisk pga mobbing på arbeidsplassen og faren hennes var den eneste som klarte å nå inn til henne, ergo hun flyttet hjem igjen i en alder av 28 og ble hjemme til hun var klar for å gå tilbake til 100% jobb, noe som tok 6 år. Så man skal være veldig forsiktig med å tro og anta noe når man hører om slike tilfeller hvor voksne barn bor hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #50 Del Skrevet 7. januar 2016 Rart å måtte ha godkjent grunn til bo som man gjør. Man må vel ikke feile noe som helst eller hva annet galt det måtte være. Ingen som har noe med det. Det er jo klart at man stusser litt over det første gang man får vite at vedkommende bor hjemme. Men ærlig talt det er da vel ikke så viktig for hvordan personen er? Og går det ut over andre?? Respekter folks privatliv vær så snill! Anonymkode: e79ef...89c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjøttkaker Skrevet 7. januar 2016 #51 Del Skrevet 7. januar 2016 Den 5.1.2016 at 21.29, Blomsterert skrev: Du.Se på livet ditt og finn ut hva du savner,hva du sliter med,eller hva det er som er problemet ditt.For dette handler om deg.Når du er så engasjert,har så mange tanker,og i tillegg skriver innlegg om henne her,så er det noe ved deg selv som ikke "stemmer"helt. Joda,en kan undres på hvorfor,men ikke sånn til de grader du gjør altså.Som oftest har vi nok med vårt. Unnskyld at jeg sier det,men jeg finner mennesker som deg litt ubehagelige. Hva skjer med å alltid bare skulle bry seg om seg selv? Alle som har svart her virker bitre og meget selvsentrerte. Jeg opplever at TS bryr seg om sine medmennesker og har empati. Huff så forferdelig av henne (ironi). Du kan jo spørre henne TS? Hvordan hun trives hjemme og ellers vise interesse for livet hennes uten at det blir et intervju eller "anklagende". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #52 Del Skrevet 8. januar 2016 22 timer siden, Lillakitty skrev: Altfor stort nysgjerrig nesegrev betød det. Pinocchio er referanse til mennesker som lyver, ikke de som blander seg bort i saker de ikke har noe med å gjøre. Anonymkode: 55418...cd9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 8. januar 2016 #53 Del Skrevet 8. januar 2016 9 minutter siden, kjøttkaker skrev: Hva skjer med å alltid bare skulle bry seg om seg selv? Alle som har svart her virker bitre og meget selvsentrerte. Jeg opplever at TS bryr seg om sine medmennesker og har empati. Huff så forferdelig av henne (ironi). Du kan jo spørre henne TS? Hvordan hun trives hjemme og ellers vise interesse for livet hennes uten at det blir et intervju eller "anklagende". Noen bryr seg med,og ikke så mye om.Og noen bryr seg altfor mye.Når noen vil "redde"andre fordi de selv synser og tror og mener,så blir det feil.Når noen ber om hjelp,og når ting blir tydelig illevarslende er det selvsagt greit å bry seg.Overdrivelser og spekulasjoner er ikke av det gode.Og folk som er misfornøyd eller mangler ting selv projikterer ofte over på andre. Ser dog at "nok med vårt"er til å misforståes.Jeg sa det i lys av det jeg forklarte ovenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #54 Del Skrevet 8. januar 2016 Vel, uansett...Jeg har sverget på å gi moren min en mest mulig lykkelig alderdom. Om dere med for stort nysgjerrig nesegrev vil plage meg med spørsmål (i det virkelige livet, ikke her), greit. Jeg har min historie, min skjebne og mine grunner. Trenger jeg hjelp? Nei. Helst ser jeg at dere passer deres egne saker. Om noen av dere bare klarer å møte foreldrenes deres til jul. Javel, skulle det være mitt problem? I gamle dager bodde de eldre i egne kårstuer på gårdene. Dagens samfunn, er naturstridig. Anonymkode: cbe6d...831 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #55 Del Skrevet 8. januar 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pinocchio er referanse til mennesker som lyver, ikke de som blander seg bort i saker de ikke har noe med å gjøre. Anonymkode: 55418...cd9 Haha. Det er vel strengt tatt barnelærdom du. Lang stor nese har han og det har et par usedvanlig nousy, uempatisk her på tråden også. De burde fokusere på eget liv , som tydeligvis har mye drama I seg ettersom andre som ikke har bedt om hjelp er fokus istedet. Ts har ingen gode intensjoner, bare patetisk innblanding. Anonymkode: 8a2ae...b7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #56 Del Skrevet 29. januar 2016 Jeg personlig ser på det å flytte tilbake til foreldrene etter fylte 25, som et slags nederlag 😳 Jeg var så stolt over å flytte ut og klare meg selv da jeg ble 18. Jeg forstår at mange trenger å bo hjemme i noen år for å spare til egenkapital osv., men å flytte hjem i slutten av 20-årene skjønner jeg ikke... (Har forståelse for sykdom/samlivsbrudd o.l. selvfølgelig). Jeg vet at jeg har fordommer mot dette, og prøver å holde kjeft til mine få venner som har flyttet hjem. Det kan være noe psykisk som de ikke tør å fortelle om. Hun ene er veldig lite selvstendig, så jeg ser den. Anonymkode: e1653...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #57 Del Skrevet 29. januar 2016 Den 7.1.2016 at 0.52, kjøttkaker skrev: Hva skjer med å alltid bare skulle bry seg om seg selv? Alle som har svart her virker bitre og meget selvsentrerte. Jeg opplever at TS bryr seg om sine medmennesker og har empati. Huff så forferdelig av henne (ironi). Du kan jo spørre henne TS? Hvordan hun trives hjemme og ellers vise interesse for livet hennes uten at det blir et intervju eller "anklagende". Det er forskjell på å bry seg om noen og snoke i noens privatliv. Når du bryr deg om noen har du ikke et behov for at de skal kartlegge hele livet sitt for at du skal hjelpe dem. Når du snoker så vil du bare vite mye om en person uten å hjelpe dem eller behandle dem annerledes i det hele tatt. Du vil bare tilfredsstille egen lyst etter infor om andres private liv slik at du kan se ned på dem, dømme dem eller sladre om dem. For hva tror du TS vil gjøre om hun finner ut at noe er galt? Dersom foreldrene til denne dama er psykisk syke, tror du at TS kommer til å trappe opp på døren hjemme hos dem for å hjelpe med intimvasken? Nei, det er ganske tydelig at TS ikke har noen barmhjertige hensikter Anonymkode: 57f98...6f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 29. januar 2016 #58 Del Skrevet 29. januar 2016 Det du kan gjøre er å være en venn. Jeg tror det er bedre at hun eventuelt kommer til deg og åpner seg enn at du stiller for mange spørsmål. Skjønner at du skrev innlegget ut av et godt hjerte, så hold på den Synes også det er bra at du ikke utleverer så mye info om henne at hun eventuelt kunne ha blitt kjent igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå