ops2 Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 (endret) Politiet i Tyskland er nylig beskyldt for å skjule omfanget av kriminalitet utført av migranter. Dette for å unngå uro i befolkningen og skape brennstoff for høyreekstereme grupper. Kilde: Bild, engelsk versjon Daily Mail: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3378985/Police-Germany-covering-extent-migrant-crime-claim-Bild-country-revealed-taken-1-1-MILLION-people-2015.html Den 4. januar måtte politiet gå ut med opplysninger om at samtlige anmeldte etter uroen i Køln nyttårsaften, var beskrevet som "afrikansk eller arabisk utseende". Da hadde dette sirkulert på Facebookgrupper og nettsteder i 4 dager. Og skapt mer uro og raseri på grunn av at dette tas som bevis for at politiet har fått munnkurv. Grupper av menn har kastet fyrverkeri i folkemengden, omringet kvinner og befølt de grovt, ranet de og minst en voldtekt er anmeldt hittil. http://www.bild.de/regional/koeln/sexuelle-belaestigung/polizei-nach-sexuellen-uebergriffen-an-silvester-44010398.bild.html "Sex-raid nyttårsaften i Køln - hittil 80 ofre" "Kvinnene ble seksuelt antastet og ranet". Totalt 1000 mennesker var samlet på jernbanestasjonen. Hvor mange som deltok i uroen, er uklart. Også i Hamburg: http://www.bild.de/regional/hamburg/sexuelle-belaestigung/auf-der-reeperbahn-44017940.bild.html Ifølge vitner var det unge utlendinger, sannsynligvis nordafrikanere, som slo seg sammen i grupper, kalte kvinnene horer, fitter, befølte de på brystene og i skrittet. Kvinnene har delt det på sosiale nettverk. Politiet bekrefter at de undersøker seksuell trakassering og ran. http://abcnews.go.com/International/wireStory/cologne-police-chief-condemns-sex-assaults-years-eve-36083833 German police has described a series of sexual assaults against women in Cologne on New Year's Eve as "a completely new dimension of crime." Officers received numerous complaints from women who said they had been assaulted around Cologne's main train station next to the western German city's famous cathedral on the night from Thursday to Friday. Cologne police chief Wolfgang Albers says witnesses described the assaults as coming from a group of up to 1,000 men whose appearance indicated they were of "Arab or North African origin." Some 60 criminal complaints have so far been filed, including one allegation of rape. German news agency dpa quoted Albers telling reporters on Monday that it was "an intolerable situation that such crimes are committed in the middle of the city." Endret 5. januar 2016 av ops2 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 Alltid gode innlegg fra deg. Takk. Men nå forer europas ledere mobben. Dette sosiale eksperimentet kan gå veldig galt, og jeg er redd for et sinne som kan drepe. Er spesielt redd for alle sekulariserte muslimer, redd at de må ta støyten. Anonymkode: e641f...4b9 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 Hva skjer? Nå har PK-avisen VG også omtalt denne hendelsen. Begynner PK-folka i Norge å bli redde? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/tyskland/masseovergrep-ryster-tyskland-hundrevis-av-menn-angrep-kvinner-i-koln/a/23590379/ Anonymkode: 53ae2...45c 10
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #4 Skrevet 5. januar 2016 La meg gjette, en stor del av de 1000 er de som kom på invitasjon fra Merkel? Anonymkode: 1c6a5...4d0 12
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #5 Skrevet 5. januar 2016 Det viktigste fremover nå vil være å hindre at folk får fordommer mot nord-afrikanske menn. Det er nemlig disse fordommene som er den største trusselen for det europeiske samfunn. At gjerningsmennene blir tatt og straffet, er av mindre betydning. Vi må bekjempe hatet mot innvandrere med all sin kraft. *sarkasme* Anonymkode: 19a5f...2fb 9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #6 Skrevet 5. januar 2016 5 timer siden, ops2 skrev: Politiet i Tyskland er nylig beskyldt for å skjule omfanget av kriminalitet utført av migranter. Dette for å unngå uro i befolkningen og skape brennstoff for høyreekstereme grupper. Kilde: Bild, engelsk versjon Daily Mail: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3378985/Police-Germany-covering-extent-migrant-crime-claim-Bild-country-revealed-taken-1-1-MILLION-people-2015.html Den 4. januar måtte politiet gå ut med opplysninger om at samtlige anmeldte etter uroen i Køln nyttårsaften, var beskrevet som "afrikansk eller arabisk utseende". Da hadde dette sirkulert på Facebookgrupper og nettsteder i 4 dager. Og skapt mer uro og raseri på grunn av at dette tas som bevis for at politiet har fått munnkurv. Grupper av menn har kastet fyrverkeri i folkemengden, omringet kvinner og befølt de grovt, ranet de og minst en voldtekt er anmeldt hittil. http://www.bild.de/regional/koeln/sexuelle-belaestigung/polizei-nach-sexuellen-uebergriffen-an-silvester-44010398.bild.html "Sex-raid nyttårsaften i Køln - hittil 80 ofre" "Kvinnene ble seksuelt antastet og ranet". Totalt 1000 mennesker var samlet på jernbanestasjonen. Hvor mange som deltok i uroen, er uklart. Også i Hamburg: http://www.bild.de/regional/hamburg/sexuelle-belaestigung/auf-der-reeperbahn-44017940.bild.html Ifølge vitner var det unge utlendinger, sannsynligvis nordafrikanere, som slo seg sammen i grupper, kalte kvinnene horer, fitter, befølte de på brystene og i skrittet. Kvinnene har delt det på sosiale nettverk. Politiet bekrefter at de undersøker seksuell trakassering og ran. http://abcnews.go.com/International/wireStory/cologne-police-chief-condemns-sex-assaults-years-eve-36083833 German police has described a series of sexual assaults against women in Cologne on New Year's Eve as "a completely new dimension of crime." Officers received numerous complaints from women who said they had been assaulted around Cologne's main train station next to the western German city's famous cathedral on the night from Thursday to Friday. Cologne police chief Wolfgang Albers says witnesses described the assaults as coming from a group of up to 1,000 men whose appearance indicated they were of "Arab or North African origin." Some 60 criminal complaints have so far been filed, including one allegation of rape. German news agency dpa quoted Albers telling reporters on Monday that it was "an intolerable situation that such crimes are committed in the middle of the city." Ja får håpe du vet hvem du skal stemme på ved neste valg. Kan være vi går konkurs før det men itilfelle ikke Anonymkode: c74cb...d70 3
Mippi Skrevet 5. januar 2016 #7 Skrevet 5. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det viktigste fremover nå vil være å hindre at folk får fordommer mot nord-afrikanske menn. Det er nemlig disse fordommene som er den største trusselen for det europeiske samfunn. At gjerningsmennene blir tatt og straffet, er av mindre betydning. Vi må bekjempe hatet mot innvandrere med all sin kraft. *sarkasme* Anonymkode: 19a5f...2fb Før du skrev *sarkasme* så trodde jeg du mente det du sa. For det er nok av folk som kunne sagt akkurat dette! Og det er skremmende. 11
Raven Emerald Skrevet 5. januar 2016 #8 Skrevet 5. januar 2016 Ryddet for hatefulle innlegg, spekulasjoner og svar til dette. Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #9 Skrevet 5. januar 2016 6 timer siden, Mippi skrev: Før du skrev *sarkasme* så trodde jeg du mente det du sa. For det er nok av folk som kunne sagt akkurat dette! Og det er skremmende. Folk sier dette altfor ofte. De innser ikke at det å ha fordommer er en naturlig del av hvordan vi overlever. Om vi ikke hadde fordommer imot løver og slanger, så hadde vi sikkert overlevd til nå også, ikke sant? Anonymkode: 16deb...f32 5
Snof Skrevet 5. januar 2016 #10 Skrevet 5. januar 2016 (endret) Jeg ser noe positivt over saken i så måte at etnisitet blir nevnt. Det er en framgang fra det som tidligere har vært tilfelle, der slikt til tider blir holdt skjult i frykt for motreaksjoner, eller sosial uro, en nobel løgn om du vil. Til tider blir det brukt såpass generelle floskler som "patriarki", at det blir helt håpløst å ta tak i problemet. Det er håpløst fordi det blir såpass lite spesifikt, at det i praksis bare blir unnvikende, selv om det fint passer narrativet til deler av samfunnet. Jeg tror IKKE at åpenheten om etnisistet, og med det et bestemt segment av samfunnet i forhold til denne hendelsen, vil føre til mer polarisering, heftigere spenninger, eller vold, snarere tvert om. Det er et steg mot en løsning ved at man kanskje kan erkjenne problemet, og med det, spesifisere det til hvor det gjelder. Vi alle vet at det langt ifra gjelder alle, og jeg tviler på at flere vil se negativt på folk med arabisk, eller nord-Afrikansk utseende. Folk vil heller bli glad, og se positivt på gruppen, spesielt hvis noen talsmenn er ærlig om at kvinnesynet blant denne gruppen ikke alltid er så bra som det burde være. India blir noen ganger dratt fram som et land med et dårlig kvinnesyn grunnet overfallsvoldtekter. Likevel vil jeg si at jeg er positiv i forhold til India ganske enkelt fordi der skaper slik trakassering, og overfallsvoldtekter, sterkt sinne, demonstrasjoner, og engasjement. I land der situasjonen virkelig er ille for kvinner blir slikt helst tiet om i frykt for sosial uro eller annet. Det ser vi i vesten idag. Noe tilsvarende av det som skjer i India kan ikke skje i det multikulturelle Europa lenger. Klimaet er rett og slett blitt for dårlig til det, med god takk til diverse anti-rasistiske organisasjoner og NGOere som med det har gjort det svært vanskelig å løse slike samfunnsproblem. Heldigvis ser det ut til å snu siden vi nå kan lese om slike hendelser i MSM. Endret 5. januar 2016 av Snof 11
Ungoliant Skrevet 5. januar 2016 #11 Skrevet 5. januar 2016 Jeg er utrolig takknemlig for at mediene faktisk tar opp denne saken i stedet for å forsøke å tie problemene i hjel. Tidligere har man ofte forsøkt å sjule den etniske bakgrunnen til gjerningsmenn i overgrepssaker mot kvinner i offentligheten, og beskyldt de som engster seg for rasisme og det som verre er. Jeg håper at dette er starten på en mer seriøs, ærlig og åpen debatt. 16
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #12 Skrevet 5. januar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: 15 oktober i en tid hvor Norsk økonomi er i fritt fall og titusenvis mister jobbene sine - samt flere arbeidsplasser er tapt for alltids så kommer Venstre siden sin leder med denne erklæringen se sitat: Hvor synes du dette hører hjemme ? ..hvor fjernt og upassende er det ikke. Beklager å måtte si det men hele venstresiden virker litt troskyldig. Blir egentlig 2+2 = 4 her ? Hvordan kan det forsvares at det virkelig er her vi skal rette innsatsen ? Hvilke jobber er det de skal ha ? Er det jobber som fører til verdiskapning? Gi meg et svar på disse spørsmålene ellers så er hele venstresiden ikke noe annet enn en gjeng med plagsomme apekatter. Anonymkode: c74cb...d70 I 30 år har 2-2 = 4 i SV og Arbeiderpartiets kretser. De prøver så godt de kan å banke budskapet inn. De som sier at resultatet ikke blir 0 blir hengt ut, utstøtt og latterliggjort. Anonymkode: 7de39...b24 5
Example Skrevet 5. januar 2016 #13 Skrevet 5. januar 2016 Dere som har ønsket innvandring, og fortsatt ønsker det; her ser dere konsekvensene. Dette har det blitt advart mot lenge, og man har nok erfaring på området at slik er det, og slik blir det. Vurderer å dra et venstrepopulistisk kort nå i kveld: - Hvor er empatien deres? 13
Psilocybe Skrevet 5. januar 2016 #14 Skrevet 5. januar 2016 http://www.dagbladet.no/2016/01/05/nyheter/utenriks/overgrep/tyskland/nyttarsfeiring/42634798/ Sitat Og Kölns ordfører Henriette Reker har innkalt til et krisemøte. Sist høst ble hun selv overfalt og slått bakhodet da hun hilste asylsøkere velkommen. Jaja. 9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #15 Skrevet 5. januar 2016 2 timer siden, Ungoliant skrev: Jeg er utrolig takknemlig for at mediene faktisk tar opp denne saken i stedet for å forsøke å tie problemene i hjel. Tidligere har man ofte forsøkt å sjule den etniske bakgrunnen til gjerningsmenn i overgrepssaker mot kvinner i offentligheten, og beskyldt de som engster seg for rasisme og det som verre er. Jeg håper at dette er starten på en mer seriøs, ærlig og åpen debatt. De blir tvunget til å dekke det når tusenvis av mennesker rapporterer om det på internett og legger ut videoer. Maktmonopolet til mediene blir mindre. Anonymkode: cc20b...361 8
ops2 Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #16 Skrevet 6. januar 2016 Huffington Post, Deutschland. http://www.huffingtonpost.de/anabel-schunke/koeln-sexuelle-uebergriffe-medienversagen_b_8911050.html Utdrag, min oversettelse: Politiet offentliggjorde ikke utseendet på mennene (afrikansk/arabisk)samtidig som de oppfordret vitner til å melde seg 1-3 januar. De offentliggjorde ikke stillbilder/nærbilder fra overvåkningskameraer. Fra asylmottak rekrutteres nye menn for å begå narkotikaforbrytelser rundt jernbanestasjonen (Køln). De er væpnet med kniver og skruppelløse. Hvis asylsøkere uten rett til opphold ikke utvises konsekvent, og straffes for forbrytelser, så går det ut over de asylsøkere som oppholder seg lovlig og fredelig i Tyskland. 8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #17 Skrevet 6. januar 2016 Tyskerne prøver å poengtere at hendelsen har ingenting å gjøre med flyktningstrømmen som i dag kommer til Tyskland. Men afrikanerne og araberne som antastet, kom vel også inn i Tyskland som "flyktninger" en eller annen gang? En andel av "flyktninger" som i dag kommer til Europa, kommer jo nettopp fra Afrika. At det kommer mange arabere vet vi jo også... Så jeg vet ikke helt hva de prøver å si. Alt for å pynte på fasaden, eller fadesen. Anonymkode: 19a5f...2fb 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #18 Skrevet 6. januar 2016 Dersom det ikke er nyankomne flyktninger, men derimot menn som har bodd i Tyskland i lengre tid er det ENNÅ VERRE! Anonymkode: 70d37...6a3 11
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #19 Skrevet 6. januar 2016 Lurer på hvor lang tid det tar før noe lignende skjer i Norge? Hvilken by/tettsted blir først ut, tror dere? Anonymkode: 70d37...6a3 3
ops2 Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #20 Skrevet 6. januar 2016 Nå er jeg virkelig sint. Nei, rasende. Hvordan våger hun??! http://www.rp-online.de/nrw/panorama/uebergriffe-in-koeln-frauen-sollen-armlaenge-distanz-zu-fremden-halten-aid-1.5669639 Henriette Reker, Kølns borgermester, forteller kvinner hvordan de bør oppføre seg for ikke å bli antastet eller voldtatt! Hold en armlengdes avstand til fremmede Gå i grupper Ikke forlat gruppen Be om hjelp fra folk rundt Oppsøk politiet og informer de, og meld dere som vitner Hun ber kvinner om å holde en armlengdes avstand til fremmede. Ja, har hun ikke forstått at de ble omringet og ikke hadde noe sted å unnslippe? De slo og skrek på hjelp. Så snart de fant politi, fortalte de hva som skjedde. Dette er å angripe ofrene og spytte i ansiktet på kvinners rett til å bevege seg fritt. Fy, skam deg! Jeg er så sint, dette tar jeg personlig. Jeg skulle gjerne sendt Henriette Rieker ut og gå spissrotgang, slik Cersei Lannister måtte i Game of Thrones. Ja, jeg skulle meldt meg frivillig til å foran og rope ut: Her kommer hun som skylder på oftene! Skam over kvinnehateren! Skam! Skam! Reaksjonene lar heldigvis ikke vente på seg: http://web.de/magazine/panorama/uebergriffe-koeln-silvester/koelns-oberbuergermeisterin-henriette-reker-erntet-spott-netz-31256488 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå