Gå til innhold

Golden retriever

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å kjøpe Golden retriever som førstegangshund. Noen her med erfaringer med rasen som kan fortelle noe om hvordan hunden er rundt små barn, hvor mye trening de trenger og hvor mye de krever? :-) Takk

Anonymkode: 9aa76...9ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en blandingshund av golden og labrador, og vår var hvertfall helt fantastisk! Vi hadde henne fra jeg var rundt 1 år, da adopterte vi henne fra en mann som nylig hadde mista kona etter at de kjøpte seg valp. Altså var hun bittelitt eldre enn de vanligvis er. 

Kjempekjælen, til dels leken, men også kosen og ikke minst så utrolig pålitelig. Hun elsket alltid barn og ville helst "passe" på de (selv om det var kusiner eller fettere) ved å ligge tett inntil de, eller ligge noen cm unna og forsikre seg om at barnet hadde det greit. Hun har aldri bitt noen, selv ikke når vi har tråkket henne på halen med uhell :icon_frown:, og var alltid forsiktig med tenner og negler selv ved hard lek. 

Lillebroren min fortalte meg en gang at da han og en venn var og bada når de var kanskje 9-10 år tok de med seg hunden. Hver gang han tok hodet under vann fikk hun panikk på land og romsterte rundt mens hun bjeffa, når han skulle dykke hoppet hun uti og svømte bort til han og prøvde å bite han i nakken for å "redde" han. 

Hvis du tenker dressurmessig tror jeg ikke du skal bekymre deg, etter hva jeg har fått med meg er de veldig lette å trene (til sånne normalmessige ting hvertfall :fnise:) og de forstår veldig mye. 

Golden er jo kjent for å være kjempegode familiehunder, og min erfaring viser absolutt ingenting annet! Jeg merker en kjempestor sosial forskjell mellom familiens nye medlem som er en drever og den vi hadde hvertfall! 

Anonymkode: d7277...bf3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...