AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 Hei Jeg har slitt ut mine gamle treningssko (som uansett var elendige sko) og er på jakt etter et solid par til å trene i sal. Men etter flere måneders jakt står jeg fortsatt uten sko. Er det noen av dere som driver saltrening som har noen gode typer/merker å anbefale? Jeg skal primært bruke dem til type timer med vekter, dans eller yoga, så dette er snakk om sko med lette, stabile såler som sitter godt på foten, ikke typen sko med god demping og mye støtte. Tilføyer (fordi det har vært et av hovedproblemene) at jeg bruker str 36-37 og har bred fot. Nike er alt utelukket - de har altfor smale sko til å få plass til foten i, men det må jo finnes noe der ute? Hjelp? Anonymkode: df409...da0
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 Vibram fivefingers. Lettere og mer behagelige sko får du ikke! Anonymkode: 83b13...55f
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #4 Skrevet 5. januar 2016 2 timer siden, WubWub skrev: Gå i en sportsbutikk å spør. Det kunne jeg jo gjort. Men sportsbutikkene nær meg har for årevis siden sluttet å bruke penger på å ansette folk med peiling. Når jeg spør vedkommende ansvarlig for treningssko er det klart at h*n knapt aner forskjell på en fotballsko og en fotball, langt mindre på en løpesko og en salsko. Jeg får alltid anbefalt en sko med høy såle. Som selv jeg vet at det øker risikoen for skader når en løfter. Mulig en i større byer ansetter kompetente folk. Men ikke heromkring. Anonymkode: df409...da0
JHF Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 Jeg ville invistert i 2 typer sko, ett som passer til vekttrening og et annet par til mer dansetrening eventuelt løping. Min erfaring er at det er vanskelig å finne ett par som passer til begge deler. Jeg har også bred fot med høy vrist og bruker reebok zpump fusion eller Nike Free TR4 til step og danse-timer og reebok crossfit lifter plus til all vekt-trening. I yogatimene trener vi barfot eller med bare sokker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå