AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 For ikke så lenge siden byttet jeg treningssenter og her ser jeg at de har de ja/nei maskinene, som veldig mange mener bare tull og tøys. De er ganske godt brukte, så det finns nok like mange tilhengere som motstandere. Nå har det seg sånn at jeg en gammel skade i et kne, overbelastet det andre og en overbelastet hofte etter en feilstilling i foten. Så knebøy, utfall etc er øvelser som jeg egentlig skal holde meg unna til jeg sterk nok i lår/rumpe (ref. lege/fysio). Hip thrust og glutebridge og benpress er øvelser jeg tar ofte. Jeg har tidligere prøvd ja/nei maskinen, og føler de tar godt i lårene, spesielt ved "utoverpress". Er det noen som har blitt sterkere i lårene ved å bruke denne? Jeg har også fått øvelser fra fysio (mye strikk) og er normalvektig så er det sagt. Anonymkode: f07d1...2b6
Viktualia Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 Mange fysioterapeuter som anbefaler den - det er kanskje mer fysioterapi enn ren styrketrening som gir synlige resultater. Eks har jeg blitt anbefalt å bruke den for å forebygge ankel- og kneproblemer knyttet til en annen skade.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 Et øyeblikk siden, Viktualia skrev: Mange fysioterapeuter som anbefaler den - det er kanskje mer fysioterapi enn ren styrketrening som gir synlige resultater. Eks har jeg blitt anbefalt å bruke den for å forebygge ankel- og kneproblemer knyttet til en annen skade. Ankelskade har jeg også- damaged goods Da skal jeg prøve meg litt på den igjen, så får folk bare tenke det de vil tenke. Anonymkode: f07d1...2b6
Viktualia Skrevet 5. januar 2016 #4 Skrevet 5. januar 2016 Du får nok bedre trening av knebøy og utfall for eksempel. Når de øvelsene er vanskelige å gjennomføre (eller gjennomføre riktig) pga skade, eller som variasjon, syns jeg ja/nei-maskinen absolutt har sin plass.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #5 Skrevet 5. januar 2016 Ja/nei maskin er bedre enn ingenting, og bedre enn øvelser som skader deg. Knebøy og markløft er helt klart bedre beinøvelser - for dem som har helse til å gjøre dem. Om du har skader som gjør at disse øvelsene vil gjøre vondt verre, så er det så klart bedre for deg å bruke ja/nei maskinen. Anonymkode: 52ca9...952
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå