AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #1 Del Skrevet 5. januar 2016 Jeg er blant de som ikke syns julebord eller andre typer fester med jobben er noe særlig gøy. Føler meg utilpass. Har det fint på jobben med de og har god tone med alle. Men liker likevel ikke alle de ekstra anledningene som ofte er. Det er vel flere der ute som ikke er så glad i det? Hva pleier dere å si som grunn for at dere ikke dukker opp? Syns det er litt slemt av meg og tenker de syns jeg er merkelig om jeg ikke vil være med på fester osv. Det skal jo være gøy. Og det er det jo, for de fleste.. Anonymkode: ea239...aa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #2 Del Skrevet 5. januar 2016 Du trenger ikke en grunn. "Neitakk" er et helg gyldig svar. Om noen spør om en grunn, er det helt legitimt å si at du ikke har lyst, at du ikke er så glad i fester. Det er helt normalt, og mange som føler det slik. Anonymkode: 47587...9c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 5. januar 2016 #3 Del Skrevet 5. januar 2016 " Jeg vil ikke være med. " kan du jo si. 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #4 Del Skrevet 5. januar 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke en grunn. "Neitakk" er et helg gyldig svar. Om noen spør om en grunn, er det helt legitimt å si at du ikke har lyst, at du ikke er så glad i fester. Det er helt normalt, og mange som føler det slik. Anonymkode: 47587...9c3 Du har helt rett i at det er mange som føler det slik, men det er nok ikke særlig sosialt akseptabelt å si dette høyt (med mindre man har svært forståelsesfulle kollegaer). Personlig ville jeg ha sagt at det ikke passet/at du har andre planer. At disse planene dreier seg eksempelvis om å sitte på sofaen foran TV'en har jo ikke de noe med. Anonymkode: 6cc0c...10b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aintnofun Skrevet 5. januar 2016 #5 Del Skrevet 5. januar 2016 Si at du er opptatt. Trenger ikke å gi dem noen grunn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #6 Del Skrevet 5. januar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har helt rett i at det er mange som føler det slik, men det er nok ikke særlig sosialt akseptabelt å si dette høyt (med mindre man har svært forståelsesfulle kollegaer). Personlig ville jeg ha sagt at det ikke passet/at du har andre planer. At disse planene dreier seg eksempelvis om å sitte på sofaen foran TV'en har jo ikke de noe med. Anonymkode: 6cc0c...10b TS: Det er akkurat sånn jeg føler det også! Det er ikke akseptert å si at man ikke vil.. Jeg har jobbet der i noen år. Begynner å bli vanskelig å finne på unnskyldninger for å ikke være med. Føler jeg egentlig må oppgi en grunn (de andre som ikke kommer, gjør det...). Føler også de maser litt ekstra på meg siden jeg ikke er med så ofte (har vært med ett par ganger). Det er jo godt ment selvfølgelig, men da blir det enda mer press på at jeg "må" være med... Anonymkode: ea239...aa5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 5. januar 2016 #7 Del Skrevet 5. januar 2016 Jeg er heller ikke med på noe med jobben, de få gangene det skjer. Jeg sier bare at jeg ikke vil og det blir akseptert. Bare si det som det er du 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 5. januar 2016 #8 Del Skrevet 5. januar 2016 Hva med et av følgende svar: Du sier du er opptatt, og når de spør deg hva du skal sier du "jeg skal da alltids finne på noe". Skulle ønske jeg kunne, men jeg har ikke lyst. Nei jeg slapp! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #9 Del Skrevet 5. januar 2016 7 minutter siden, Nevian skrev: Hva med et av følgende svar: Du sier du er opptatt, og når de spør deg hva du skal sier du "jeg skal da alltids finne på noe". Skulle ønske jeg kunne, men jeg har ikke lyst. Nei jeg slapp! Anonymkode: ea239...aa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anoia Skrevet 5. januar 2016 #10 Del Skrevet 5. januar 2016 Fortell dem at du lider av J.O.M.O. og må bli hjemme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #11 Del Skrevet 5. januar 2016 Jeg har alltid noen unnskyldninger klare i tilfelle noe dukker opp. Femtiårsfest for fettern min, hyttetur på Hovden med gamle klassekamerater, konsert i Oslo osv. Jeg har aldri opplevd å kunne si "jeg er opptatt den kvelden" uten å få spørsmålet "hva er det du skal da?" i retur. Anonymkode: d9363...8bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #12 Del Skrevet 5. januar 2016 Vi hadde noen på jobben som aldri ble med på slikt. Hun/han ble jo alltid spurt, men de sa alltid nei. Vi tenkte aldri så mye over hvorfor de ikke kom, men slo oss til ro med at "de pleier ikke å være med". De spør nok bare for å være inkluderende, selvom de vet du sier nei. Anonymkode: 910a0...bb3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 5. januar 2016 #13 Del Skrevet 5. januar 2016 Har det på samme måte. Pleier å si at jeg ikke kan eller orker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #14 Del Skrevet 6. januar 2016 Jeg kjenner meg igjen, men har funnet ut at siden jeg liker jobben min og har tenkt å bli værende noen år, så kan jeg ikke stå over hver gang det arrangeres noe sosialt. Jeg ser på det litt som at man delvis har samme møteplikt som på jobben, og at det handler om sosial smøring og fellesskapsfølelse. Man går ikke nødvendigvis for å "ha det gøy". Det er de som "har det gøyest", drikker for mye og er for løsslupne er de som utmerker seg negativt her. Så ja, jeg går på julebord og de fleste middager, men stikker alltid etter maten når de andre drar til byen for å gjøre ting de angrer på på mandag. Anonymkode: 3be3e...ea9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. januar 2016 #15 Del Skrevet 6. januar 2016 At jeg ikke orker, vil være hjemme å slappe av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #16 Del Skrevet 6. januar 2016 Hvorfor kan man ikke bare si at man ikke har lyst? Det enkle er ofte det beste... Anonymkode: 9bbab...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #17 Del Skrevet 10. januar 2016 Takke for invitasjonen, men si at du står over da fester o.l ikke er noe for deg? De fleste vil respektere dette så lenge det blir formidlet på en hyggelig måte. Anonymkode: 5aeca...a96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 10. januar 2016 #18 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg har sluttet å lyve om at jeg har andre planer i alle fall, ærlighet varer lengst:-) Før diktet jeg opp årsaker til at det ikke passet. Nå sier jeg bare "takk for invitasjonen men jeg er ikke så glad i å feste :)" eller "jeg skal slappe av med familien, men dere får kose dere :-)" eller min favoritt: "jeg har tenkt å sitte hjemme og se film i pysjamas med katten min, dessverre ;-)" Mange der ute eeeeelsker å møte kolleger etter arbeidstid, og tar initiativ til både lønningspils, fester, blåturer og annen pest. Det ER lov å ønske å skille jobb og privatliv :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #19 Del Skrevet 10. januar 2016 Uansett hvilken grunn man finner, så tenker ofte folk; h*n gidder ikke. Anonymkode: 2d017...e07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 10. januar 2016 #20 Del Skrevet 10. januar 2016 Den 1/5/2016 at 15.27, Jerry Lee skrev: " Jeg vil ikke være med. " kan du jo si. 😉 Da får man hurtig rykte på seg som verdens særeste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå