Gå til innhold

Ikke enkelt å finne billigst&best flybillett nå til dags :-(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er 3 år siden jeg flydde sist, og den gang (og tidligere) var det såre enkelt å finne flybilletter. De "vanlige" flyselskapene (KLM, Lufthansa, AirFrance, SAS m.fl) hadde priser som inkluderte normal bagasje, bestillingsgebyrer og sånt. Og så visste man at på de typiske lavprisselskapene (RyanAir, Norwegian, EasyJet m.fl.) måtte legge til ekstra kostnader. 

Jeg skal reise i Europa, og trodde det var som før. Men det viser seg at økonomibillettene som kommer opp i diverse billettsøk-sider ikke lenger inkluderer bagasje. Og prisene er ganske forskjellig fra selskap til selskap. 

Veldig kronglete og tidkrevende å måtte gå inn på omtrent alle søkeresultatene og legge til bagasjen. Og da blir gjerne den billigste ikke billigst lenger. Og de som i utgangspunktet var dyrere, ender opp som billigere. Jeg har brukt utrolig mye tid de siste dagene, og har vært nær å kaste  PCen pokker i vold av irritasjon over å måtte bla seg frem og tilbake i det uendelige, og så søke på nytt ørten ganger med å legge inn igjen datoer, flyplasser - og igjen og igjen og igjen. 

Er det ikke vanlig lenger å ha med seg bagasje når man skal på lengre reiser? Gikk det av moten en gang mellom 2013 og 2016? 

Jeg er supertakknemlig dersom noen vet om billettsøk-sider der man kan legge inn litt info FØR prisene kommer opp. Blant annet at man har med seg vanlig bagasje. Fordi prisene som kommer opp nå, er ikke reelle. Grrrrr.

Anonymkode: f0137...fa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...