AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 Jeg har selv sparekonto i Yabank pga god rente og gebyrfrie uttak, hvilke andre banker har samme opplegg? Prøvde å lete på finansportalen men ved søk får jeg bare opp BSU. Det er ikke bsu vi er ute etter (altså ikke fast månedlig innskudd), bare en vanlig sparekonto der hun kan ha pengegavene sine. Men hvor..? Er Nordax ok? Jeg mener å ha hørt at de ikke har nettbank og det er jo en smule tungvint.... Anonymkode: 5cba6...678
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 Glemte å si at Yabank ikke lar oss opprette to høyrentekontoer- og hun må i tillegg ha fylt 18 år (hun er 13) Anonymkode: 5cba6...678
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 Vet at man må være over 18 for å ha konto der, men begrensning på antall kontoer? Er det noe nytt? Jeg har i hvert fall 4 sparekontoer/høyrentekontoer hos Yabank. Anonymkode: 14654...826
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #4 Skrevet 5. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet at man må være over 18 for å ha konto der, men begrensning på antall kontoer? Er det noe nytt? Jeg har i hvert fall 4 sparekontoer/høyrentekontoer hos Yabank. Anonymkode: 14654...826 Vet ikke om det er en ny bestemmelse, men antakelig.. Jeg prøvde å gå inn på yabank og opprette en ny sparekonto men fikk da bare valget "ordinær konto" eller hva det sto- sendte dem da mail og de bekreftet at man bare kunne ha en høyrentekonto i sitt navn hos dem,... Anonymkode: 5cba6...678
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #6 Skrevet 5. januar 2016 Googler du beste rente så får du opp en oversikt over alle rentebetingelser i norske banker. Santander er vel en av få med litt rente på sparekonto, 1,8 % fra første kr. Tror jeg det er. Anonymkode: a7730...683
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #7 Skrevet 5. januar 2016 Noe av det dummeste folk gjør er og spare i navnet til barne sitt. Hvorfor ikke bare spare ved siden av? Skjønner det ikke. Anonymkode: 024c1...f4e 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #8 Skrevet 5. januar 2016 3 timer siden, prt90 skrev: Hvorfor må kontoen være i barnets navn? Jeg har da ikke sagt at den skulle være i barnets navn. Jeg prøvde først å opprette en sparekonto til i MITT eget navn hos yabank,;men de sa at jeg bare fikk ha en i mitt navn! Derfor spurte jeg om en i hennes navn. Men hun var for ung. Men det var uansett ikke poenget her - spørsmålet var hvilken bank som har god rente og kan anbefales. Santander er notert, skal sjekke . Andre? Anonymkode: 5cba6...678 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #10 Skrevet 6. januar 2016 Bluestep er vel blant de med best rente nå om dagen. Der kan du opprette så mange konto du ønsker. Anonymkode: a583a...dcc
nojac Skrevet 6. januar 2016 #11 Skrevet 6. januar 2016 (endret) yA er ikke spesielt bra på høyrentekonto.Men de har en Høyrente Pluss som for tiden er markedets beste (2,3 %) De godtar som du sier bare EN høyrentekonto. Men jeg har både vanlig høyrente og Pluss hos yA, vet ikke om de har strammet inn på dette senere. Det er vel bare å søke... (I en periode tok de ikke imot nye kunder til Pluss, men etter siste rentejustering ser det ut til at de har åpnet igjen, selv om de ikke markedsfører den...) Nordax er grei nok (2,25 %), ikke noe problem at de ikke har vanlig nettbank så lenge du ikke stadig skal foreta uttak. Og nå godtar de identifisering via BankID. Men de har svensk innskuddsgaranti med begrensning på 750 000. Bluestep er også bra (2,15 % med norsk innskuddsgaranti på 2 mill). Og som regel har de gode tilbud hvis du vil binde renten i et år eller lengre. Ellers er det ikke vanskelig å filtrere vekk BSU fra listen i Finansportalen. En mulighet er å legge inn alder over 34 år.... Endret 7. januar 2016 av nojac
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #12 Skrevet 7. januar 2016 1 time siden, nojac skrev: yA er ikke spesielt bra på høyrentekonto.Men de har en Høyrente Pluss som for tiden er markedets beste (2,3 %) De godtar som du sier bare EN høyrentekonto. Men jeg har både vanlig høyrente og Pluss hos yA, vet ikke om de har strammet inn på dette senere. Det er vel bare å søke... (I en periode tok de ikke imot nye kunder til Pluss, men etter siste rentejustering ser det ut til at de har åpnet igjen, selv om de ikke markedsfører den...) Nordax er grei nok (2,25 %), ikke noe problem at de ikke har vanlig nettbank så lenge du ikke stadig skal foreta uttak. Og nå godtar de identifisering via BankID. Men de har svensk innskuddsgaranti med begrensning på 750 000. Bluestep er også bra (2,15 % med norsk innskuddsgaranti på 2 mill). Og som regel har de gode tilbud hvis du vil binde renten i et år eller lengre. Ellers er det ikke vanskelig å filtrere vekk BSU fra listen i Finansportalen. En mulighet er å legge inn alder over 34 år.... Har ya norsk bankgaranti? Og kan mannha bare pluss konto der ? Anonymkode: a7730...683
grinchen Skrevet 7. januar 2016 #13 Skrevet 7. januar 2016 Den 5.1.2016 at 10.19, AnonymBruker skrev: Jeg har selv sparekonto i Yabank pga god rente og gebyrfrie uttak, hvilke andre banker har samme opplegg? Prøvde å lete på finansportalen men ved søk får jeg bare opp BSU. Det er ikke bsu vi er ute etter (altså ikke fast månedlig innskudd), bare en vanlig sparekonto der hun kan ha pengegavene sine. Men hvor..? Er Nordax ok? Jeg mener å ha hørt at de ikke har nettbank og det er jo en smule tungvint.... Anonymkode: 5cba6...678 Dummeste folk gjør er å spare penger på konto med dagens system vis man regner inn inflasjon så taper man jo penger verdt år.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #14 Skrevet 7. januar 2016 Tusen takk for alle innspill!! Jeg skal sjekke hver enkelt. Grinchen; for oss vanlig, dødelige som ikke forstår oss på alternative metoder til sparing med høyrente og som ikke har de helt store summene, så er banksparing mer enn bra nok! Det er snakk om å finne en konto med grei rente der en tenåring kan sette inn pengegaver for å spare opp til f.eks drømmetelefonen, så det spiller ikke så stor rolle. Må bare ha et sted å ha pengene Anonymkode: 5cba6...678
nojac Skrevet 7. januar 2016 #15 Skrevet 7. januar 2016 (endret) 13 timer siden, grinchen skrev: Dummeste folk gjør er å spare penger på konto med dagens system vis man regner inn inflasjon så taper man jo penger verdt år. Problemet er at det er det eneste alternativet der du har garanti mot tap. Andre alternativer kan ha større gevinstpotensiale, men da uten noen garanti mot tap. Så får det være opp til hver enkelt å velge sin risikoprofil. Jeg vet om MANGE alternativer som er betydelig dummere enn å spare i høyrente. Og ja, yA er en norsk bank med norsk bankgaranti. Og man trenger ikke å ha andre konti der enn Pluss. Men svakheten ved Pluss er at du bare har ett gebyrfritt uttak i året. Endret 7. januar 2016 av nojac
prt90 Skrevet 7. januar 2016 #16 Skrevet 7. januar 2016 13 timer siden, grinchen skrev: Dummeste folk gjør er å spare penger på konto med dagens system vis man regner inn inflasjon så taper man jo penger verdt år. På kort og middels sikt tror jeg det kan bli ganske grisete på børsen også, så sikkert greit å ha pengene på høyrentekonto en liten stund ihvertfall
grinchen Skrevet 8. januar 2016 #17 Skrevet 8. januar 2016 Den 7.1.2016 at 16.55, prt90 skrev: På kort og middels sikt tror jeg det kan bli ganske grisete på børsen også, så sikkert greit å ha pengene på høyrentekonto en liten stund ihvertfall jeg tenkte på litt lengre sikt slik jeg tolker åpningsinnlegget skal pengene spares i hvert fall tre år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå