AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 Begynte å trene styrke for to måneder siden, har hittil trent annenhver dag men kjenner jeg har lyst til å trene i dag også.. Trener tungt (for meg) men ikke sånn at jeg er død resten av dagen, er ikke støl i dag utenom bittelitt i biceps (som jeg ikke har tenkt å trene spesielt tungt i dag). Har lest at det går fint å trene flere dager på rad sålenge man ikke er veldig sliten, men er litt usikker siden jeg ikke har trent så lenge..? Anonymkode: a1a88...88a
Jegda Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 Musklene trenger tid på å bygge seg opp, ellers får du lite effekt av treningen. Om du ønsker å trene hver dag må du lage et program som rullerer hvilke muskler som trenes slik at de får restituert seg og bygget seg opp mellom slagene.
Hu i byen Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 Hvis du har lyst å trene oftere så bør du dele opp kroppen litt mer, slik at du trener forskjellige muskler dagen etter. Fokuser f.eks ekstra på bein den ene dagen, så tar du overkropp den neste, så kan f.eks resten av ukens økter være vanlig fullkropp hvis du vil det.. Restitusjon er veldig viktig!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #4 Skrevet 5. januar 2016 Musklene brytes ned når du trener styrke. De bygger seg opp når du hviler. Om du ikke gir musklene tid til å bygge seg opp, men kun bryter dem ned og ned, vil du ikke få spesielt gode resultater... Den generelle regelen er 48 timers hvile for en muskel. Om du vil trene flere dager på rad, bør du dele opp kroppen. Klassisk oppdeling er for eksempel overkropp/underkropp, altså at du trener beina en dag, og overkroppen en annen. Anonymkode: adb07...030
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå