Gå til innhold

Hva kan jeg ha med i håndbagasjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ut å reise men tenkte å bare ha håndbaggasje! 
Så lurer på hva som går under flytende! Må mascara, foundation, tannkrem ligge i pose? 
Hva av hverdagslige ting på ligge i pose? 
Skal bare vere vekke i 2 netter. Flyr innenlands om det har noe å si

Anonymkode: 7134d...7ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt flytende over 100 ml, må sjekkes inn. Alt under kan du ha i håndbagasjen, men ALT flytende må få plass i 1 liters pose.

Dette gjelder om du reiser utenlands eller innlands.

Anonymkode: ba64a...033

AnonymBruker
Skrevet

På Gardermoen er min erfaring at så lenge jeg har få flytende ting i toalettmappa, må jeg ikke ta de ut engang, bare kjører toalettmappa for seg selv. Men de må uansett kunne passe inn i en literspose. Etter min erfaring "teller" faktisk ikke mascara som flytende.

Foundation, parfyme, liten tannkrem, deo, såpe. Hadde jeg tatt med meg, evnt. små flasker med shampoo og balsam hvis du trenger det.

Du legger de flytende tingene og evnt pc og ipad i en egen kasse gjennom sikkerhetskontrollen. 

Anonymkode: 32284...994

Gjest Dollyådi
Skrevet

Men husk at det er originalt innhold som må være Max 100ml. Jeg har gått på en smell med det engang og tatt med meg parfyme som hadde bare litt igjen i, men som i utgangspunktet hadde vært 150ml. Da måtte den kastes. Security bryr seg ikke om faktisk innhold, men hva som var opprinnelig i produktet. 

AnonymBruker
Skrevet

Selve beholderen skal ikke romme mer enn 100ml. Så det hjelper ikke om det er bare halvparten igjen i en 200ml flaske. Og du kan ha med max 10 stk beholderne med 100ml flytende.

Du kan bli stopped med alt som er flytende. Til og med leppepomade og leverpostei regnes som flytende. Og det er sikkert mulig at de av og til ser gjennom fingrene med enkelte ting, men det betyr ikke at de alltid gjør det.

Jeg ville kjøpt ting som tannkrem, sjampo, såpe og deodoranter i taxfree eller på destinasjonen. Alle slike rimelige forbruks- og hygieneartikler. Som regel har de reise-sett i taxfree med små pakninger av slike ting som holder til noen dager (kanskje opp til en uke).

Vær også oppmerksom på spisse gjenstander. De kan være max 6 cm lange.

Anonymkode: 8ba66...7ba

AnonymBruker
Skrevet

En annen ting man bør være obs på er å presse ut luft av tuber. Jeg hadde en tannkremtube som bunnen sprakk på og innholdet fløt utover pga. det lave trykket i flyet. Heldigvis lå den i posen.

Anonymkode: 45b78...52d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...