Gå til innhold

Strålende smerter i venstre arm

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i halvannen uke nå hatt strålende smerter i venstrearmen. Det er ikke hele tiden, plutselig er den vekk, og så kommer det plutselig tilbake og varer i flere timer. Hvor vondt det gjør varierer også. Det flytter litt på seg, men er mest i innside overarm, nedover underarmen, og til tider ut i fingrene. Armen føles også litt nummen til tider.

Jeg forbinder slikt med hjerteinfarkt, men iom at det har vart så lenge, og jeg ikke har noen andre plager, ser jeg ikke det som så veldig sannsynlig. 

Er det likevel noe jeg burde gå til legen for? 

Anonymkode: c86b7...342

Skrevet

Du bør gå til legen i dag! Som du sier så er dette symptomer på hjerteinfarkt/andre hjerteproblemer. Det kan være symptomer på andre ting også. Men med et så alvorlig symptom råder jeg deg å komme deg til legen så raskt som mulig. 

AnonymBruker
Skrevet

Er dette sånn man går til fastlegen med, eller er det legevaktmateriale? Hos fastlegen er det ofte veldig vanskelig å komme til, sist jeg skulle dit fikk jeg først time etter fire uker. 

Gjest Christina146
Skrevet

Ring til legevakten, jeg er nesten sikker på at de vil du skal komme ned. 

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet (endret)

Stråling i armene kan ha med ryggen din å gjøre også. Pappa har prolaps og det stråler ned i armen hans hele tiden. Han har også to numme fingre pga dette, men som ikke kan gjøres noe med (han har hatt to operasjoner).

Anbefaler virkelig å dra til legen for både rygg og hjerte kan være årsak, og dette er ikke noe du burde nøle med. 

Hvis du ikke får time hos fastlege denne uka, så drar du til legevakten. 4 uker er altfor mye å vente

Endret av The Lost Dreamer
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan være så enkelt som en nerve i klem eller muskulært. Men det kan også, som du sier, være symptom på noe alvorligere, så jeg ville tatt en akuttime til lege eller oppsøkt legevakt. Heller ett for mye legebesøk enn motsatt...:-)

Anonymkode: d109e...496

Gjest Badebuksa
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i halvannen uke nå hatt strålende smerter i venstrearmen. Det er ikke hele tiden, plutselig er den vekk, og så kommer det plutselig tilbake og varer i flere timer. Hvor vondt det gjør varierer også. Det flytter litt på seg, men er mest i innside overarm, nedover underarmen, og til tider ut i fingrene. Armen føles også litt nummen til tider.

Jeg forbinder slikt med hjerteinfarkt, men iom at det har vart så lenge, og jeg ikke har noen andre plager, ser jeg ikke det som så veldig sannsynlig. 

Er det likevel noe jeg burde gå til legen for? 

ALLER MEST sannsynlig er det muskulært. Men siden jeg ikke føler at jeg har "lov" til å be deg se det an, så:

JA, for all del, løp til legen. Bli undersøkt. 

AnonymBruker
Skrevet

Med all sannsynlighet er det helt ufarlig, og bare en nerve som er litt i klem, eller en sene eller muskel som har fått en rift. Men så er det jo det at det er fryktelig dumt å få et hjerteinfarkt bare fordi man ikke vil være til bryderi og føle seg dum om man går til legen med noe som viser seg å være like bagatellmessig som et papirkutt :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...