Gå til innhold

P-piller i håndbagasjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man ta med seg p-piller(carazette) i håndbagasjen på et fly, uten at de sjekker det i sikkerhetskontrollen?😊 Hvis du har den oppi baggen, tar de den da til side for å sjekke den, siden de kan se at du har tabelleter oppi?

Anonymkode: 0dfe1...999

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ta med seg p-piller(carazette) i håndbagasjen på et fly, uten at de sjekker det i sikkerhetskontrollen?😊 Hvis du har den oppi baggen, tar de den da til side for å sjekke den, siden de kan se at du har tabelleter oppi?

Anonymkode: 0dfe1...999

Hvorfor skulle de sjekke tabelleter..? Folk flest har med seg medisinene sine på tur. Og folk flest bruker faktisk ett eller annet. Fra prevensjon og allergimedisin til mer fancy saker.

Når du reiser, ta med to esker: en putter du i håndbagasjen, den andre i innsjekket bagasje. Slik at dersom en av dem blir borte på veien er det ikke krise.

Anonymkode: 1bac2...f54

AnonymBruker
Skrevet

Gikk fint for min del iallefall. Ingen som sjekket.. 

Anonymkode: 82bd1...bbc

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Jeg har hatt med p-piller og smertestillende og alt mulig rart i håndbagasjen. Ingen som har sjekket den. En gang glemte jeg også denne regelen med flytende ting og hadde en stor flaske krem, lipgloss osv i veska, men var ingen som sjekka det heller :) 

AnonymBruker
Skrevet

Medisiner, som p piller går inn under, sksl legges i lukkeposer og sendes i plastkassene  gjennom sikkerhetskontrollen på flyplassene. 

Anonymkode: 39773...338

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Medisiner, som p piller går inn under, sksl legges i lukkeposer og sendes i plastkassene  gjennom sikkerhetskontrollen på flyplassene. 

Anonymkode: 39773...338

Det har jeg aldri trengt. Bare nesesprayen til migreneanfall som inneholder væske. Og jeg har alltid med en del medisiner i håndbagasjen når jeg er ute og flyr. 

Anonymkode: 34229...102

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist med kjølebag med kjøleelemter og 10-20 sprøyter mange ganger, har ikke tatt det ut men sendt det igjennom. Kun en gang ville de se oppi, de kikka i et sekund og så ikke hva medisinen het engang før de var ferdige. 

Anonymkode: 1564b...93a

AnonymBruker
Skrevet

Det er anbefalt å ha medisiner i håndbagasjone fremfor i innsjekket bagasje, ettersom innsjekket bagasje kan bli borte eller forsinket. Pass på å ha pillene i original forpakning og med reseptbelagte medisiner skal du i utgangspunket ha med resept for å være sikker. Tviler sterkt på om de sjekker ting som p-piller med kjente navn. Det er noe annet om man reiser med sterke smertestillende tabletter eller annet som kan sammelignes med narkostiske stoffer.

Anonymkode: 9c244...65f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...