Gå til innhold

Søtsug, slutte med sjokolade, Pepsi max osv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vekta viste altfor mye i går, og nå er det slutt! Jeg spiser altfor mye sjokolade, og drikker nesten ikke noe annet enn Pepsi Max... Kjøpte kromtabletter i dag, og skal prøve å kutte ut både sjokolade og Pepsi max. Er det noen som har noen gode råd til meg om hvordan jeg bør gå frem? Virker krom egentlig? Hva gjør jeg på vanskelige dager? Får man mer søtsug av Pepsi max? :) 

Anonymkode: 38bd8...084

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke mer søtsug av pepsi max, tvert imot. Det er ikke ofte jeg får søtsug, men når jeg får det, er pepsi max en glimrende kur for søtsuget. 

Det som virket for mitt søtsug var å gå over til å spise masse grønnsaker. 5 om dagen er ikke nok, jeg har minst 9 om dagen. 

Anonymkode: e9d83...90c

• Liker 1
Gjest Plastic Heart
Skrevet

Cluet er for min del å kutte det helt ut en periode. Etterhvert venner kroppen seg til skikkelig mat, og snop og brus smaker plutselig altfor søtt og kunstig til å være godt. ^^

Skrevet

Bruker krom og det virker veldig bra :) (bruker 500mg) 

Får ikke mer søtsug av pepsi max,  men det er litt forskjell fra person til person. 

Tok kromen ca 1 uke før det virka helt hos meg da :D 

Skrevet

Pepsi max er ikke farlig å drikke. Du legger ikke på deg av det.

Søtsuget ditt kan komme av maten du spiser. Spiser du mye mat med karbohydrater i? Brød, pasta, ris og poteter? Alle disse matvarene er rike på karbohydrater og feil type brød feks kan føre til at blodsukkeret ditt stiger fort for å så rase fort ned igjen. Derfor dette søtsuget.

Spiser du ofte nok? Du Bør spise hver 3 til 4 t. 

Et annet tips er å ikke tenke slanking men finne en livstil du kan leve med. Det er også viktig å unne deg noe fy mat eller godis av og til. Feks en gang i uken. Ikke nekt deg selv noe men spis mest av ja mat og begrens nei mat. 

Skrevet

Det du spør om er individuelt. Du må selv finne ut om det er best for deg å kutte ut eller kutte ned på daglig sjokoladeforbruk, porsjonere ut eller unngå å ha i hus. Samme med brus. Krom virker for noen. Et bedre kosthold (mer næring, farge, smak, balanse, strukturerte måltider), og fysisk aktivitet, samt tilstrekkelig søvn og hvile, kan også redusere søtsuget. Vanskelige dager kommer - da er det enten å gi etter eller stå imot, men om de vanskelige dagene er sjeldne, er de både mindre "skadelige" og mindre irriterende enn om de kommer ofte.

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg aldri spist noe særlig med sjokolade, og jeg liker heller ikke brus, så jeg er kanskje ikke kvalifisert til å svare.

Men, jeg kan tenke meg at det frukt hjelper mot søtsug og er et godt alternativ. Man kan også starte dagen med en smoothie, det kan bli et fullverdig måltid hvis man tilsetter melkeprodukter og litt havregryn for proteiner. Og det er kjempegodt.

Skrevet

Har du klart å holde deg unna søtsaker i en lengre periode før? Den første uka er absolutt verst, og etterhvert så blir det lettere. Jeg personlig syns det er lettere å holde seg helt unna søtsaker enn å unne seg noe en gang i uka, da må jeg bare begynne på nytt med "avvenning". Ofte når man føler søtsug hjelper det å drikke vann og spise frukt/grønnsaker etc. Du må rett og slett bare tvinge deg selv til å holde deg unna helt til det blir lettere. 

Skrevet

Jeg syntes det var lett i fjor å slutte med søtsaker. Jeg gikk et halvt år uten å ha lyst på kaker eller sjokolade eller andre søtsaker og var overrasket over hvor lett det var.

Det var da. Det gjelder ikke nå. 

Jeg syns det er den andre uka som er verst når jeg skal slutte med noe eller gå på slankekur eller hva som helst omlegging av noe. Den første uka er jeg på en måte rusa på livet og at jeg skal slutte med det eller det. Det er andre uka jeg begynner å savne det. Hvis jeg holder ut andre og tredje uka så er søtsuget over for min del og etter det er det enkelt å holde meg unna. 

Bare så dumt at jeg tror jeg har kontroll etter en stund og tenker at det går fint å ta en liten sjokolade... det har jeg ikke, så hvis jeg tar en kakebit eller en sjokolade så har jeg rykket tilbake til start... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...