Gå til innhold

Er det ofte å flytte 7 ganger på 12 år ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes dere at det er ofte å flytte 7 ganger i løpe av 12 år ?- 

Eller er dette vanlig ?

Anonymkode: 792e8...57c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har flyttet 7 ganger på 6 år, såå... Jeg vil ikke si det er ofte. 

Tillegg: Men jeg har vært student og flyttet både utenlands og byttet leilighet i samme by, så det blir kanskje ikke det samme. Håper å kunne slå meg til ro et sted snart. 

Endret av Florence
AnonymBruker
Skrevet

7 ganger på 12 år er i gjennomsnitt <2 år på hvert sted, og det er ikke vanlig.

Jeg har selv flyttet 17 ganger på 25 år.  Det lengste jeg bodde på ett sted i løpet av disse årene var 4 år.  Det var en rotløs tilværelse, og ikke noe å trakte etter.

Anonymkode: daece...c16

Skrevet

Ja jeg synes dette er alt for mye. Man blir knapt kjent med nye Før man flytter. Synes man helst bør bo på samme plass gjerne 5 år og mer Før man flytter. Har man barn bør man være mest mulig stabil også. 

Skrevet

Jeg synes det er mye, men jeg er veldig hjemmekjær av meg og er ikke så glad i forandringer.

For andre mennesker som liker forandringer, kan det godt hende det er helt greit.

Skrevet

Ja, det er mye. Men, da ser jeg på ordet "mye" som nøytralt. Noen liker å flytte mye, andre liker best å holde seg på få steder.

Jeg har flyttet mye. De første 13 årene etter at jeg ble voksen og flyttet for meg selv så flyttet jeg hvert år i gjennomsnitt. Bodde vel på ett av stedene i nesten 2 år, men det var også rekord den gangen.

Det er som tussi sier, det er ofte sånn at man da ikke blir kjent med naboer eller nye stedet før man igjen starter prossessen med å pakke og flytte ut og inn igjen... og igjen... Blir litt sånn at man aldri føler at man bor noen steder på en måte.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer vel an på hvor i livet du er, og hvor langt (og hvorfor) du flytter. Jeg flyttet 7 ganger de 11 første årene etter at jeg flyttet hjemmefra, noe inad i kommunen av praktiske årsaker, noe på kryss og tvers av landet etter jobb. Å flytte hyppig når man er student og i etableringsfasen er ikke så uvanlig. Flytter man like ofte og til stadig nye steder med barn synes jeg det er i overkant mye.

AnonymBruker
Skrevet

Tja, både og. Kjenner folk som har bodd på samme plass fra de var født til de flyttet hjemmefra, men jeg flyttet nesten en gang i året fra jeg var 6 til jeg var 18 fordi vi ikke eide bolig. Så jeg kunne ha kaldkvelt de som sa at "det er jo bare å leie!":P Men det kommer jo også litt an på om en flytter innad samme by, eller bytter by. Bytter man by eller kommune er det jo veldig mye synes jeg.

Anonymkode: a8c4f...b45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er mye, men det gjør jo ingen verdens ting heller, så noe problem er det ikke.

Sånn sett enig med Polly Ester: Det er mye, men det er jo ikke "for mye", bare mer enn folk flest pleier å flytte. Selv bodde jeg i samme huset fra jeg ble født til jeg begynte å studere, og som 24-åring bor jeg fortsatt samme sted (uten at jeg dermed kjenner naboene). Har med andre ord bare flyttet en gang i hele mitt liv, og siden foreldrene mine fortsatt bor i barndomshjemmet mitt er jeg fortsatt jevnlig innom det eneste andre stedet jeg har bodd. TS har flyttet uvanlig mye, jeg har flyttet uvanlig lite. Det er ikke for mye eller for lite, det er bare en helt nøytral opplysning.

Anonymkode: 3dd93...ac7

Skrevet

Jeg synes ikke det er mye så lenge man er enten barnløs eller flytter innenfor samme skolekrets.

Har selv flyttet 6-7 ganger på 8 år (og ingen av gangene innen samme kommune) og føler igrunnen ikke at det var mye, men har nå små barn og for deres skyld ønsker jeg å flytte minst mulig fremover.

Skrevet

Jeg flytta 10 ganger fra jeg var 5 til 18 så sammenlignet med det så er det ikke så mye :P:)

Skrevet

Nja det kommer jo helt ann på hvorfor man flytter. Jeg flyttet selv MYE en periode men det var fordi jeg hadde skikkelig uflaks med plassene jeg fikk leie. En leilighet hadde psyko utleiere som satt å kikket på meg mens jeg sov (!!!), en plass var full av mugg, en plass var så dårlig isolert at stearinlysene på stuebordet sto og blafret dersom det blåste ute, en plass bestemte utleierne seg for å selge få måneder etter at jeg flyttet inn osv osv....

Når jeg flyttet til den landsdelen jeg bor nå måtte jeg flytte RASKT pga jobb. Jeg sleit med å finne leilighet hvor hunden min kunne bli med, men fikk tak i en leilighet jeg kunne ha middlertidig mot at jeg leitet etter noe annet med en gang. Veldig takknemlig for utleierne som lot hunden få komme inn selv om de egentlig ikke ville ha hund der :) Derfor flyttet jeg også raskt til her jeg bor nå. Håper det er lenge til neste gang...

AnonymBruker
Skrevet

Ehh..måtte telle, og har flyttet 14 ganger i løpet av siste 12 år. Hjelp! Trenger jeg å si at jeg har ADHD? :fnise:

Men har vært student, og bodd bla. 3 forskjellige steder i 4 forskjellige byer, og noe av det utenlands. Jeg er litt hekta på flytting eller nye opplevelser, går fort lei på nytt sted. Men nå har jeg samboer så må vel roe ned litt ;) 

Anonymkode: 1efd5...7e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...